SPV C500 og GPRS over CBB.. Opsætning?
Fra : peet_dk

Dato : 02-05-05 12:38

Kan ikke få GPRS til at virke på min smart-phone, den har virket før. Men nu
virker det ikke længere - efter en ROM opdatering. Har prøvet og prøvet uden
held. Jeg har prøvet at skrive ned hvad det er jeg skriver i de forskellige
felter, måske kan I se hvor det er den er gal:

Under indstillinger har jeg en menu der hedder "dataforbindelser"

Der er en der hedder "internetforbindelser" Der har jeg så lavet en profil
der ser sådan her ud:

------------------

Beskrivelse: GPRS

Opretter forbindelse til: internettet (der kan vælges mellem
internettet/Arbejd/WAP-netværk/Sikker WAP-netværk/MMS-netværk)

Adgangspunkt: internet

Brugernavn: sonofon

Adgangskode: her står der ikke noget

Primær DNS: her står der ikke noget

Sekundær DNS: her står der ikke noget

IP-adresse: 212.088.064.008

----------------------

Men når jeg prøver at forbinde med Internet Explorer skriver den:

Fejl: Der kan ikke oprettes forbindelse. Kontroller, at du har
netværksdækning, og prøv igen.

(har skrevet til CBB man har ikke fået svar endnu)

Fra : Ricky

Dato : 02-05-05 14:40

peet_dk wrote:
> [...]
> netværksdækning, og prøv igen.
>

> (har skrevet til CBB man har ikke fået svar endnu)

Prøv at bruge:

Adgangspunkt: internet.sonofon.dk

mvh
Ricky

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-05-05 17:09

> Adgangspunkt: internet.sonofon.dk

Forkert - APN skal være internet.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-05-05 17:13

> Der er en der hedder "internetforbindelser" Der har jeg så lavet en profil
> der ser sådan her ud:

Jeg har følgende tre forbindelser:

GPRS:
Opretter forbindelse til: Internettet
APN: internet
Brugernavn: sonofon
Primær DNS: 212.88.64.14
Sekundær DNS: 212.88.64.15

MMS:
Opretter forbindelse til: MMS-netværk
APN: sonofon
Primær DNS: 194.239.134.83
IP-adresse: 212.88.64.8

WAP:
Opretter forbindelse til: WAP-netværk
APN: internet
Brugernavn: sonofon
Primær DNS: 212.88.64.14
Sekundær DNS: 212.88.64.15

MMS-opsætningen er forkert, men har ikke lige gidet bruge tid på at ændre
det.. mener du skal bytte rundt på DNS og IP-adresse for at det spiller.

Fra : peet_dk

Dato : 02-05-05 20:19

Takker har lige prøvet gprs opsætningen og det virker! dvs. den mail cbb har
sendt til mig er med forkert opsætning.. hmm..