2 telefoner + 2 ens headsets = konflikt??
Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 30-04-05 06:54

Hejsa,

Mig og konen har hver sin telefon, og nu har vi også anskaffet 2
identiske headsets (Bluetrek G2)

Jeg har fået pairet konens telefon med hendes headset og mit er ved at
lade op.

Nu melder spørgsmålet sig:

Vi har 2 headsets med samme device-navn "BLUETREK G2". Vil de
konflikte med hinanden, når vi taler samtidig og er tæt på hinanden,
fx. i bilen?

Lars

--
www.tomtompoi.dk - Danmarks hyggeligste forum for navigationsfreaks.
Over 100 gratis POIer, og INGEN begrænsninger på download.

Fra : Calle.

Dato : 30-04-05 08:45

Lars (ArthurDent) wrote:
> [...]
>
> Vi har 2 headsets med samme device-navn "BLUETREK G2". Vil de
> konflikte med hinanden, når vi taler samtidig og er tæt på hinanden,

grunden til at man parrer dem, og jo netop for at undgå det.
--
Calle.

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 30-04-05 09:37

On Sat, 30 Apr 2005 09:44:51 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>grunden til at man parrer dem, og jo netop for at undgå det.

OK, jeg troede at parringen foregik vha. devicenavnet, men det gør den
så ikke??

Det jeg mente kunne blive et problem var så 2 headsets med samme
devicenavn.

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-05 10:01

Lars (ArthurDent) skrev:

> OK, jeg troede at parringen foregik vha. devicenavnet, men det gør den
> så ikke??

Parringen foregår via en unik kode. Svarer til MAC-adressen på et
netkort.

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 30-04-05 10:22

OK. Tak for svaret

Lars

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-05-05 02:31

lø 30 apr 2005 07:54:09a satte Lars (ArthurDent) sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Vi har 2 headsets med samme device-navn "BLUETREK G2". Vil de
> konflikte med hinanden, når vi taler samtidig og er tæt på hinanden,
> fx. i bilen?

Nej.

Hver eneste BT-enhed har sin egen hardware-adresse som ikke kan ændres og
som under normale forhold er skjult for brugeren. Det er ikke muligt at
ramle ind i en konflikt her da hver eneste enhed bruger dette nummer i al
kommunikation til og fra enhederne.

Steven