pocket-pc i telefonform - forslag?
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 15:41

Min næste mobil skal ligne en mobiltelefon (gerne klap-sammen eller
skydetastatur) men fungere som en pocket-pc.

Med det sidste mener jeg, at både skærmstørrelse, hukommelse og styresystem
skal give adgang til store mængder af software (freeware eller filesharing).

Altså superalsidig - men samtidig kompakt (må ikke ligne en pocket-pc).
Programmer til Pocket-pc virker vel ikke på fx. en Motorola 220 ?

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 28-04-05 16:00

S Hansen wrote:
> [...]
>
> Altså superalsidig - men samtidig kompakt (må ikke ligne en pocket-pc).
> Programmer til Pocket-pc virker vel ikke på fx. en Motorola 220 ?

Orange SPV C500 er mit bud, men nu når Orange er blevet til Telia, kan
jeg ikke lige huske hvad telefonen kommer til at hedde..

MVH
Kasper

Fra : BJ

Dato : 28-04-05 16:07

"Kasper Malmberg" <malmbergFJERN@gmail.comFJERN> skrev i en meddelelse

KLIP

> Orange SPV C500 er mit bud, men nu når Orange er blevet til Telia, kan jeg
> ikke lige huske hvad telefonen kommer til at hedde..

Det eneste rigtige i den situation, er at vente på:

http://reviews.zdnet.co.uk/hardware/handhelds/0,39023880,39164765,00.htm

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 20:22

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en
http://reviews.zdnet.co.uk/hardware/handhelds/0,39023880,39164765,00.htm

> --

Den ser spændende ud. Gad vide om / hvornår den kommer til DK.

Fra : BJ

Dato : 28-04-05 21:31

"S Hansen" <-> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den ser spændende ud. Gad vide om / hvornår den kommer til DK.

Det skulle den have været i efteråret 2004, så "The answer my friend, is
blowing in the wind..the answer............."..

--
Bjørn J.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 29-04-05 13:08

"S Hansen" <-> wrote in message

> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en
> http://reviews.zdnet.co.uk/hardware/handhelds/0,39023880,39164765,00.htm

> Den ser spændende ud. Gad vide om / hvornår den kommer til DK.

Den er vidst ret tæt på at være wapoware... kommer nok aldrig imho...

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 28-04-05 21:47

On Thu, 28 Apr 2005 17:06:43 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Det eneste rigtige i den situation, er at vente på:
>
>http://reviews.zdnet.co.uk/hardware/handhelds/0,39023880,39164765,00.htm

Det eneste rigtige i den situation er at finde en anden

http://www.gizmodo.com/gadgets/smartphones/motorola/motorola-mpx-officially-cancelled-100109.php

Fra : BJ

Dato : 28-04-05 21:52

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det eneste rigtige i den situation er at finde en anden

Sikke dog en bummer..

Pyt, jeg venter på næste udgave af min Qtek 9090:

http://www.infosyncworld.com/news/n/5870.html

--
Bjørn J.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 29-04-05 13:09

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> [...]
>
> KLIP

> Sikke dog en bummer..
>
> Pyt, jeg venter på næste udgave af min Qtek 9090:

HEhe min bærbare er mindre den den der... damn

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 28-04-05 16:55

> Orange SPV C500 er mit bud, men nu når Orange er blevet til Telia, kan
> jeg ikke lige huske hvad telefonen kommer til at hedde..

Qtek 8010/8020 - som desuden også vil være mit bud.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 20:23

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en > Qtek 8010/8020 - som
desuden også vil være mit bud.

Også spændende. Men kan "Windows Mobile" køre de samme programmer som pocket
pc'er? Den har jo fx. ikke trykfølsom skærm.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 28-04-05 20:37

> Også spændende. Men kan "Windows Mobile" køre de samme programmer som
pocket
> pc'er? Den har jo fx. ikke trykfølsom skærm.

Det er i bund og grund samme OS, så jeg tror at næsten alle programmer der
kan køre på PocketPC2003 også kan køre på Windows Mobile-baserede telefoner.

Hvis du har brug for et specifikt program du bruger på en PocketPC skal jeg
gerne teste det på min C500.

-

Fra : JMo.

Dato : 28-04-05 20:51

S Hansen wrote:

> Også spændende. Men kan "Windows Mobile" køre de samme programmer som
> pocket pc'er? Den har jo fx. ikke trykfølsom skærm.

De kører begge Windows Mobile - men forskellige versioner.
(Pocket PC Edition, Pocket PC Phone Edition eller Smartphone Edition)
Se evt.
http://www.microsoft.com/windowsmobile/devices/compare.mspx

Fra : Søren Hansen

Dato : 28-04-05 21:16

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse

> Se evt.
> http://www.microsoft.com/windowsmobile/devices/compare.mspx

Herligt - det var netop sådan et skema jeg manglede. Takker.

Fra : Jim

Dato : 28-04-05 22:46

> [...]
> pocket-pc).
> Programmer til Pocket-pc virker vel ikke på fx. en Motorola 220 ?

Nokia er lige kommet med 2 nye overlækre modeller; 9300 og 9500.
Se dem her: http://www.nokia.dk/phones/9300
http://www.nokia.dk/phones/9500

Hvis du synes, at Nokia er metervarekedeligt, så tag et kig på denne:

Eller denne:
http://www.blackberry.com/
(Advarsel... ikke for teknofober!) ;0)

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 29-04-05 13:12

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> [...]

> http://www.nokia.dk/phones/9500
>
> Hvis du synes, at Nokia er metervarekedeligt, så tag et kig på denne:

Bare du kan leve med deres store størrelse store pris og super langsomme os
(iflg de tests der er på nettet)

Men ellers

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-05-05 02:37

to 28 apr 2005 04:40:36p satte S Hansen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

www.qtek.nu

> Altså superalsidig - men samtidig kompakt (må ikke ligne en
> pocket-pc). Programmer til Pocket-pc virker vel ikke på fx. en
> Motorola 220 ?

Hvis den kører pocket pc eller smartphone jo, seller nej (kender den
ikke)
Du kan ikke tage et program som er lavet til eet specifikt operativsystem
og bare uden vidre bruge det på et andet. Pocket Pc Phone edition og
Smartphone er næsten det samme (windows CE) så de vil i nogle tilfælde
kunne køre hinandens programmer men ikke altid.

Steven.

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 01:05

On Thu, 28 Apr 2005 16:40:36 +0200, S Hansen wrote:

> [...]
>
> Altså superalsidig - men samtidig kompakt (må ikke ligne en pocket-pc).
> Programmer til Pocket-pc virker vel ikke på fx. en Motorola 220 ?

De kriterier du stiller passer ret godt på en Treo650. Den kører godt
nok ikke pocket-pc, men med hensyn til software-udbudet er der
alligevel langt flere applikationer til Palm OS. Den ligner mere en PDA
end en telefon, men er faktisk ret komfortabel at bruge som almindelig
telefon også.

Vil du have noget som absolut ikke minder om en PDA, så check evt. Nokia
9300 som ligner en normal telefon når den er klappet sammen. Jeg har selv
9500-modellen (som er funktionelt næsten magen til 9300, men minder mere
om et brille etui) og det er nok den ultimative smart-phone. Den kan
næsten erstatte laptoppen...