Nu er der lige hvad man definere som rimelig tid, der findes sikkert to
meninger om dette, forbruger styrelsen har ikke defineret tids horisonten,
forbruger har derimod antaget 1- 2 uger, med hjælp at TV.
Loven er skrevet så uklart at den kan tolkes fra begges parteners side, set
inden fra i brancen, er det fabrikanten der holder garatien, som bestemmer,
hvor hurtig en garantisag/reklamation foretages, det drejer sig om kr. og
øre. , fabrikanten vil ikke betale hvad det koster, at yde
garanti/reklamationsret på deres produkter, altså færre til at hånd disse
sager, altså længre sags behandling og forbrugeren der må vente.
"Anja Nielsen" <kantax@(Fjern)hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:kDIce.52$6_2.20@news.get2net.dk...
>
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:427080a6$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hej
>>
>> Er der ikke noget med at forbrugerklagenævnet har vundet et
>> par sager i forbindelse med for lang reparationstid på mobiltlf. ?
>>
>> Jeg mener i hvertfald at ha' læst at de blev "fastsat" en grænse
>> for hvor lang tid de må være om at reparere telefonen
>>
>> Mvh.
>> Brian S Jensen - som afleverede sin N6230 til TDC d. 1 April
> Hej Brian
> Som andre godt nok skriver, er der en lidt længere frist, når du har lånt
> en købetelefon.
> Imidlertid er en måned lang tid, og købeloven foreskriver blot "inden
> rimelig tid". Mit bedste råd til dig er at skrive et brev til TDC, hvori
> du gør opmærksom på, at de har haft telefonen i en måned nu, og hvis du
> ikke modtager den (eller en ny) retur, inden der er gået en uge, ønsker du
> at hæve købet. I så fald har du krav på at få de penge, som du har betalt
> for selve telefonen retur.
> Med venlig hilsen
> Anja
>
>