Problemer med sms
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 26-04-05 00:39

Min kæreste og jeg har begge en SE k700i, som vi købte i starten af året med
et Orange abonnement.
Efter at være tvunget skiftet fra Orange til Telia, har såvel min kæreste
som jeg selv oplevet følgende problemer ifm. at sende og modtage sms'er.

Bliver aldrig sendt.
Sendes, men afsender får ikke en rapport om modtagelsen.
Nogen gange går der rigtig lang tid inden modtageren får sms'en - Har
oplevet i hvert fald 1 time.
Modtager får sms'en indtil flere gange, på trods af at den kun er sendt 1
gang.

Har også oplevet kombinationer af ovenstående.

Min kæreste har også oplevet at en samtale blev cuttet midt i det hele.

Alt sammen noget vi ellers ikke har oplevet da vi havde Orange.
Er det simpelthent pga. Telia's dårligere net?
Eller kan der spille andre ting ind?

Jan

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 26-04-05 08:28

> Alt sammen noget vi ellers ikke har oplevet da vi havde Orange.
> Er det simpelthent pga. Telia's dårligere net?
> Eller kan der spille andre ting ind?

Med hensyn til SMS burde I lige tjekke jeres beskedcentralnumre. Det kan
være, at de stadig står til Orange's - som formentligt er under nedlukning.
I så fald skal de rettes til Telia's.

Hvad angår jeres problemer med at ringe har jeg ikke umiddelbart nogen idé -
prøv at kontakt Telia, det kan være et par nye "ægte" Telia SIM-kort kan
afhjælpe problemet.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-04-05 11:42

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> wrote in

> Med hensyn til SMS burde I lige tjekke jeres beskedcentralnumre.
> Det kan være, at de stadig står til Orange's - som formentligt
> er under nedlukning. I så fald skal de rettes til Telia's.

Hvorfor skulle de lukke det ned ? De har købt nummeret sammen med
resten af Orange ligesom de også stadig bruger 80404040 til
kundeservice.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 26-04-05 11:47

> Hvorfor skulle de lukke det ned ? De har købt nummeret sammen med
> resten af Orange ligesom de også stadig bruger 80404040 til
> kundeservice.

Det er ikke hensigtmæssigt at have to forskellige beskedcentralnumre. Derfor
er jeg ret sikker på, at de med tiden vil få lukket den ene beskedcentral
ned - hvilket kan give lidt driftsforstyrrelser.

...Men det var også blot et skud i tågen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-04-05 15:47

> Det er ikke hensigtmæssigt at have to forskellige
> beskedcentralnumre. Derfor er jeg ret sikker på, at de med tiden
> vil få lukket den ene beskedcentral ned - hvilket kan give lidt
> driftsforstyrrelser.

Mit umidelbare gæt er at de sætter Oranges beskedcentral nummer op
som alias nummer (eller hvad der svarer til) til deres egen
beskedcentral. I alt fremtidigt materiale fra Telia vil kun Telia
nummeret stå. På den måde får alle nye det "nye" nummer og de
tidligere Orange kunder får ingen problemer med at skulle skifte.
Sådan ville jeg gøre hvis jeg stod for det :)

Du har ret i der ikke er nogen grund til at have mere end en central,
på den anden side, det er næppe en enkelt maskine der kører det hele
så mon ikke de bare integrerer de to systemer til et system med to
numre ?

"Be nice to nerds - you might end up working for one"

Fra : Brian Olesen

Dato : 26-04-05 22:42

> [...]
>
> Alt sammen noget vi ellers ikke har oplevet da vi havde Orange.
> Er det simpelthent pga. Telia's dårligere net?

Hej
Har du prøvet at gå i teliamenuen den der før hed orange og opdatere?

Jeg oplever i hvert fald slet ingen problemer efter at Telia har overtaget
Orange og jeg er ellers normalt hysterisk opmærksom på sådan noget.

Mvh. brian