Erfaring med Unotel?
Fra : Henning

Dato : 24-04-05 18:02

Jeg leder efter en udbyder som er billig, men alligevel med god
dækning.
Unotel bruger åbenbart TDC's net, så dækningen skulle være Ok?
Men hvordan med priserne? Kigger jeg på
http://www.unotel.dk/priser/mobil.asp er der forskellige priser, som
er delvist forklaret under de enkelte punkter. Men... Der står intet
om minimumsforbrug? Bliver nummeret lukket, hvis det ikke bruges en
periode? Kommer der ekstraregning, hvis der ikke tales for et vist
beløb hver måned?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-04-05 18:59

Henning skrev:

> Der står intet
> om minimumsforbrug? Bliver nummeret lukket, hvis det ikke bruges en
> periode? Kommer der ekstraregning, hvis der ikke tales for et vist
> beløb hver måned?

Nej - der er ingen minimumnsforbrug

De forskellige minut- og SMS-priser afhænger af hvor stor en "pakke" du
vælger: mobil, mobil og fastnet eller mobil, fast- og internet.

Ved en "ren" mobilpakke koster det 65 øre pr minut og 16 øre pr SMS.

Knytter du 2 forskellige mobilabb. til hinanden ringer i gratis (25 øre pr.
samtale) hele tiden.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 19:48

I vores familie, har vi 'konverteret' til Unotel mobil og
fastnet. Vi har fået fin service, ingen problemer og vi
taler indbyrdes gratis, men skal betale opkaldsafgift på 25
øre. Ingen minimum, ingen abb.

Der har været nogle indlæg i gruppen her, som kunne tyde på,
at Unotel ikke har lige så god kvalitet i dækningen - på
trods af, at de benytter tdc's net - som tdc ..(?).. men det
har vi ikke registreret. I starten havde vi et problem med
'den automatiske telefonsvarer', men det blev hurtigt
rettet - og siden har det bare fungeret.

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 24-04-05 20:17

> Der har været nogle indlæg i gruppen her, som kunne tyde på,
> at Unotel ikke har lige så god kvalitet i dækningen - på
> trods af, at de benytter tdc's net - som tdc ..(?)..

Har ikke læst omtalte indlæg, men kan til trods konstatere at det må
være vrøvl fra ende til anden :)

--
Michael
Håndfrit sæt til din mobil - kun 69 kr.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 00:55

Det er en heroisk holdning du dér lægger for dagen: Udtale
sig skråsikkert om noget, du ikke har læst? ... Jeg har
fulgt den ganske lange tråd om emnet, og der var ganske
fornuftige argumenter og dokumentation for
problemstillingen - hvis man da kan tro på indholdet i disse
indlæg ...

Personligt har jeg ikke observeret, at der skulle være
forskel på Telia, tdc, Telmore og Unotel, som vi har haft
gode erfaringer med. Men vi har heller ikke systematisk
testet og sammenlignet, hvilke punkter vi løbende har været
forbundet til - en analyse, den pågældende bruger af Unotel
og tdc angiveligt havde gennemført - ganske systematisk og
udførligt iøvrigt.

Om det er vrøvl tør jeg på det grundlag ikke udtale mig om
.... det overlader jeg trygt til dig ...

Fra : René Jacobsen

Dato : 24-04-05 20:25

Flemming Torp wrote:
> [...]
> 'den automatiske telefonsvarer', men det blev hurtigt
> rettet - og siden har det bare fungeret.

Jeg havde før Telmore som jo er = TDC. Jeg kan ikke mærke nogen forskel
på kvaliteten af dækningen mellem Telmore og nu hvor jeg har Unotel.
Dvs. meget fin dækning og telefonen virker som den skal.

Jeg er generelt meget tilfreds med pris/produkt, kvalitet og
kundeservice hos Unotel.

René

Fra : René Jacobsen

Dato : 24-04-05 20:36

Flemming Torp wrote:
> [...]
> 'den automatiske telefonsvarer', men det blev hurtigt
> rettet - og siden har det bare fungeret.

Her er i øvrigt hvad de selv skriver om dækningen på deres hjemmeside:

"Hos UnoTel benytter vi TDC's landsdækkende net. Her får du den bedste
dækning og den højeste kvalitet på markedet, men til UnoTel's lave priser."

René

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-04-05 22:45

"Hans Paulin" <me@privacy.net> wrote in message
> Knytter du 2 forskellige mobilabb. til hinanden ringer i gratis (25 øre
> pr. samtale) hele tiden.

Hvordan gør man det? synes ikke lige jeg kan se det ud fra deres menu..
Solo, 1mobil
sniksnak, fastnet og 1 mobil
peptalk, fastnet, mobil og internet

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-04-05 23:04

Bjarke Hansen skrev:

> "Hans Paulin" <me@privacy.net> wrote in message
>
> Hvordan gør man det? synes ikke lige jeg kan se det ud fra deres
> [...]

Du laver et Solo-abb. hos UnoTel via en konvertering af et nuværende
mobilnummer eller oprettelse af et nyt nummer og får derefter til din
mailadresse tilsendt en kode hvormed du kan logge ind og knytte én eller
flere andre mobiler til den første.
Hans

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-04-05 23:10

> [...]
> mobilnummer eller oprettelse af et nyt nummer og får derefter til din
> mailadresse tilsendt en kode hvormed du kan logge ind og knytte én eller

Som Hans skriver skal telefonerne bare være tilknyttet den samme "
administrator" for at man kan ringe sammen for opkaldsafgiften på 25 øre pr.
gang.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Gnistn

Dato : 25-04-05 14:51

Hans Paulin wrote:

> Nej - der er ingen minimumnsforbrug

Perfekt

Hvis nu man tanker 50,- på, er det så sådan at det _skal_ være brugt inden
for en hvis periode, og hvis de ikke er brugt 100% inden for den periode så
er pengene tabt?

--
The "genius" who designed the fragile SATA connectors,
deserves a good spanking!

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-04-05 20:59

Hej

"Gnistn" <invalid@invalid.invalid> wrote:

>Hvis nu man tanker 50,- på, er det så sådan at det _skal_ være brugt inden
>for en hvis periode, og hvis de ikke er brugt 100% inden for den periode så
>er pengene tabt?

Nej, der er intet minimumsforbrug, udløbsperiode, eller andre
'mærkværdigheder'. - Det virker bare.

--
M.v.h. Ole ®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Gnistn

Dato : 25-04-05 22:36

Ole Rasmussen wrote:
> Hej

> Nej, der er intet minimumsforbrug, udløbsperiode, eller andre
> 'mærkværdigheder'. - Det virker bare.

Tak for svaret, jeg har besluttet at blive kunde hos Unotel, deres
betingelser er bedre end nogen anden udbyder jeg har undersøgt, og en del af
mine familiemedlemmer overvejer nu af skifte til dem

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-04-05 19:36

Gnistn wrote:

> Tak for svaret, jeg har besluttet at blive kunde hos Unotel, deres
> betingelser er bedre end nogen anden udbyder jeg har undersøgt, og en
> del af mine familiemedlemmer overvejer nu af skifte til dem

Så knyt mobilerne til hinanden så I kan ringe gratis.
Hans

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-04-05 18:45

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> om minimumsforbrug? Bliver nummeret lukket, hvis det ikke bruges en
> periode? Kommer der ekstraregning, hvis der ikke tales for et vist

Jeg har kun gode erfaringer med de fire UnoTel mobilnumre vi har her i
huset, jeg lavede en sammenligning med andre billige ud fra det faktiske
forbrug i oktober 2004 og fandt ud fra det ingen billigere. Der er ikke
noget mindsteforbrug hos UnoTel og numret bliver ikke lukket, jeg oprettede
vore fire numre i oktober/november 2004 men vi havde nogle bindingsperioder
vi skulle ud over først. Så de to første UnoTel numre blev taget i brug i
midten af december 2004 og de to sidste her 1 april, det var ikke noget
problem. Ingen i familien har klaget over funktion eller dækning i forhold
til de tre debitel numre de havde, jeg syntes det ser ud som om jeg har fået
en bedre dækning end jeg havde med mit Sonofon firmanummer (i den samme
mobiltelefon). Jeg kan ikke rigtigt huske hvor mange "klodser" der var på
signalet før, men med UnoTel behøver jeg ikke mere søge mod vinduer eller på
på førstesalen for at undgå udfald.

Med venlig hilsen Kim