3510i PIN...
Fra : David Rasmussen

Dato : 20-04-05 16:56

Min kæreste har lige købt en Nokia 3510i. Der medfulgte ikke nogen PIN,
PIN2, PUK- eller PUK2-koder eller hvad det ellers hedder.

Vi har flyttet hendes SIM-kort fra hendes gamle Nokia 3310 til hendes
3510i, og nu spørger den så om PIN-kode når man tænder. Jeg/vi gik ud
fra at PIN-koden var gemt på SIM-kortet og derfor var den samme som den
hun havde på 3310. Men nej!

Men hvad er den så?! Skal vi ringe til forhandleren og få en PIN-kode
fra dem eller hvad?

/David

Fra : Fischer

Dato : 20-04-05 17:39

> Jeg/vi gik ud fra at PIN-koden var gemt på SIM-kortet
> og derfor var den samme som den hun havde på 3310.
> Men nej!

Men jo!
PIN-koden har intet med telefonen at gøre.

*Fischer

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-04-05 17:55

Fischer wrote:

> Men jo!
> PIN-koden har intet med telefonen at gøre.

Ja, det var jo også det jeg troede (som du kan læse).

Men kan du så forklare hvorfor hendes PIN-kode ikke virker?

/David

Fra : F.Hansen

Dato : 20-04-05 17:58

> Ja, det var jo også det jeg troede (som du kan læse).
>
> Men kan du så forklare hvorfor hendes PIN-kode ikke virker?

Kan i ikke prøve at sætte det i den gamle telefon og helt fjerne Pin-koden.

Finn

Fra : Thomas Andersen

Dato : 20-04-05 18:14

Du er sikker på at det er pinkoden ?
Tror du ikke den nye telefon er simlåst, og du blot tager fejl ?

Fra : P.Christensen

Dato : 20-04-05 20:04

Hej
Er der ikke fordi der i telefonen er brugt tlf-lås?
Jeg mener denne feature låser telefonen til eet bestemt simkort?

Palle

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-04-05 19:27

Thomas Andersen wrote:

> Du er sikker på at det er pinkoden ?
> Tror du ikke den nye telefon er simlåst, og du blot tager fejl ?

Den er ikke SIM-låst. Den blev ved med at skrive at det kun var muligt
at foretage nødopkald på den og spurgte så igen om PIN-koden. Men efter
at jeg tog SIM-kort og batteri ud (igen) og satte det i (igen) virkede
det pludseligt som det skulle :)

/David