køb af mobil i Spanien
Fra : John Wegge

Dato : 19-04-05 15:15

Da jeg skal en tur til Spanien og måske finder en billig mobiltelefon - er
der så noget man skal være opmærksom på?

/John

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-04-05 16:23

"John Wegge" <weggeXX@klog.dk> skrev i en meddelelse
> Da jeg skal en tur til Spanien og måske finder en billig mobiltelefon - er
> der så noget man skal være opmærksom på?

Jeg vil tro, at der kan være stor risiko for, at en mobil købt i Spanien ikke
har
det danske sprog som en valgmulighed.

Claus

Fra : BJ

Dato : 19-04-05 16:27

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg vil tro, at der kan være stor risiko for, at en mobil købt i Spanien
> ikke
> har
> det danske sprog som en valgmulighed.

Sludder, jeg har en ældre Samsung V200 som blev foræret mig af en spansk
forretningsforbindelse.

Den "taler" fremragende dansk, når denne sprogpakke vælges.

Det samme gør en oldgammel A300 givet af samme venlige hombre.

--
Bjørn J.

Fra : Zulu

Dato : 19-04-05 17:58

BJ wrote:

> [...]
>
> Den "taler" fremragende dansk, når denne sprogpakke vælges.
>
> Det samme gør en oldgammel A300 givet af samme venlige hombre.

Du kan ikke generalisere på det punkt.
De forskellige producenter bestemer jo selv hvilke sprog de lægger i hvilke
pakker.

Så svaret er: Måske er der danske menuer, men der er sikkert ikke dansk T9
ordbog.
Men du kan jo få den flashet til DK software når du kommer tilbage til DK.

Zulu

Fra : BJ

Dato : 19-04-05 18:15

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du kan ikke generalisere på det punkt.
> De forskellige producenter bestemer jo selv hvilke sprog de lægger i
> hvilke pakker.

Har du erfaring fra det spanske marked..?

> Så svaret er: Måske er der danske menuer, men der er sikkert ikke dansk T9
> ordbog.

Har du erfaring fra det spanske marked måske endda købt flere forskellige
mærker dernede..?

--
Bjørn J.

Fra : Zulu

Dato : 19-04-05 19:07

BJ wrote:
> "Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Har du erfaring fra det spanske marked..?

Nej, fra det danske, og der har jeg endnu ikke set en telefon med spansk T9
ordbog.
Såhvorfor skulle der være dansk T9 ordbog i en spansk-solgt telefon?
For at spare plads bliver der lavet sprogpakker, så alle telefoner ikke skal
indeholde alle sprog.

Se ovenstående svar.

Zulu

Fra : BJ

Dato : 19-04-05 19:40

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Såhvorfor skulle der være dansk T9 ordbog i en spansk-solgt telefon?

Hvorfor er der dansk T9 ordbog i begge de 2 telefoner solgt på det spanske
marked, jeg har liggende i skuffen..?

Hvorfor er der dansk T9 ordbog som min spanske forretningsforbindelse i
Spanien, der taler spansk, har ladet mig afprøve ved møder ikke afholdt
Spanien men i Holland..?

Har du erfaring fra det spanske marked og ved nøjagtig om de udelukkende er
laver telefoner til dette segment..?

--
Bjørn J.

Fra : Zulu

Dato : 19-04-05 20:10

BJ wrote:

> [...]
>
> Har du erfaring fra det spanske marked og ved nøjagtig om de
> udelukkende er laver telefoner til dette segment..?

Som jeg skrev i mit første indlæg, så afhænger det af hvilket mærke
telefonen er.
Du skrev noget om Motorola og Samsung - jeg snakker om mine erfaringer med
Nokia og Ericsson.

Jeg tvivler ikke på at der findes telefoner, er har alle sprog som standard,
jeg skriver blot at man ikke kan regne med at dette er tilfældet.

Der må være et par unlockere, der læser med her, som ved lidt mere om
hvordan det forholder sig med sprogpakker til diverse mobiler.
Hvis der er det, må de da gerne lige komme med et input eller to.

Zulu

Fra : BJ

Dato : 19-04-05 20:14

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du skrev noget om Motorola og Samsung - jeg snakker om mine erfaringer med
> Nokia og Ericsson.

Dem har jeg også prøvet og de virkede også perfekt.

> Der må være et par unlockere, der læser med her, som ved lidt mere om
> hvordan det forholder sig med sprogpakker til diverse mobiler.
> Hvis der er det, må de da gerne lige komme med et input eller to.

Jep, det kan jo være at telefonerne ikke har været rigtige spanske.

--
Bjørn J.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 20-04-05 08:31

> Dem har jeg også prøvet og de virkede også perfekt.

De to telefoner som du har prøvet er altså fra Motorola, Samsung, Nokia og
Ericsson ? Det lyder ikke særligt sandsynligt.
Jeg vil give Zulu ret i at John bør checke om der er dansk ordbog i og ikke
stole blindt på at der er det.

Niels Dybdahl

Fra : BJ

Dato : 22-04-05 10:24

"Niels Dybdahl" <ndy@fjern.detteesko-graphics.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> De to telefoner som du har prøvet er altså fra Motorola, Samsung, Nokia og
> Ericsson ? Det lyder ikke særligt sandsynligt.

Det er da muligt, de billige fra 500 til 800,- kr. i indkøb ikke kan.

Man går vel ikke efter tilbudene fra 1 til 15 euro, når der skal købes
retail i udlandet..?

--
Bjørn J.

Fra : A

Dato : 19-04-05 17:59

Problemet er nok sprogpakken, men den skal bare have dansk sprogpakke
installeret istedet for den spanske.

Det er en udgift fra 50-100,- med mindre du selv kan klare det..

/A

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : BJ

Dato : 19-04-05 18:44

"A" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Det reelle "problem" er snarere at der ingen nævneværdig forskel er på
priserne, retail, i forhold til Danmark.

De har sikker bedre indkøbspriser, men de er jo også en anelse flere
mennesker/brugere i Spanien.

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 20-04-05 01:31

Som en ekstra service til rejsen, er her lidt priser på grejet:

http://es.compralisto.com/lstproduct.cfm/moviles/brand/Alcatel/mov

Du skal se dig godt for og god tur..

--
Bjørn J.