Forslag til kompakt smart-phone?
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 17:45

Hejsa.

Hvad skal jeg købe, når:

* Jeg vil ha' en meget lille (til bukselommen) mobil

* Som har glimrende kalender-funktion

* der let kan synkroniseres med Outlook via Bluetooth

* Lang batteritid

* Nem betjening

* Og det må helst ikke være en Nokia (har grumme erfaringer med de finske
'foner.

* Hvis jeg kan slippe for et kamera, er det kun en fordel.

* Til gengæld var det rart med mp3-afspiller (ikke RealPlayer) i stereo - og
fm-radio. Sidstnævnte allerhelst uden krav om tilsluttede ørepropper, men
det er måske ønsketænkning.

* Mobilen må meget gerne være af slide-typen (med tastatur, der skydes ud) -
eller alternativt en klap-model, hvis frontskærmen er god nok.

Fra : :o\)

Dato : 11-04-05 05:54

Prøv en Qtek 8020, den har godt nok ikke radio og MP3 afspiller, men ellers
opfylder den dine krav.
Fås hos www.zitech.dk og måske hos TDC.

Vh.

Fra : JRS -8260

Dato : 11-04-05 14:56

"" <botterne@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv en Qtek 8020, den har godt nok ikke radio og MP3 afspiller, men
ellers
> opfylder den dine krav.

Den har såmænd mp3, men ingen radio nej. Det kan man vist ikke få en
smartphone med... (?)

MVH
JRS

Fra : Zulu

Dato : 11-04-05 16:59

JRS -8260 wrote:

> Den har såmænd mp3, men ingen radio nej. Det kan man vist ikke få en
> smartphone med... (?)

Nokia 6260 har radio og MP3. Telefonen kører med Symbian OS med Series60 UI.

Zulu

Fra : JRS -8260

Dato : 11-04-05 18:52

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse

> Nokia 6260 har radio og MP3. Telefonen kører med Symbian OS med Series60
UI.

Skal telefonen ikke være med Windows for at kunne kaldes en smartphone?
Eller er det bare mig der er fejl på den ..

MVH
JRS

Fra : Zulu

Dato : 11-04-05 19:33

"JRS -8260" <jrsFjernMig@joso.dk> skrev i en meddelelse
> "Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse

> UI.

Nej, Symbian er et mindst lige så godt og fleksibelt styresystem som Windows
Mobile.

SmartPhone kan bruges om alle telefoner som har et styresystem hvor man kan
få adgang til at skrive programmer til kernen.

Symbian OS understøtter også multitasking, så du fx kan have messenger
kørende i baggrunden mens du surfer på nettet, spiller spil eller skriver
sms'er m.m.

Zulu

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-04-05 13:55

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> wrote in message
> [...]

> Symbian OS understøtter også multitasking, så du fx kan have messenger
> kørende i baggrunden mens du surfer på nettet, spiller spil eller skriver

Hvilket alle os's på smartphones da gør?

Fra : Zulu

Dato : 13-04-05 14:40

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Zulu" <zulu@@@toughguy.net> wrote in message

> Hvilket alle os's på smartphones da gør?

Ja, det er jo det jeg siger. Jeg pointerer bare at telefoner med Symbian OS
er smartphones... ;)

Zulu

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 15:46

"" <botterne@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv en Qtek 8020, den har godt nok ikke radio og

Ja, den ser ok ud. Men ifølge mobilpriser er den steget fra 1749 kr. til
3198 kr. uden abonnement??

Findes der andre Windows-foner med den form-faktor (altså som ligner
telefoner og ikke lomme-pc'er)?

Fra : JRS -8260

Dato : 11-04-05 18:55

> Findes der andre Windows-foner med den form-faktor (altså som ligner
> telefoner og ikke lomme-pc'er)?

Du kan få fat i en SPV C500. Telefonen blev kun solgt af Orange, så den skal
findes brugt. Nåede selv lige, at få fat i en inden Orange blev overtaget
Lækker telefon! Minder meget om Qtek8020 (C500 kan også købes under
navnet Qtek8010, dog vist ikke i DK).

Prøv at kigge på www.mobildebat.dk under deres køb/salg. Der bliver tit
udvekslet C500'ere!

MVH
JRS

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-04-05 13:59

"JRS -8260" <jrsFjernMig@joso.dk> wrote in message
> [...]
> findes brugt. Nåede selv lige, at få fat i en inden Orange blev overtaget
> Lækker telefon! Minder meget om Qtek8020 (C500 kan også købes under

Du kan stadig købe C500 hos Telia de skal jo af med lageret..

Fra : Thomas G

Dato : 11-04-05 20:42

> Ja, den ser ok ud. Men ifølge mobilpriser er den steget fra 1749 kr. til
> 3198 kr. uden abonnement??

Priserne på mobilpriser.dk (altså stigningerne) skyldes at priserne med abb
grundet en lov bestemmelse skal vise hvad den reelle udgift f.eks.

500 kr for telefonen
299 kr om måneden i 6mdr.

ca. 2294 (det skal ikke medregnes at du kan tale for de 299 for det er en
udgift du ikke kan slippe for).

Derfor gætter jeg på at mobilpriser har fjernet alle priserne der var
basseret på et abb

mvh Thomas G

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 11-04-05 21:01

> Derfor gætter jeg på at mobilpriser har fjernet alle priserne der var
> basseret på et abb

Sakset fra forsiden af Mobilpriser.dk:

INFO FRA MOBILPRISER.DK

Fredag den 1. april 2005 kom der regler fra Forbrugerombundsmanden
vedrørende priser på mobiltelefoner. De nye regler betyder, at en prisen på
telefonerne skal vises inklusive alle udgifter for kunden de første seks
måneder! Vi er i gang med at opdatere Mobilpriser.dk til at understøtte de
nye regler. Derfor vil du i en kort peridoe, kun kunne finde priser på
telefoner uden abonnementer.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg