CBB: prisfald ved opkald til udlandet
Fra : Rainer Schöbe

Dato : 07-04-05 15:35

Hej nyhedsgruppe.

Er jeg den eneste der glæder sig over:

http://www.cbb.dk/pqz/udlandstelefoni_fradk_priser.jsp?

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-04-05 20:09

"Rainer Schöbe" <newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> skrev i en meddelelse
> Hej nyhedsgruppe.

> Er jeg den eneste der glæder sig over:

> http://www.cbb.dk/pqz/udlandstelefoni_fradk_priser.jsp?

Det var da godt nok nogle af de billigste mobilpriser jeg har set for opkald til
udlandet. Kan det virkeligt være korrekt at opkald til svensk og norsk fastnet
kun koster 50 øre/min? - Det er jo billigere end opkald internt i Danmark.

Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-04-05 20:38

"Rainer Schöbe" <newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> wrote in message
> Hej nyhedsgruppe.
>
> Er jeg den eneste der glæder sig over:
>
> http://www.cbb.dk/pqz/udlandstelefoni_fradk_priser.jsp?

Øhh 50 øre til Norske og Svenske numre!!! Mon det er et tillæg til den
normale minutpris så lød det mere naturligt!

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 07-04-05 21:21

Hej!

Bjarke Hansen wrote:

> Øhh 50 øre til Norske og Svenske numre!!! Mon det er et tillæg til den
> normale minutpris så lød det mere naturligt!

Hvorfor? Interconnect-prisen til fastnet er meget lav. Til gengæld koster
det jo kr 2,25 for at ringe til en svensk eller en norsk mobil.

At det er dyrere at ringe til dansk fastnet skyldes vel at der er ingen
forskel mellem at ringe til dansk fastnet og at ringe til dansk mobilnet.
Interconnect-prisen til fastnet i DK må ligge ved ca. 25 øre,
mobil-interconnecten er mellem 80 og 160 øre, afhængigt at tidspunktet, så
priserne kunne ligge under de respektive til Norge eller til Sverige.

Bare mine 25 øre.

Mvh.