Aflæsning af SMS via com-porten.
Fra : jks@i4.auc.dk

Dato : 07-04-05 14:27

Jeg har et stykke XP software der læser på com1-porten. Jeg modtager
en SMS i sekundet, og skal derfor have 'redirigeret' SMS'en overpå
porten. Men hvordan?

Jeg har bokset en dags tid nu med en NOKIA D211 som jeg ikke kan få
til det umiddelbart, men det må i og for sig være hvilken som helst
mobiltelefon der er koblet til en PC'er.

pft

Jan Staunstrup
Aalborg Universitet

Fra : ///M

Dato : 07-04-05 14:35

jks@i4.auc.dk wrote:
> Jeg har et stykke XP software der læser på com1-porten. Jeg modtager
> en SMS i sekundet, og skal derfor have 'redirigeret' SMS'en overpå
> porten. Men hvordan?

Skal du ikke nærmere have lavet en buffer og få SMS væk fra porten, så den
kan modtage den næste? Eller har jeg misforstået dig?

> Jeg har bokset en dags tid nu med en NOKIA D211 som jeg ikke kan få
> til det umiddelbart, men det må i og for sig være hvilken som helst
> mobiltelefon der er koblet til en PC'er.

Hvad vil du, eller hvad er problemet??

///M

Fra : ///M

Dato : 07-04-05 14:38

///M wrote:

> Skal du ikke nærmere have lavet en buffer og få SMS væk fra porten,
> så den kan modtage den næste? Eller har jeg misforstået dig?

Jeg har totalt misforstået dig!
Du modtager SMS'en på telefonen, og vil kunne læse den på pc'en - ikke?
Hvilke krav stiller du til applikationen der skal læse/behandle den? Er det
en du selv koder, eller leder du efter et færdigt program??

///M

Fra : jks@i4.auc.dk

Dato : 07-04-05 14:47

Jeg har et program der læses com-porten - og der skal sms'en hen!

Så nemt burde det være Sammenhængen er at jeg har en Garmin
Navman der konktinuerligt sender en gps-position pakket ind i en sms,
som jeg skal monitorere i et GIS program.

/jan

Fra : ///M

Dato : 07-04-05 16:04

jks@i4.auc.dk wrote:
> Jeg har et program der læses com-porten - og der skal sms'en hen!

Så skal du have tilsluttet din mobil-telefon til COM-porten? Du kan købe
diverse datakabler til mobil-telefoner der kan tilsluttes com-port eller
USB-port (som kan emulere en com-port).

///M

Fra : VIP

Dato : 07-04-05 21:23

Køb et Wavecom eller et siemens GSM modem og tilslut det til com-porten

--
Venlig hilsen

Viggo