Søges: anbefaling af spil
Fra : Steen Suder

Dato : 11-05-05 16:29

Min kammerat og jeg - begge først i 30erne - skal se hinanden om kort
tid. Vi plejer at spille computer noget af tiden, men søger nu et spil
vi ikke har prøvet før.

Genren er krig/strategi/taktik, men ikke decideret FPS. Vi har rodet med
WC og C&C tidligere og det er nogle meget hyggelige spil at sidde og
nusse med.

Gerne skal det også være nogel spil hvor man kan spille sammen mod enten
AI eller andre online.

Vi er begge ITfolk, men spiller ikke så meget.
Derfor: hvad kan I anbefale?

--
Steen Suder

Fra : BorreBoy

Dato : 11-05-05 17:13

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> AI eller andre online.
>
> Vi er begge ITfolk, men spiller ikke så meget.

Vil anbefale World of Warcraft
http://www.wow-europe.com/en/

men hvis I ikke spiller så meget, bliver det en dyr fornøjelse (men fed)...

Fra : Steen Suder

Dato : 11-05-05 17:23

BorreBoy wrote:

<KLIP>

> Vil anbefale World of Warcraft
> http://www.wow-europe.com/en/
>
> men hvis I ikke spiller så meget, bliver det en dyr fornøjelse (men
> fed)...

Det er cool, men han kender det ret godt, så det dur ikke.
Ellers et godt forslag.

--
Steen Suder

Fra : Mikael Jensen

Dato : 11-05-05 18:18

Jeg vil anbefale Warhammer 40.000 Dawn of War

rigtig godt som singleplayer og det sparker røv som multi....

God fornøjelse

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-05-05 21:24

Prøv evt. empire earth2 http://www.empireearth2.com/home.html Det er måske
lidt traditionelt mht. man skal bygge civilian, høste osv. men man går
gennem tiden og kan samtidig holde venskaber og pagter som i feks. warlords
så der er nye ting i det. Og så kan man spille online samtidig senvom jeg
ikke har fået prøvet onlinedelen så jeg kan ikke sige om den er ok.

Mvh Søren

Fra : Steen Suder

Dato : 11-05-05 21:50

Mikael Jensen wrote:

> Jeg vil anbefale Warhammer 40.000 Dawn of War
>
> rigtig godt som singleplayer og det sparker røv som multi....

Er Warhammer ikke sådan noget rollespils-"noget"?
Hvad kan det sammenlignes med? Diablo?

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 12-05-05 00:13

Steen Suder wrote:

> Er Warhammer ikke sådan noget rollespils-"noget"?
> Hvad kan det sammenlignes med? Diablo?

Der er ren C&C, men i et fremtidsunivers med orker osv... meget
underholdende.

Jacob
--
fear and loathing in dot com
www.fearandloathingin.com

Fra : SonofonoS

Dato : 11-05-05 21:58

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in

> [...]
> AI eller andre online.
>
> Vi er begge ITfolk, men spiller ikke så meget.

Hvis interessen ligger indenfor RTS-spil så prøv Empire Earth II. Det har
et ret fedt gameplay, og kan spille co-op i multiplayer. Der er nogle ret
sjove diplomati-features.

Kig på http://www.gamespot.com/pc/strategy/empireearth2/index.html for mere
info om spillet.

SonofonoS

Fra : Bjarne K

Dato : 12-05-05 08:59

"SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> wrote in message
> [...]
har
> et ret fedt gameplay, og kan spille co-op i multiplayer. Der er nogle

Man kan forøvrigt hente en multiplayer og en singleplayer demo, et eller
andet sted. Har prøvet single delen, men finder det meget skuffende.
Slet ikke i stil med EE1. Grafikken er også ret ringe. (kan selvfølgelig
være at det er bedre i den fulde version)

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Silver

Dato : 11-05-05 23:50

> Genren er krig/strategi/taktik, men ikke decideret FPS. Vi har rodet med
> WC og C&C tidligere og det er nogle meget hyggelige spil at sidde og
> nusse med.

Jeg vil anbefale Rise of Nations og muligivs udvidelsen Thrones and Patriots
til samme spil, der er tale om et af de bedste RTS spil der er udkommet, det
udkom i 2003 og jeg syntes det slår Empire Earth 2 som jo lige er udkommet
med flere længder, der er det muligt at nakke hinanden med atombomber :D,
dog kun 10 styk hver, ellers starter armageddon og så slutter runden hehe.

Jeg har dog kun spillet det i singleplayer men har hørt meget godt om
multiplayer mht lige det spil.

Hygge
Silver.

Fra : SonofonoS

Dato : 12-05-05 08:49

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> armageddon og så slutter runden hehe.
>
> Jeg har dog kun spillet det i singleplayer men har hørt meget godt om

Der er også atomvåben i Empire Earth II, hvis det skal være den afgørende
faktor for at vælge spillet... :)

SonofonoS

Fra : LIV

Dato : 12-05-05 10:51

Silver wrote:

> [...]
> som jo lige er udkommet med flere længder, der er det muligt at nakke
> hinanden med atombomber :D, dog kun 10 styk hver, ellers starter

Samme anbefaling herfra

Fra : Kim

Dato : 12-05-05 07:30

http://www.fireglowgames.com

--
Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-05-05 13:55

Steen Suder skrev:

> Derfor: hvad kan I anbefale?

I min spille-omgangskreds er Transport Tycoon Deluxe altid et sikkert
hit. Spillet er abandonware
(http://www.abandonia.com/games/240/Transport_Tycoon_Deluxe_for_Windows.
htm) og virker iøvrigt fint på Windows 2000.
Der findes også en OpenTTD, men den har jeg ikke leget med endnu.

Fra : Teis Bæk

Dato : 13-05-05 08:10

Hey Steen

I modsætning til de forrige vil jeg anbefale spillene:
Ground Control 2
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth

men jeg kan også godt anbefale Warhammer 40000: Dawn of War

Alle tre er RTS spil og utroligt underholdende. Angående Ground Control
er dette spil underholdende idet at det, i modsætning til andre RTS
spil, begrænser din hurtighed for at opbygge en stor hær, hvilket giver
en helt ny udfording til spillet; meget sjovt og spændende spil i
multiplayer.

Lord of the Rings siger vel sig selv. Det er ringenes herre universet
som RTS spil og er (efter min mening) MEGET underholdende, hvis man da
er til Ringenes Herre. Dog skal det siges, at det tager tid før man har
styr hvordan de forskellige enheder bruges i de forskellige sammenhæng,
men det plejer at komme lige pludselig.

Jeg læste lige hurtigt de andre indlæg så hvis dette er en gentagelse af
tidligere så bare ignorer mig.
Warhammer er ganske rigtigt som du påpejer rollespil normalt, men i
dette tilfælde har holdet bag diverse Warhammer spil endelig kommet med
et RTS spil i warhammer universet, som holder vand. Ikke alene er
spillet meget underholdende og udfordrende, men oveni får man den
fedeste Intro video til dato, hvilket giver en lyst til at spille
spillet (det var sådan den virkede på mig vel og mærke), men hvis det er
et af valgene til sammenkomsten så finder I jo nok selv ud af det.

Håber at dette og alle de andre svar på dit spørgsmål har hjulpet til en
hyggelig omgang spand-party (spand=pc), ellers kan I jo altid hive
nogle af de gamle spil frem som I allerede kender.

Mvh
Teis