Kan nogen give mig en ide om hvad der kan ~
Fra : Henning Lund

Dato : 06-05-05 10:25

Min søn har problemer med hans maskine, det er en XP 2400, grafikkort er
et Geforce4 MX440 og driverne skulle være af de nyeste.
Problemet ligger i Tony Hawk underground 2 og Need for speed underground
som er de to eneste spil han har, I need for speed fryser maskinen
pludselig, den samme lyd og skærmbillede er der konstant i ca 20
sekunder, tiltider længere tid, så pludselig kan man spille igen et
stykke tid, men så fryser maskinen igen. Samme er gældende for Toni Hawk
men det sker ikke så tit.
Hvad kan det være, det er kommet efter at han har fået en ny maskine,
den gamle som var magen til, kørte de samme spil uden problemer.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : K.

Dato : 06-05-05 11:16

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message
> [...]
> Hvad kan det være, det er kommet efter at han har fået en ny maskine, den
> gamle som var magen til, kørte de samme spil uden problemer.

Hardware problemer af en slags.
Kan være det lille grafikkort der bliver for varmt.
Prøv at åbne kabinettet, og sæt en bord-ventilator til at blæse direkte ind
i kabinettet.
På den måde kan i udelukke varme problemer.

Fra : Henning Lund

Dato : 06-05-05 12:10

K. skrev:

> [...]
> Prøv at åbne kabinettet, og sæt en bord-ventilator til at blæse
> direkte ind i kabinettet.
> På den måde kan i udelukke varme problemer.

Det har vi afprøvet uden det hjalp, hvis der skal et andet kort til,
hvilket prisbilligt kort kan man købe?

Fra : Kurt Lund

Dato : 06-05-05 13:40

> Det har vi afprøvet uden det hjalp, hvis der skal et andet kort til,
> hvilket prisbilligt kort kan man købe?

Og hvad er så pris billigt for dig ?
500 kr
1000 kr

men evt. et ASUS A9600GE/TD til 675 kr
eller et Club-3D Radeon 9600XT til 926 kr

kik på http://www.edbpriser.dk/
Kurt

Fra : Henning Lund

Dato : 06-05-05 14:21

Kurt Lund skrev:

> Og hvad er så pris billigt for dig ?
> 500 kr

Knægten vil ikke ofre de store penge på det, men tak for rådet

Fra : devilman

Dato : 07-05-05 00:30

jeg vil anbefale et andet grafikkort
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88541
..........dyrt....ja..........
men det æder alt.....poser
6....WoW....hitman3....halo.......sims2...dvd/divx...osv
(og så larmer det næsten ikke)

--------------------------©----------------------------

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-05-05 08:18

devilman wrote:
> [...]
> .........dyrt....ja..........
> men det æder alt.....poser
> 6....WoW....hitman3....halo.......sims2...dvd/divx...osv

Når man nu kan få et GeForce 6600GT til samme
pris.............................?

Fra : Jimmy

Dato : 06-05-05 18:46

Henning Lund wrote:
> [...]
> Hvad kan det være, det er kommet efter at han har fået en ny maskine,
> den gamle som var magen til, kørte de samme spil uden problemer.

Geninstaller grafikdrivere. Geninstaller DirectX. Evt. sæt bios
indstillinger til fail safe og prøv med det.

Fra : Henning Lund

Dato : 06-05-05 20:24

Jimmy skrev:

> Geninstaller grafikdrivere. Geninstaller DirectX.

Er gjort før idag.

> Evt. sæt bios
> indstillinger til fail safe og prøv med det.

Øh den skal jeg lige have hjælp til, hvor er det i bios?

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-05-05 13:06

Henning Lund wrote:

> Er gjort før idag.

> Øh den skal jeg lige have hjælp til, hvor er det i bios?

På den sidste side, der hvor man gemmer de ændringer man har lavet.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Simon

Dato : 06-05-05 19:28

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in news:427b38a1$0$201
> [...]

> Hvad kan det være, det er kommet efter at han har fået en ny maskine,
> den gamle som var magen til, kørte de samme spil uden problemer.

Hej Henning

Jeg har haft nøjagtigt de samme problemer med mit Geforce-kort.

Du kan ikke komme ud over det med ekstra blæser og nye drivere.

Der har desværre for nylig været en række tilfælde med defekte nvidia-
chips, og som du beskriver det, så lyder det præcis som symptomerne for et
af de defekte nvidia-grafikchips, der er i omløb. Du bør få byttet kortet
til et nyt - og så krydse fingre for, at den chippen på det nye kort ikke
er af samme dårlige sending.

Jeg måtte bytte mit geforce-kort to gange, inden jeg slap af med
frysningsproblemerne.

Mvh
Simon

Fra : Henning Lund

Dato : 06-05-05 20:23

Simon skrev:

> Du kan ikke komme ud over det med ekstra blæser og nye drivere.

Jamen den når ikke engang at starte spillet inden den begynder at fryse,
jeg prøvede lige at starte Toni Hawks og der i indgangen af spillet hvor
timeglasset for neden på skærmen, er halvt henne i forløbet med at loade
spillet, fryser den. Jeg har så senere fundet ud af at der kun er 256mb
ram i maskinen, om det er det som driller ved jeg ikke.

Fra : Kurt Lund

Dato : 06-05-05 23:23

> [...]
> spillet, fryser den. Jeg har så senere fundet ud af at der kun er 256mb
> ram i maskinen, om det er det som driller ved jeg ikke.

Ja med 256 mb ram kommer man ikke langt, det er jo kun nok Win XP.
Og vil han spille de nye spil må han også ofre lidt mere på grafikkort,
ellers
nøjes med 7 kabelen ;) Sorry
Men vil han spille disse spil hedder det nok
mindst
ATI 9600XT / Nvidia 5900XT
og 512 mb ram i pcen.
Sorry men man kan ikke køre de nye spil med en pc der har de spec jeres
har...

Kurt

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-05-05 00:57

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ATI 9600XT / Nvidia 5900XT
> og 512 mb ram i pcen.
> Sorry men man kan ikke køre de nye spil med en pc der har de spec jeres

Nah..
Jeg vil godt tilslutte mig de 512 MB RAM, men grafikkortet behøver nu ikke
være et R9600XT..
Jeg kører selv med et GF3 ti200/128 MB RAM og 512 MB RAM i selve maskinen,
jeg kører fint når jeg spiller f.eks. Doom 3..
Ok det er så ikke højeste opløsning, max detaljer og alt det der lir, men
jeg har et acceptabelt grafisk miljø i Doom 3 der sagtens kan skræmme mig
når der dukker noget uventet op..
Sådan et kort kan man sagtens finde brugt for ca. 150,- kroner (gav selv
175,-).
Og så er det her alle der hærdede spillere dukker op og siger at der ingen
fremtid er i sådan et kort..
Næ måske ikke, men det kan sagtens klare de spil der er dukket op indtil nu,
og det kan det sikkert også 1-2 år endnu og så er der jo tid til at spare op
til El Grande Graphica
Så mit råd:
Køb 512 MB RAM og et grafikkort i samme klasse som mit (eller bedre hvis der
dukker et godt tilbud op).
Tjek
www.qxl.dk
www.dba.dk
og se om der ikke skulle være noget

Mvh
Benjamin

Fra : Henning Lund

Dato : 08-05-05 08:12

Laziter [9440] skrev:

> Nah..
> Jeg vil godt tilslutte mig de 512 MB RAM,

Ja det kan der være noget om, meeen maskinen har kørt fint med 256mb og
hans lillebrors maskine med 256mb kan også køre disse spil.

> [...]
> men jeg har et acceptabelt grafisk miljø i Doom 3 der sagtens kan
> skræmme mig når der dukker noget uventet op..

Det er sådan noget han er ude efter, han vil ikke ofre flere hundrede
kr. på noget han måske bruger 1-2 gange i måneden, jeg prøver at kigge
efter et GF3 så.

Fra : Henning Lund

Dato : 08-05-05 08:15

Laziter [9440] skrev:

> Jeg kører selv med et GF3 ti200/128 MB RAM og 512 MB RAM i selve

Øh forresten, hvad er forskellen ud over de 64mb ram på hans kort og
dit? GF 3 lyder i mine ører "ældre" end GF4 eller er jeg bare ikke med
på den?

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-05-05 09:41

> Øh forresten, hvad er forskellen ud over de 64mb ram på hans kort og dit?
> GF 3 lyder i mine ører "ældre" end GF4 eller er jeg bare ikke med på
> den?

Et Geforce4 MX440 er et meget meget skrabet GF4 grafikkort " et neddroslet
GF4"
et GF3 TI200 var et top grafikkort det har flere krafter,
MX440 burde kunne vise lidt mere lir, men har ikke power til det.
Det er næsten ligesom med en bil motor der mangler drejnings moment.

var det godt nok forklaret

Kurt

Fra : Henning Lund

Dato : 08-05-05 10:58

Kurt Lund skrev:

> [...]
> MX440 burde kunne vise lidt mere lir, men har ikke power til det.
> Det er næsten ligesom med en bil motor der mangler drejnings moment.

Ja for pokker, det kunne selv jeg forstå.

Fra : Frandsen

Dato : 07-05-05 07:35

> [...]
> Hvad kan det være, det er kommet efter at han har fået en ny maskine,
> den gamle som var magen til, kørte de samme spil uden problemer.

Jeg havde engang et tilsvarende problem med SimCity 4. Det viste sig, at jeg
kørte med for stramme RAM-settings. En justering af dette hjalp meget, men
efter at jeg skiftede al min RAM forsvandt problemet helt.

Fra : Henning Lund

Dato : 07-05-05 21:06

Frandsen skrev:

> Jeg havde engang et tilsvarende problem med SimCity 4. Det viste sig,
> at jeg kørte med for stramme RAM-settings.

Tak for svaret, hvordan retter man det?

Fra : Frandsen

Dato : 09-05-05 08:36

> Tak for svaret, hvordan retter man det?

Det gør man i bios. Led efter noget der hedder CAS. Mine RAM stod til 2-2-2,
og det er meget stramme settings.

Fra : Kasper Aae

Dato : 08-05-05 00:03

On Fri, 6 May 2005 11:24:33 +0200, "Henning Lund"
> [...]

>Hvad kan det være, det er kommet efter at han har fået en ny maskine,
>den gamle som var magen til, kørte de samme spil uden problemer.

Prøv at afinstallere driveren og installer en ældre version.

--
Kasper Aae

Fra : Henning Lund

Dato : 08-05-05 08:14

Kasper Aae skrev:

> Prøv at afinstallere driveren og installer en ældre version.

Tak for svaret, du har vel ikke et link, det er noget med NVDIA´s
hjemmeside han hentede den nyeste driver på, om navnet er stavet korrekt

Fra : Kasper Aae

Dato : 08-05-05 10:43

On Sun, 8 May 2005 09:13:30 +0200, "Henning Lund"

>Tak for svaret, du har vel ikke et link, det er noget med NVDIA´s
>hjemmeside han hentede den nyeste driver på, om navnet er stavet korrekt
>ved jeg ikke.

Der er en masse her, men det kan godt være lidt svært at overskue
hvilken man skal prøve, og jeg har desværre ingen råd til hvilken du
kan prøve.

http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

En anden ting er at prøve at bytte kort i de to maskiner (hans og
broderens), for at se om det er maskinen eller kortet den er gal med.

--
Kasper Aae

Fra : Henning Lund

Dato : 08-05-05 11:52

Kasper Aae skrev:

> Der er en masse her, men det kan godt være lidt svært at overskue
> hvilken man skal prøve, og jeg har desværre ingen råd til hvilken du
> kan prøve.
>
> http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

Tak for linket.

> En anden ting er at prøve at bytte kort i de to maskiner (hans og
> broderens), for at se om det er maskinen eller kortet den er gal med.

Bare jeg kunne, broderens er i langtbortistan pt ;o(