The Sims 2 billigst?
Fra : Per Nielsen

Dato : 05-05-05 09:10

Min datter har fået The Sims 2 University i konfirmationsgave. Men det
kræver jo det oprindelige The Sims 2. De billigste priser (inkl.
forsendelse) jeg har kunnet finde på Edbpriser er:

The Sims 2 Special Edition: 410,-
The Sims 2: 329,-

Er der evt. nogen der har set det billigere, og hvad har SE-versionen at
tilbyde extra?

Fra : LIV

Dato : 05-05-05 10:30

Per Nielsen wrote:
> [...]
>
> The Sims 2 Special Edition: 410,-
> The Sims 2: 329,-
>
> Er der evt. nogen der har set det billigere, og hvad har SE-versionen

Hvad med at bytte University til det oprindelige?

Ellers er det billigste sted:
www.cd-wow.com
men det er de engelske versioner.

Fra : Zyke

Dato : 05-05-05 10:44

> Hvad med at bytte University til det oprindelige?

Vil da være en dårlig idé hvis han nu har planlagt, at han vil spille
University.

Zyke

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-05-05 11:10

LIV wrote:
> Hvad med at bytte University til det oprindelige?

Not an option....min datter vil spille begge

> Ellers er det billigste sted:
> www.cd-wow.com
> men det er de engelske versioner.

Og det skal være dansk. Hun går i 7. og har engelsk, meeenn.........

Fra : LIV

Dato : 05-05-05 11:31

Per Nielsen wrote:

> Not an option....min datter vil spille begge

> Og det skal være dansk. Hun går i 7. og har engelsk, meeenn.........

Hmm - børn lærer faktisk en masse engelsk
netop fra computerspil.
Sååååeeee

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-05-05 11:52

LIV wrote:
> Hmm - børn lærer faktisk en masse engelsk
> netop fra computerspil.
> Sååååeeee

Sådan kan man også se på det, det har jeg selv overvejet. Men jeg kender
også hendes temperament Hun kan blive stiktosset hvis der er noget hun
ikke lige forstår (fordi det står på engelsk), og som har betydning for
hvordan hun kommer videre i spillet. Jeg tror desværre ikke 7. klasses
engelskniveau er godt nok til The Sims 2, og jeg prioriterer hendes
spilleglæde højere, så det bliver også på dansk i denne omgang

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 05-05-05 10:45

> The Sims 2 Special Edition: 410,-
> The Sims 2: 329,-
>
> Er der evt. nogen der har set det billigere, og hvad har SE-versionen at
> tilbyde extra?

http://www.softexchange.dk/docs/site/stock/showStockItem.asp?CommonID=20399&mediaType=3
Sims2 SE 397 kr

VH Pernille

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-05-05 11:08

Pernille Lauridsen wrote:

> http://www.softexchange.dk/docs/site/stock/showStockItem.asp?CommonID=20399&mediaType=3
> Sims2 SE 397 kr

Ja, ok. Med 12,50 i forsendelse giver det selvfølgelig 409,50

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 05-05-05 14:39

> Ja, ok. Med 12,50 i forsendelse giver det selvfølgelig 409,50

Medmindre du selv bor i Århus og kan afhente selv

VH Pernille

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-05-05 14:52

Pernille Lauridsen wrote:
> Medmindre du selv bor i Århus og kan afhente selv

Jeg er Lollandsresident, så jeg skal lige have regnet lidt på benzin, færge
osv.....

Fra : Kate

Dato : 05-05-05 15:14

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in

> Jeg er Lollandsresident, så jeg skal lige have regnet lidt på
> benzin, færge osv.....

Så skal i dælme blive meget glade for spillet

Det er nu godt, meeeennn der er en grænse *fnis*

Har du kigget qxl? Godt nok ved folk generelt godt hvad de vil have for
tingene der, men det kunne da være et kig værd.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-05-05 15:59

Kate wrote:
> Har du kigget qxl? Godt nok ved folk generelt godt hvad de vil have
> for tingene der, men det kunne da være et kig værd.

Jeg har lige fået et tilbud på 225,- inkl. pp for SE-versionen (via e-mail).
Jeg overvejer det lige lidt. Hvordan plejer i andre at ordne afregning
private imellem, når nu ingen af parterne kender hinanden?

Fra : Kate

Dato : 05-05-05 20:26

> [...]
> (via e-mail). Jeg overvejer det lige lidt. Hvordan plejer i andre
> at ordne afregning private imellem, når nu ingen af parterne

De få gange jeg har gjort det har det været småbeløb, men generelt har
jeg helst afhentet. Dog er jeg endnu ikke blevet snydt. Selvfølgelig er
der blakkede personer imellem, men jeg tror nu at langt de fleste er
reele nok.
Dog har jeg købt mit Sims2 i en butik til fuld pris, det er så cd-
udgaven på 4 cd'er.
På qxl er der et karaktersystem så jeg tror hurtigt snyderne bliver
sorteret fra. Jeg har handlet der nøjagtigt 15 gange, både køb og salg.
SMåting som cd'er og ældre spil, men der har slet ikke været problemer
hverken fra købere eller sælgere.

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-05-05 20:48

Kate wrote:
> [...]
> jeg helst afhentet. Dog er jeg endnu ikke blevet snydt. Selvfølgelig
> er der blakkede personer imellem, men jeg tror nu at langt de fleste

Det er nok også det jeg er mest bekymret for.

> [...]
> salg. SMåting som cd'er og ældre spil, men der har slet ikke været
> problemer hverken fra købere eller sælgere.

Det kunne være jeg skulle tage et kig på qxl, hvis jeg ikke finder ud af
noget andet imellemtiden.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 05-05-05 12:29

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der evt. nogen der har set det billigere, og hvad har SE-versionen at
> tilbyde extra?

Expert interviews, sjove outtakes, mini spil m.m.
Læg mærke til at SE er på DVD og ikke CD.

/Kenneth Iversen

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-05-05 12:33

Kenneth Iversen wrote:
> Expert interviews, sjove outtakes, mini spil m.m.
> Læg mærke til at SE er på DVD og ikke CD.

Har du selv oplevet SE-versionen, og evt. kan sige noget om hvorvidt
ovennævnte er de extra penge (ca. 80,-) værd?

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 06-05-05 09:52

> Har du selv oplevet SE-versionen, og evt. kan sige noget om hvorvidt
> ovennævnte er de extra penge (ca. 80,-) værd?

Nej det har jeg ikke så jeg aner det desværre ikke.

/Kenneth Iversen

Fra : Kirsten

Dato : 05-05-05 17:52

hej

Købte det i Elgiganten til 275,00 lige før jul

mvh

Kirsten

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-05-05 18:08

Kirsten wrote:
> Købte det i Elgiganten til 275,00 lige før jul

Jeg har set The Sims 2 University (udvidelsespakke) til 249,- samme sted. Er
det den du mener? Det er det oprindelige The Sims 2 jeg er ude efter.

Fra : Kate

Dato : 05-05-05 20:27

> Jeg har set The Sims 2 University (udvidelsespakke) til 249,-
> samme sted. Er det den du mener? Det er det oprindelige The Sims 2
> jeg er ude efter.

Ja, 275,- er godt nok billigt. Jeg købte mit i efteråret engang for
449,-
Har set cd versionen til 315,- men kan desværre ikke huske i hvilken
butik.

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-05-05 20:46

Kate wrote:
> Ja, 275,- er godt nok billigt. Jeg købte mit i efteråret engang for
> 449,-
> Har set cd versionen til 315,- men kan desværre ikke huske i hvilken
> butik.

Måske her:

http://spilpriser.dk/Listprices.asp?ID=65431

Fra : Kate

Dato : 05-05-05 22:31

> Måske her:
>
> http://spilpriser.dk/Listprices.asp?ID=65431

Nej, det ved jeg det ikke er. Af uransagelige årsager kigger je g ikke
efter spil på nettet, så meget andet, men ikke spil. Nå, det hænger nok
sammen med at jeg ikke spiller helt vildt meget.
Priserne er dog rystende forskellige. Gad vidst hvad det skyldes med så
store forskelle....?

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-05-05 07:26

Kate wrote:
> Priserne er dog rystende forskellige. Gad vidst hvad det skyldes med
> så store forskelle....?

Det har jeg såmænd også undret mig over Men så er det selvfølgelig bare
at gå efter hvor det er billigst. Jeg er begyndt at købe lidt i England, der
kan yderligere spares 100-120 kr. på et spil. Det kan så tage 3-5 dage
ekstra i forsendelse, og det er måske ikke alle der har tålmodigheden til
det. Specielt ikke på de spritnye spil.

Fra : Kate

Dato : 06-05-05 08:00

> Jeg er begyndt at købe lidt i England, der
> kan yderligere spares 100-120 kr. på et spil. Det kan så tage 3-5
> dage ekstra i forsendelse,

Det kunne jeg også godt finde på, har gjort det et par gange med musik.
Dog er jeg glad for at mit Sims2 er på dansk, også selvom det var dyrt.

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-05-05 08:08

Kate wrote:
> Det kunne jeg også godt finde på, har gjort det et par gange med
> musik. Dog er jeg glad for at mit Sims2 er på dansk, også selvom det
> var dyrt.

The Sims 2 skal også være på dansk til min 13 årige datter, der er ikke
rigtigt noget valg Jeg har fået et tilbud om at købe den danske
SE-version (Special Edition DVD version) brugt, og det har jeg taget imod.
Så "problemet" er hermed løst

Fra : Kate

Dato : 06-05-05 08:28

> Så "problemet" er hermed løst

Så skal du næsten gøre hende den tjenste at få hende til at kigge i
alt.games.the-sims-2
Den er godt nok på engelsk men de snakker meget om universitet-
udvidelsen.
Jeg har ikke selv udvidelser til mit, men kan da se at der sidder nogle
hardcore sims fans og læser og skriver.
Der er også alt.games.the-sims hvor både the Sims og The Sims2 og
udvidelsespakkerne bliver diskutteret

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-05-05 08:57

Kate wrote:
> Så skal du næsten gøre hende den tjenste at få hende til at kigge i
> alt.games.the-sims-2
> Den er godt nok på engelsk men de snakker meget om universitet-
> udvidelsen.

Det var da en god ide, Kate. Jeg kigger lige lidt på det. 7. klasses engelsk
er nok ikke helt nok, men så må jeg jo hjælpe hende lidt

Fra : Kirsten

Dato : 06-05-05 17:34