Kan man købe spilmanualer?
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 04-05-05 00:56

Har lige købt Empire Earth Collection for 100,-. Der fulgte ingen manual med
bortset fra et shortcut ark og et nødtørftigt installationshæfte. Jeg er
skuffet, men man får vel heller ikke mere for en hund. En fuld manuel ligger
godt nok på CD'en, men jeg får langt mere ud af at læse en trykt udgave, og
jeg har ikke lige adgang til at printe 270 sider manual ud.

Er det muligt at købe spilmanualer seperat? I EE's tilfælde burde der også
følge en foldeud planche med.

Og nej, jeg spørger ikke fordi jeg har nasset mig til en piratkopi, jeg har
købt spillet fuldt lovligt.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 04-05-05 08:25

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> wrote in

> Er det muligt at købe spilmanualer seperat? I EE's tilfælde burde der
> også følge en foldeud planche med.

Et godt spørgsmål - jeg har også flere gange købt nogle af de her
"classics" eller lignende - spil som egentlig er lidt gamle men
som jeg ikke har fået spillet. Det er lidt ærgerligt at der ikke
er noget med. Men det er jo det man (ikke) betaler for :)

Til gengæld ærgrer det mig når jeg giver _mange_ penge for et helt
nyt spil og der så bare ligger en dvd og rasler rundt - "print selv
manualen hvis du vil!". Det er sq tarveligt - det er jo noget af det
der er fedt ved at købe det - at man har alle oplysninger om spillet,
strategi, indstillinger etc. lige ved hånden mens man spiller.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-05-05 08:39

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der er fedt ved at købe det - at man har alle oplysninger om spillet,
> strategi, indstillinger etc. lige ved hånden mens man spiller.

Selvfølgelig foretrækker jeg også en trykt manual ved hånden når jeg lige
står og mangler lidt hjælp til et spil.
Men hvis den mulighed ikke er tilstede, kan man jo alternativt nøjes med at
udskrive de sider der kan være relevante for at komme igang med et nyt spil.
På den måde slipper man for at udskrive 2-300 sider hvor meget af det slet
ikke er nødvendigt.

Mvh
Benjamin