Silent Hunter III - kan ikke starte
Fra : Sven

Dato : 03-05-05 21:29

Hej.
Jeg har spillet Silent Hunter III, men jeg kan ikke starte spillet.
Can not initialize 3D engine. Det er den besked jeg får, når jeg klikker på
ikonet på skrivebordet.
Jeg har installeret DirectX 9.0c fra DVD'en, samt de codec's der følger med
på DVD'en.
Mit system:
WindowsXP SP2.
Geforce 6800 GT AGP
AMD 64 3200+ 2,0 Ghz socket 754
SB Audigy 2

Andre DirectX9 spil virker fint. Hvad kan der være galt?

Sven

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 04-05-05 10:31

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> AMD 64 3200+ 2,0 Ghz socket 754
> SB Audigy 2
>
> Andre DirectX9 spil virker fint. Hvad kan der være galt?

Nu har jeg kigget lidt rundt på diverse forums og jeg kan sige at der er
mange der har
det problem. Præsist hvad der gør det er dog ikke rigtigt til at se.

Nogle skriver at spillet skal køre i 1024*768
Nogle at grafikkort driveren skal skiftes.
Nogle at lydkort drivere skal skiftes (? - ved ikke lige hvad det har med at
ini 3D at gøre)

Der er også nogle der skriver at man godt kan glemme alt om at spille det
uden en
masse ram i computeren. Mindst 1GB siger de. Det er dælme meget..

/Kenneth Iversen

Fra : Sven

Dato : 04-05-05 11:55

> [...]
> uden en
> masse ram i computeren. Mindst 1GB siger de. Det er dælme meget..

Tak for svaret, Kenneth. Det skulle vel ikke være så heldigt, at du er
faldet over hvilken grafikkort driver man evt. kan bruge?

Jeg kan kun finde en lydkortdriver til mit lydkort, så det kan jeg ikke
rigtig gøre noget ved, men der findes ca 1 zillion forskellige
grafikkort-drivere, så her er jeg rigtig på spanden. Jeg har 1 Gb ram i min
PC, så det burde være OK. Den der "hardware test" spillet udfører når man
installerer det, siger også at al min hardware er OK, dog skriver den
"unknown AMD CPU". Kan det måske være fordi jeg har en Athlon 64 CPU, at
spillet ikke kan køre?

Sven

Fra : TommyF

Dato : 04-05-05 14:30

On Wed, 4 May 2005 12:55:29 +0200, "Sven"
<chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>installerer det, siger også at al min hardware er OK, dog skriver den
>"unknown AMD CPU". Kan det måske være fordi jeg har en Athlon 64 CPU, at
Kunne være det, kan CPU'en ikke emulere en Atlon CPU eller noget i den
retning.
Er du sikker på at der ingen GULE ? er i din systemconfiguration???
---
Brøndby
http://tommy-friis.dk/

Fra : Sven

Dato : 04-05-05 20:05

> Kunne være det, kan CPU'en ikke emulere en Atlon CPU eller noget i den
> retning.
> Er du sikker på at der ingen GULE ? er i din systemconfiguration???

Nej, ingen gule. Kun grønne flueben.

Men jeg har fået startet spillet nu. Dog på en tumpet måde. Jeg må sætte
skrivebordet til 1024x768, så starter spillet. Men min native opløsning er
1280x1024 på min monitor, så det er ikke en ret smart løsning. Kan dette
spil kun køre i 1024x768?

Sven

Fra : Eg Egemarke

Dato : 04-05-05 20:52

Det kører FORNEMT her osse i 1280x1024...
Dog er det kun version 1 altså uden updates der kan dette og den skal være
med Nocd !!
Jeg husker desværre ikke hvad "patchen" eller programmet hed der kunne ændre
i den faste opløsning !

Søg på det officielle forum fx efter 1280x1024 etc !!

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Flemming Ploug

Dato : 04-05-05 22:31

Faldt over dette på www.silenthunter.dk
Selvom Silent Hunter III er låst til en opløsning på 1024*768, så findes der
en workaround som virker for de fleste.(Link er et direkte download til
tool)

http://koti.mbnet.fi/kegetys/dx9res10.zip

Fra : TommyF

Dato : 05-05-05 11:28

On Wed, 4 May 2005 23:31:14 +0200, "Flemming Ploug"
<flemmingDETHERSKALIKKEMED@elgelogen.dk> wrote:

> [...]
>en workaround som virker for de fleste.(Link er et direkte download til
Spøjst nok hvis det virker ok, ifølge programmørerne skulle det ALDRIG
udkomme i en bedre opløsning grundet (en masse bævl,hastighed
megabyte) osv,

---
Brøndby
http://tommy-friis.dk/