kan man hente at program der kan starte cs~
Fra : Patrick

Dato : 24-04-05 17:17

kan man hente at program der kan starte cs server og det skal ikke koste
penge til cs 1,6

Fra : Sune Storgaard

Dato : 24-04-05 17:16

Patrick wrote:
> kan man hente at program der kan starte cs server og det skal ikke
> koste penge til cs 1,6

Det kan du via steam, se på listen med spil nede i bunden under "tools", der
er der mulighed for at hente og starte en dedikeret server.

Ved faktisk ikke lige om den vil køre uden man har en cdkey..

Serveren er dog ret primitiv, men du kan altid installere nogle mods som amx
eller lignende.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-04-05 18:16

"Sune Storgaard" wrote

> Det kan du via steam, se på listen med spil nede i bunden under "tools",
> der er der mulighed for at hente og starte en dedikeret server.

Den hedder HLDS Update Tool
Enten windows eller linux version

Hmm...
Man kan hente en komplet pakke (~420Mb) fra fx fileshack
http://www.fileshack.com/file.x?fid=3671
(Kræver registrering)

Selve programmet der bliver hentet af HldsUpdateTool hedder hlds (iirc)

> Ved faktisk ikke lige om den vil køre uden man har en cdkey..

Ingen problemer
Man kan snildt oprette en steam account uden at have en CDkey

> Serveren er dog ret primitiv, men du kan altid installere nogle mods som
> amx eller lignende.
Denne metode er den eneste rigtige hvis man skal arbejde mere seriøst med
ssteam servere
hlds kræver _ikke_ at steam kører i baggrunden og kræver forbavsende lidt af
hardwaren

Jeg kører med en HL2DM server fra min laptop
Med ca 8 personer i en HL2DM bash bruges der ca 25% af CPU'en

Serveren startes vha en lille batch fil
Opdateringerne foretages manuelt

Man skal hente baner ud af GFC filerne etc for at kunne køre med hlds

Der er flere sites hvor man kan få mere hjælp
fx
http://server.counter-strike.net/server.php?cmd=downloads

HTH

- Peter

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 27-04-05 16:04

Peter Lykkegaard wrote:
> Man skal hente baner ud af GFC filerne etc for at kunne køre med hlds

Har jeg nu aldrig været ude for man skal. Netop standalone delen er
filerne ikke gemt i gfc filer, det er kun den via steam der er. Desuden
selvom de er i gfc filerne er det ikke nødvendigt at pakke dem ud da den
jo selv læser gfc filerne og loader det der skal til hvert enkelt map.
Man skal jo heller ikke pakke baner ud for at kunne game CS, den
simpelhen læser fra gfc filerne, netop derfor man skal passe på ikke at
lægge visse filerne ind feks wad filer der eksister iforvejn i gfc
filerne for så vil man være ude for differs from servers, da den så ikke
vil bruge den fra gfc filerne.

Men nu er det CS og CSS serverdelen jeg har rodet med standalone, hvor
ingen key er nødvendig, ved ikke om det er anderledes i DM. Derudover
kan nævnes at steam selv hoster dedicated standalone delen nu via deres
homepage.

Hygge

AngelFire *KUK*

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-04-05 16:36

"Dorthe Aagaard Nielsen" wrote

> Har jeg nu aldrig været ude for man skal. Netop standalone delen er
> filerne ikke gemt i gfc filer, det er kun den via steam der er.

Ughh det lyder også lidt tåbeligt nu jeg tænker over det
updatetool henter jo alt der skal bruges

> Men nu er det CS og CSS serverdelen jeg har rodet med standalone, hvor
> ingen key er nødvendig, ved ikke om det er anderledes i DM.

Det er det samme (i det mindste mht server tingen)

> Derudover kan nævnes at steam selv hoster dedicated standalone delen nu
> via deres homepage.

Der er da "kun" updatetools de hoster?

- Peter

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 28-04-05 08:43

Peter Lykkegaard wrote:
> Der er da "kun" updatetools de hoster?
jo også den jeg brugte til at installere css dedicated server med, dog
brugte jeg hlserver til CS. Tog mig engtlig ikke så lang tid at få
installeret CSS dedicated med updatetoolet. Den tjekker jo om der er en
installation i det dir man skriver, hvis der ikke er downloader den det
der skal bruges, men skal jo i forvejn update hlserver den som de kalder
fulde, da den er ret outdatete, når man installere den. Desuden den tid
det tager at man står i kø for at få filen og den tid det tager at hente
den store hlserver, tjaa inden for den tid er ens server nok up2date med
updatetoolet.

Hygge

AngelFire *KUK*

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-04-05 17:44

"Dorthe Aagaard Nielsen" wrote

> Desuden den tid det tager at man står i kø for at få filen og den tid det
> tager at hente den store hlserver, tjaa inden for den tid er ens server
> nok up2date med updatetoolet.

hehe hvis det er Fileplanet du hentyder til så fungerer den "fint" søndag
formiddage

- Peter