CS:S fuldskærm
Fra : Steffen Denize

Dato : 24-04-05 10:03

Hej,
Jeg har et lidt sært problem med min CS:S. Jeg kan ikke spillet det i
fuldskærm men hvis jeg skriver

-width 1280 -height 1024 -console -refresh 75

spiller jeg i window. Hvis jeg prøver at sætte den til fuldskærm i
'Options' får jeg den velkendte 'The memory could not be read' fejl. Er
der nogen der kender en metode hvorpå man kan komme til at spille i
fuldskærm?

/Steffen

---
Projektmedarbejder
Visual Interactive Syntax Learning
http://sandbox.visl.sdu.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-04-05 10:26

"Steffen Denize" wrote

> Jeg har et lidt sært problem med min CS:S. Jeg kan ikke spillet det i
> fuldskærm Hvis jeg prøver at sætte den til fuldskærm i 'Options' får jeg
> den velkendte 'The memory could not be read' fejl.

Prøv at smide den her parameter efter den
+mat_forcehardwaresync 0

- Peter

Fra : Steffen Denize

Dato : 24-04-05 10:37

Peter Lykkegaard wrote:

>Prøv at smide den her parameter efter den
>+mat_forcehardwaresync 0

Hvis jeg bare smider den efter mine parametre jeg har i forvejen og i
Options derefter sætter den til Fuldskærm kommer prob. igen. Memory
could not be read.
Andre forslag?

--
---

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-04-05 12:35

"Steffen Denize" wrote

> Hvis jeg bare smider den efter mine parametre jeg har i forvejen og i
> Options derefter sætter den til Fuldskærm kommer prob. igen. Memory could
> not be read.

Prøv at undlade alle andre parametre

Hvilket OS, dx version og hvilken hardware har du?

På min laptop kan jeg ikke gå i fx advanced options menuen, så crasher den
med memory fejlen
Bortset fra dette virker det fint

Det kan også være en buggy directx installation
På een af maskinerne her i huset måtte vi reinstallere XP før det kom til at
virke

- Peter

Fra : Steffen Denize

Dato : 25-04-05 10:17

Peter Lykkegaard wrote:

>Prøv at undlade alle andre parametre

Prøver.

>Hvilket OS, dx version og hvilken hardware har du?

WinXP Pro sp1, dx 9.oc, to noname 512 MB 3200, Barton 2800+, Radeon 9800
pro 128 mb

>Det kan også være en buggy directx installation

Geninstallerer lidt senere.

>På een af maskinerne her i huset måtte vi reinstallere XP før det kom til at
>virke

Det kan bare ikke være rigtig at et spil at crashe ens computer.

/Steffen

---

Fra : G B

Dato : 28-04-05 14:50

Steffen Denize <denize@ROMOVE.vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan bare ikke være rigtig at et spil at crashe ens computer.

Du har vist ikke spillet PC-spil i ret lang tid, hmmm?

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-04-05 12:40

"Steffen Denize" wrote

> Andre forslag?

Den officielle support side på http://www.steampowered.com mht den fejl

I'm getting this error: 'The Instruction at 0x####### referenced memory at
0x#######. The memory could not be 'read'
http://surl.dk/n1/
http://surl.dk/n0/

Steam support
http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_sid=dKvp6LDh

- Peter

Fra : Steffen Denize

Dato : 25-04-05 10:14

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
>
>I'm getting this error: 'The Instruction at 0x####### referenced memory at
>0x#######. The memory could not be 'read'

Jeg har prøvet at afhjælpe ihht. steam, men det virker bare ikke. Det
endte med at det var fordi jeg har to mem. blokke og at jeg skulle
fjerne den ene for at få det til at virke. Det kan bare ikke passe de
jeg skal gøre det for at spille i fuldskærm.

--
---

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 25-04-05 11:26

Steffen Denize wrote:

> [...]
> fjerne den ene for at få det til at virke. Det kan bare ikke passe de
> jeg skal gøre det for at spille i fuldskærm.

Har lige haft en kammerats computer til gennemsyn, og den gik også kold
pga. en rådden ramklods, så jo, det kan sagtens passe, desværre.
Hvis ikke de er for gamle, så ville jeg henvende mig der hvor de er
købt, og fortælle dem at den ene klods får maskinen til at gå kold -det
burde ikke være noget problem at få den ombyttet, da det absolut ikke er
usædvanligt med defekte ramklodser.

Mvh. Jakob Færch-Jensen

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Steffen Denize

Dato : 28-04-05 15:35

Uncle Evil@home wrote:

> [...]
> -det burde ikke være noget problem at få den ombyttet, da det absolut
> ikke er usædvanligt med defekte ramklodser.

OK. Jeg prøvede at køre først med den ene klods og så med den anden og
jeg får stadig mem. could not be read. Så ram problemer er vel udelukket nu?

--
---

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 28-04-05 17:01

Steffen Denize wrote:

> OK. Jeg prøvede at køre først med den ene klods og så med den anden og
> jeg får stadig mem. could not be read. Så ram problemer er vel udelukket
> nu?

Teoretisk set kan der jo være bøvl med dem begge to -prøv at låne dig
frem, eller, hvis det ikke kan lade sig gøre, søg efter memtest på
google -det er et program der kan bruges til at teste rammen med -har
ikke brugt det selv, men set det omtalt flere gange, både i
nyhedsgrupperne og på diverse test-sites.
Har du iøvrigt testet begge klodser i begge porte, eller har du bare
taget en klods ud ad gangen? Det kan nemlig også være det ene ram-slot
der er skredet, og så må du nok have fat i et nyt bundkort...

/Jakob

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Steffen Denize

Dato : 02-05-05 19:12

Ok, problemet blev løst.

DirectX blev geninstalleret og jeg rolled-back min driver til mit
grafikkort. Så installerede jeg driveren til grafikkortet efter
opdateringen af DirectX. Satte page-file til nul. Defrag. Satte ny
page-file. Min gamle var på på 1500MB med 512MB klods, altså 2GB i alt.
Jeg satte page-file til 1GB i stræk nu hvor jeg havde 2x512MB.
Det gjorde det.
Jeg kan spille cs:s og hl2 i fuldskærm igen.

Lækkert og mange tak for hjælpen.

/steffen

--
---