MAME hjælp.
Fra : Jasper Norman

Dato : 16-04-05 14:57

Hej.

Ja, der er jo åbenbart mange herinde der kender MAME, så jeg prøver lige.

Jeg har installeret MAME + MAME32. Det kører sådan set fint nok med mange
spil.

Problemet er, at jeg har lagt en "pakke" med ca. 60 "gode spil" ned i "ROM"
mappen. Når jeg derefter starter MAME32, ser den kun ca. 1/3 af spillene.
Der er altså sket et eller andet, men når jeg nu gerne vil prøve Donkey Kong
igen, er det jo trælst, at dette ikke kommer frem på listen over
tilgængelige spil.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh

Jasper

Fra : Kasper Aae

Dato : 16-04-05 23:20

On Sat, 16 Apr 2005 15:57:16 +0200, "Jasper Norman"
<Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>Der er altså sket et eller andet, men når jeg nu gerne vil prøve Donkey Kong
>igen, er det jo trælst, at dette ikke kommer frem på listen over

Måske noget i den her retning?

"R03. I upgraded to the latest MAME version, and now some of my ROMs
don't work.

As MAME evolves, its emulation of existing games improves. This often
means that more files from the original games' ROMs are necessary, or
that a correct dump of a previously badly dumped ROM has surfaced.
Some of these files may not have been included in the ROMs' previous
distributions, or you may have deleted some of them when you merged
your ROMsets.
Therefore, you can (a) stay with the previous version of MAME; or (b)
download updated ROMs to use with the new MAME.

Note: When a new MAME is released, some sites post the individual
newly-needed files, making it unnecessary to re-download entire ROM
sets. "

http://www.mame.net/mamefaq.html

--
Kasper Aae

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-05-05 13:13

Jasper Norman wrote:
> [...]
> lige.
> Jeg har installeret MAME + MAME32. Det kører sådan set fint nok med

Du behøver ikke begge dele. Mame32 er et selvstændigt program.

> [...]
> spillene. Der er altså sket et eller andet, men når jeg nu gerne vil
> prøve Donkey Kong igen, er det jo trælst, at dette ikke kommer frem

Brug audit funktionen i file menuen, så kan du se hvilke filer du
mangler for de spil der ikke virker.
Dem må du så forsøge at finde frem til!

Alternativt kan du slå spillene op på www.mameworld.net/maws - det er en
slags on-line version af MAME, selvfølgelig kan man ikke spille spillene
men al tænkelig information er tilgængelig, du kan endda kigge i
sourcekoden. Genialt.

Good luck.

-Sune

--