Mystisk problem i NFS Underground 2
Fra : Vega

Dato : 13-04-05 17:05

Hej.

Jeg har et problem i NFS Underground 2.
Jeg kører i 1280x960 med alt på maks og fuld AA og anisotropic filtering.
Men vejen og husene består af store pixels, det fatter jeg jo ikke? Hvad går
der galdt.

Mit system ser således ud:

CPU: AMD64 3500+
Bundkort: MSI K8N Neo4 Platinum
Ram. 2x 512 PC3200 ram i dual ch.
Grafikkort: HiS Radeon X850XT
Driver: Catalyst 5.4

Mvh. Vega.

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-04-05 17:29

Vega wrote:
> [...]
> Jeg kører i 1280x960 med alt på maks og fuld AA og anisotropic
> filtering. Men vejen og husene består af store pixels, det fatter jeg

Din computer er alt for fed til at køre det spil.

Køb en dårligere computer.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Vega

Dato : 13-04-05 17:49

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Din computer er alt for fed til at køre det spil.
>
> Køb en dårligere computer.

Ok, det vil jeg gøre.
Nej, nogen der har et bud?

Mvh. Vega.

Fra : N´far

Dato : 13-04-05 20:10

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, det vil jeg gøre.
> Nej, nogen der har et bud?
>
> Mvh. Vega.

500.- afhentet.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 13-04-05 20:04

Hej Vega,

> Jeg kører i 1280x960 med alt på maks og fuld AA og anisotropic
> filtering. Men vejen og husene består af store pixels, det fatter jeg
> jo ikke? Hvad går der galdt.

Jeg har haft samme problem, som der i virkeligheden ikke et et problem.

Mit bud er, at det er et forsøg på at gør spillet mere flydende, når du
kører. I farten ligger du alligevel ikke så meget mærke til vejene og husene
og så har EA vel tænkt, at de kan gøre spillet mindre krævende ved at lave
grafikken mindre pæn på disse områder.

Den forklaring har jeg i hvert fald selv fået på mit spørgsmål, der gik på
det samme.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : N´far

Dato : 13-04-05 20:27

Upload evt. en eller to screenshot af det i dk.binaer gruppen.

Lidt info her:

http://makeashorterlink.com/?Y27C121EA

vh

Fra : Jonny Jensen

Dato : 13-04-05 20:54

> [...]
> Men vejen og husene består af store pixels, det fatter jeg jo ikke? Hvad

Min computer ser ca ligesådan ud, dog kun x800xt pe, men så med xp3800 cpu,
og jeg havde samme problem de første to gange jeg startede spillet. Fandt ud
af at hos mig, er det noget som sker hvis du starter spiller, ændrer på gfx
settings og så går i gang med selve spillet. Hvis jeg derimod ændrer
grafikken til det jeg vil have, quit'er helt til windows og så starter det
op igen og går i gang med at spille uden at pille ved settings, så er der
ikke noget.

Works for me anyways. Den der med at EA gør det for at det er mere flydende
er i hvert fald ikke korrekt. Det er en fejl et eller andet sted, og det
skal være 3D. Desuden er nymoderne gfx-kort bedre til at lave en 100%
flydende vej i et spil med 3D texture, end til at lave den samme vej i
pixeleret 2D textur, så det ville være idioti.

Jonny.

Fra : Vega

Dato : 13-04-05 21:15

Hej Johnny, jeg takker.

> [...]
> derimod ændrer grafikken til det jeg vil have, quit'er helt til windows og
> så starter det op igen og går i gang med at spille uden at pille ved

Prøvede det her, og det virkede. Nu er grafikken bare lækker.

> [...]
> 100% flydende vej i et spil med 3D texture, end til at lave den samme vej
> i pixeleret 2D textur, så det ville være idioti.

Ja, var nu heller ikke i tvivl om at det var en fejl, da mit gamle 9800Pro
ikke havde problemet.

Mvh. Vega.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 13-04-05 21:18

Hej,

> Ja, var nu heller ikke i tvivl om at det var en fejl, da mit gamle
> 9800Pro ikke havde problemet.

Måske var jeres problem større end "mit problem"?

Kigger jeg på vejen består den stadig af en masse små firkanter og jeg synes
ellers grafikken er lækker i resten af spillet - det genere ikke...

Fra : Jonny Jensen

Dato : 15-04-05 10:42

> Måske var jeres problem større end "mit problem"?
>
> Kigger jeg på vejen består den stadig af en masse små firkanter og jeg
> synes ellers grafikken er lækker i resten af spillet - det genere ikke...

Nope, mit var nøjagtig det samme. Vejenes og plankeværkernes texture
pixelere i stedet for at være den sædvanlige slørede 3D. Grafikken på
afstand og med bilen i fart ser som sådan ganske godt ud, men det er ikke
nær så flydende da nutidens kort som nævnt ikke er byugget til 2D i den
grad, og derfor kører de bedre når det er "ægte" 3D

Jonny.