/ Forside / Interesser / Fritid / Computerspil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Computerspil
#NavnPoint
tedd 8528
mikael_ha.. 7820
refi 7305
Nordsted1 5883
ostemanden 4941
pallebhan.. 4708
HJV9222 4392
Klaudi 3460
miritdk 2521
10  Tri 2316
LCD eller CRT
Fra : Ukendt


Dato : 10-04-05 19:18

Min nevø står overfor at skulle investere i en ny pc for sine
konfirmationspenge. Han har hørt at en alm. gammeldags CRT skærm er bedre
til spil, end en ny flad LCD skærm - er der noget om det ?

Hvad kan der anbefales af grafikkort i dag, hvis man spiller lidt CS og
Doom3... ?

På forhånd tak for hjælpen

Henrik




 
 
Vega (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Vega


Dato : 10-04-05 19:49


"Henrik" <dj(a)happyhenrik.dk> skrev i en meddelelse
news:42596de7$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Min nevø står overfor at skulle investere i en ny pc for sine
> konfirmationspenge. Han har hørt at en alm. gammeldags CRT skærm er bedre
> til spil, end en ny flad LCD skærm - er der noget om det ?
>
> Hvad kan der anbefales af grafikkort i dag, hvis man spiller lidt CS og
> Doom3... ?

Hvad vil/har knægten at gøre godt med i kontanter?

Mvh. Vega.



Ukendt (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-04-05 21:27


"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message
news:42597531$0$73691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvad vil/har knægten at gøre godt med i kontanter?
>

10000,- vil jeg tro




Vega (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Vega


Dato : 10-04-05 21:36


"Henrik" <dj(a)happyhenrik.dk> skrev i en meddelelse
news:42598bfd$0$272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message
> news:42597531$0$73691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hvad vil/har knægten at gøre godt med i kontanter?
>>
>
> 10000,- vil jeg tro

Så vil et Radeon X800 eller højere være at foretrække, et X800XL yder godt i
forhold til hvad det koster.

Men det kommer an på om han gerne vil ha' det nyeste nye der er nu. Har lige
selv købt et Radeon X850XT sammen med ny cpu og bundkort. Her kostede
grafikkortet 3800kr. men det rykker så også og vil gøre det i nogen tid.

Mvh. Vega.



Ukendt (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-04-05 04:19


"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message
news:42598e11$0$73767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Henrik" <dj(a)happyhenrik.dk> skrev i en meddelelse
> news:42598bfd$0$272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message
>> news:42597531$0$73691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> Hvad vil/har knægten at gøre godt med i kontanter?
>>>
>>
>> 10000,- vil jeg tro
>
> Så vil et Radeon X800 eller højere være at foretrække, et X800XL yder
godt
> i forhold til hvad det koster.
>
> Men det kommer an på om han gerne vil ha' det nyeste nye der er nu. Har
> lige selv købt et Radeon X850XT sammen med ny cpu og bundkort. Her
kostede
> grafikkortet 3800kr. men det rykker så også og vil gøre det i nogen tid.
>
> Mvh. Vega.
>

OK, takker

Henrik




Vega (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Vega


Dato : 10-04-05 21:37


"Henrik" <dj(a)happyhenrik.dk> skrev i en meddelelse
news:42596de7$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Min nevø står overfor at skulle investere i en ny pc for sine
> konfirmationspenge. Han har hørt at en alm. gammeldags CRT skærm er bedre
> til spil, end en ny flad LCD skærm - er der noget om det ?
>
> Hvad kan der anbefales af grafikkort i dag, hvis man spiller lidt CS og
> Doom3... ?

For resten er den helt rigtige gruppe at spørger i dk.edb.hardware

Mvh. Vega.



Ukendt (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-04-05 04:20


"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message
news:42598e52$0$73772$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> For resten er den helt rigtige gruppe at spørger i dk.edb.hardware
>
>

Ups sorry....




Casper Bang (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 11-04-05 17:54

> For resten er den helt rigtige gruppe at spørger i dk.edb.hardware

nop, dk.edb.hardware.skaerm :)



Rabbit_HGC (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Rabbit_HGC


Dato : 11-04-05 08:00

Har lige skiftet min LCD skærm ud med en CRT skærm, da jeg også havde hørt
at CRT skærme var bedre til spil end de flade. Jeg har så gruelig fortrudt,
og har nu bestilt en Viewsonic
http://www.viewsonic.com/products/desktopdisplays/lcddisplays/xseries/vx924/
med en responstid på 4 ms. Skulle komme til danmark omkring maj. Så det ser
jeg frem til.

Hygge

Bo



Iddqd (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Iddqd


Dato : 11-04-05 10:01

Rabbit_HGC wrote:

> Har lige skiftet min LCD skærm ud med en CRT skærm, da jeg også havde hørt
> at CRT skærme var bedre til spil end de flade. Jeg har så gruelig fortrudt,
> og har nu bestilt en Viewsonic

Du må havde anskaffet en dårligt CRT så.

Jeg har endnu ikke fundet en TFT der var bedre end min CRT til spil, det
gælder farver, sort niveau samt det med at man er bundet til en bestemt
opløsning på TFT. Plus at mange især ældre spil ikke passer til det 5:4
billedformat som TFT skærmene typisk har. Problemet med for langsom
opdatering er dog efterhånden udrydet, men kun på de allerhurtigste TFT
skærme.

Mvh

Bruno

femkommafem (11-04-2005)
Kommentar
Fra : femkommafem


Dato : 11-04-05 11:02

On Mon, 11 Apr 2005 11:01:16 +0200, Iddqd <dont@use.this.adress.ever> wrote in
dk.spil.computer:

>Rabbit_HGC wrote:
>
>> Har lige skiftet min LCD skærm ud med en CRT skærm, da jeg også havde hørt
>> at CRT skærme var bedre til spil end de flade. Jeg har så gruelig fortrudt,
>> og har nu bestilt en Viewsonic
>
>Du må havde anskaffet en dårligt CRT så.
>
>Jeg har endnu ikke fundet en TFT der var bedre end min CRT til spil, det

Det har jeg, viewsonic 171b, med både vga og dvi.

>gælder farver, sort niveau samt det med at man er bundet til en bestemt
>opløsning på TFT. Plus at mange især ældre spil ikke passer til det 5:4

Bestemt opløsning ? Har du ikke misforstået noget ?
Desuden har den automatisk billedjustering.

>billedformat som TFT skærmene typisk har. Problemet med for langsom
>opdatering er dog efterhånden udrydet, men kun på de allerhurtigste TFT
>skærme.

Og de er alle hurtigere end crt.
Jeg har både en crt og en tft tilsluttet grafikkortet så det er nemt at se
forskellen, tft vinder.

>
>Mvh
>
>Bruno


Jesper G. Poulsen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 11-04-05 11:36

femkommafem skrev:

> Bestemt opløsning ? Har du ikke misforstået noget ?

Nej. En TFT har et fastlagt antal punkter. En 17" har feks 1280x1024
punkter - no more and no less. Prøv at se 1024x768 fordelt på 1280x1024
punkter. Det bliver _ikke_ godt.

> Desuden har den automatisk billedjustering.

Hvad hjælper det?

> Og de er alle hurtigere end crt.

??

> Jeg har både en crt og en tft tilsluttet grafikkortet så det er nemt
> at se forskellen, tft vinder.

På hvad?
I hvilke opløsninger?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

femkommafem (11-04-2005)
Kommentar
Fra : femkommafem


Dato : 11-04-05 13:13

On 11 Apr 2005 10:35:30 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in dk.spil.computer:

>femkommafem skrev:
>
>> Bestemt opløsning ? Har du ikke misforstået noget ?
>
>Nej. En TFT har et fastlagt antal punkter. En 17" har feks 1280x1024
>punkter - no more and no less. Prøv at se 1024x768 fordelt på 1280x1024
>punkter. Det bliver _ikke_ godt.

"interpolation"
>
>> Desuden har den automatisk billedjustering.
>
>Hvad hjælper det?

På det problem jeg svarede på.
>
>> Og de er alle hurtigere end crt.
>
>??
>
>> Jeg har både en crt og en tft tilsluttet grafikkortet så det er nemt
>> at se forskellen, tft vinder.
>
>På hvad?

Skarbhed.
>I hvilke opløsninger?


Iddqd (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Iddqd


Dato : 11-04-05 16:48

femkommafem wrote:
>>Nej. En TFT har et fastlagt antal punkter. En 17" har feks 1280x1024
>>punkter - no more and no less. Prøv at se 1024x768 fordelt på 1280x1024
>>punkter. Det bliver _ikke_ godt.
>
>
> "interpolation"
>
>>>Desuden har den automatisk billedjustering.
>>
<SNIP>
>>
>>På hvad?
>
>
> Skarbhed.
>

Interpolation og skarphed. Bestem dig, man kan ikke både blæse og havde
mel i munden.

Hvad forresten med opløsning i det hele taget, selv vil jeg nødigt under
1600*1200 og foretrækker 2048*1536. Sidstnævnte er der vist ikke mange
TFT skærme som kan levere hvis man samtidig ønsker en hurtig skærm.

Men er du glad, så synes jeg da kun det er godt. Har bare svært ved at
forstå det - kunne godt tænke mig og vide hvilken CRT du sammenligner med.

Mvh

Bruno

femkommafem (11-04-2005)
Kommentar
Fra : femkommafem


Dato : 11-04-05 18:41

On Mon, 11 Apr 2005 17:48:00 +0200, Iddqd <dont@use.this.adress.ever> wrote in
dk.spil.computer:

>femkommafem wrote:
>>>Nej. En TFT har et fastlagt antal punkter. En 17" har feks 1280x1024
>>>punkter - no more and no less. Prøv at se 1024x768 fordelt på 1280x1024
>>>punkter. Det bliver _ikke_ godt.
>>
>>
>> "interpolation"
>>
>>>>Desuden har den automatisk billedjustering.
>>>
><SNIP>
>>>
>>>På hvad?
>>
>>
>> Skarbhed.
>>
>
>Interpolation og skarphed. Bestem dig, man kan ikke både blæse og havde
>mel i munden.
>
>Hvad forresten med opløsning i det hele taget, selv vil jeg nødigt under
>1600*1200 og foretrækker 2048*1536. Sidstnævnte er der vist ikke mange
>TFT skærme som kan levere hvis man samtidig ønsker en hurtig skærm.
>
>Men er du glad, så synes jeg da kun det er godt. Har bare svært ved at
>forstå det - kunne godt tænke mig og vide hvilken CRT du sammenligner med.
>
>Mvh
>
>Bruno

Du får svar når du og de andre ophøre med quotefucking.


Iddqd (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Iddqd


Dato : 11-04-05 20:46

femkommafem wrote:
>
> Du får svar når du og de andre ophøre med quotefucking.
>
LOL

Hvorfor tror du jeg lavede en <SNIP>, det var da netop for at tydeligøre
at jeg havde klippet i dit svar. Så fald lige lidt ned, du gør bare dig
selv til grin.

Mvh

Bruno

ty (11-04-2005)
Kommentar
Fra : ty


Dato : 11-04-05 20:09


>Interpolation og skarphed. Bestem dig, man kan ikke både blæse og havde
>mel i munden.
Jo da, resultatet bliver svovt at se på....

Jesper G. Poulsen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 11-04-05 18:14

femkommafem skrev:

> "interpolation"

Det kan ikke lade sig gøre at interpolere 1024x768 til 1280x1024 uden
at det tydeligt kan ses.

> > Hvad hjælper det?
> På det problem jeg svarede på.

Det giver et ringere billede end selv den dårligste CRT kan fremvise.
Jeg vil hellere kigge på et billede der er interlaced, end jeg vil
kigge på et der er interpoleret.

> >> Og de er alle hurtigere end crt.
> > ??

Du kom ikke med en forklaring. Er det fordi du ikke kan?

> > På hvad?
> Skarbhed.

En TFT er skarp i sin native opløsning. I alle andre opløsninger er den
ubrugelig. Og ikke alle spil kan køre i de opløsninger en TFT kan.
Diablo II kan feks ikke komme over 800x600. Det er ikke kønt på andet
end TFT'er på ca. 20" (skærme der kan køre 1600x1200).

> > I hvilke opløsninger?

Du svarer ikke på alle spørgsmål. Er det fordi du ikke kan?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

femkommafem (11-04-2005)
Kommentar
Fra : femkommafem


Dato : 11-04-05 18:42

On 11 Apr 2005 17:13:40 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in dk.spil.computer:

>femkommafem skrev:
>
>> "interpolation"
>
>Det kan ikke lade sig gøre at interpolere 1024x768 til 1280x1024 uden
>at det tydeligt kan ses.
>
>> > Hvad hjælper det?
>> På det problem jeg svarede på.
>
>Det giver et ringere billede end selv den dårligste CRT kan fremvise.
>Jeg vil hellere kigge på et billede der er interlaced, end jeg vil
>kigge på et der er interpoleret.
>
>> >> Og de er alle hurtigere end crt.
>> > ??
>
>Du kom ikke med en forklaring. Er det fordi du ikke kan?
>
>> > På hvad?
>> Skarbhed.
>
>En TFT er skarp i sin native opløsning. I alle andre opløsninger er den
>ubrugelig. Og ikke alle spil kan køre i de opløsninger en TFT kan.
>Diablo II kan feks ikke komme over 800x600. Det er ikke kønt på andet
>end TFT'er på ca. 20" (skærme der kan køre 1600x1200).
>
>> > I hvilke opløsninger?
>
>Du svarer ikke på alle spørgsmål. Er det fordi du ikke kan?

Du får svar når du holder op med quotefucking

Nicolai (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 11-04-05 19:32


"femkommafem" <Noooospam@postHÅNkasse.org> wrote in message
news:kmdl51d2qofphj2oep4hu9pklqbnalb1n4@4ax.com...
> On 11 Apr 2005 17:13:40 GMT, "Jesper G. Poulsen"

>>Du svarer ikke på alle spørgsmål. Er det fordi du ikke kan?
>
> Du får svar når du holder op med quotefucking

Hvis man havde et sagligt og fornuftigt svar, havde man nok svaret uanset
hvad, så jeg antager at du ikke kan svare jvf. ovenstående "afsluttende"
bemærkning.

Noget andet er, at det som du mener er "quotefucking", det ser jeg som et
"du må gerne uddybe hvad du mener" kommentarer, fordi dine 2 første indlæg
har været ekstremt overfladiske og helt blottet for teknisk dybde. Så din
opførsel er svær at tage seriøs.

Nicolai



Jesper G. Poulsen (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 12-04-05 11:01

femkommafem skrev:

> Du får svar når du holder op med quotefucking

Ved du hvad quotefucking betyder?

Hvis du ved hvad quotefucking betyder, så vil jeg gerne vide hvor jeg
quotefucker?

Og lad det venligst gå lidt tjept, min tålmodighed med dig og dit vrøvl
er snart opbrugt...!


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Sune Salminen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 11-04-05 18:14

femkommafem wrote:
> On 11 Apr 2005 10:35:30 GMT, "Jesper G. Poulsen"
> <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in dk.spil.computer:
>
>> femkommafem skrev:
>>
>>> Bestemt opløsning ? Har du ikke misforstået noget ?
>>
>> Nej. En TFT har et fastlagt antal punkter. En 17" har feks 1280x1024
>> punkter - no more and no less. Prøv at se 1024x768 fordelt på
>> 1280x1024 punkter. Det bliver _ikke_ godt.
>
> "interpolation"

Ja fint nok, men det ligner jo lort.

For mig der godt kan lide gamle spil som kører i lave opløsninger
(1024x768 og derunder) er en TFT skærm fuldstændig udelukket.

Jeg har en 17" IBM P-76 CRT med Trinitron-billedrør som jeg har købt
brugt for 500 kroner!! Bortset fra at det er lidt af et skrummel og den
har en lille ridse i glasset er den bare for lækker - jeg har endnu ikke
set noget på en TFT skærm der kunne få mig til bare at overveje at
skifte.

>>> Jeg har både en crt og en tft tilsluttet grafikkortet så det er nemt
>>> at se forskellen, tft vinder.
>>
>> På hvad?
>
> Skarbhed.
>> I hvilke opløsninger?

En TFT skærm kan pr definition kun vise et skarpt billede i dens
'native' opløsning.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk
[Remove the monkey to send mail]



femkommafem (11-04-2005)
Kommentar
Fra : femkommafem


Dato : 11-04-05 18:44

On Mon, 11 Apr 2005 19:13:44 +0200, "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>femkommafem wrote:
>> On 11 Apr 2005 10:35:30 GMT, "Jesper G. Poulsen"
>> <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in dk.spil.computer:
>>
>>> femkommafem skrev:
>>>
>>>> Bestemt opløsning ? Har du ikke misforstået noget ?
>>>
>>> Nej. En TFT har et fastlagt antal punkter. En 17" har feks 1280x1024
>>> punkter - no more and no less. Prøv at se 1024x768 fordelt på
>>> 1280x1024 punkter. Det bliver _ikke_ godt.
>>
>> "interpolation"
>
>Ja fint nok, men det ligner jo lort.
>
>For mig der godt kan lide gamle spil som kører i lave opløsninger
>(1024x768 og derunder) er en TFT skærm fuldstændig udelukket.
>
>Jeg har en 17" IBM P-76 CRT med Trinitron-billedrør som jeg har købt
>brugt for 500 kroner!! Bortset fra at det er lidt af et skrummel og den
>har en lille ridse i glasset er den bare for lækker - jeg har endnu ikke
>set noget på en TFT skærm der kunne få mig til bare at overveje at
>skifte.
>
>>>> Jeg har både en crt og en tft tilsluttet grafikkortet så det er nemt
>>>> at se forskellen, tft vinder.
>>>
>>> På hvad?
>>
>> Skarbhed.
>>> I hvilke opløsninger?
>
>En TFT skærm kan pr definition kun vise et skarpt billede i dens
>'native' opløsning.
>
>-Sune

Jeg ser det annerledes.
slut.


Sune Salminen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 11-04-05 19:05

femkommafem wrote:
> On Mon, 11 Apr 2005 19:13:44 +0200, "Sune Salminen"
> <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in dk.spil.computer:

/snip

>> En TFT skærm kan pr definition kun vise et skarpt billede i dens
>> 'native' opløsning.
>>
>> -Sune
>
> Jeg ser det annerledes.
> slut.

Hvordan du kan se det anderledes, går fuldstændig henover hovedet på
mig.

Jeg vil gerne se et digitalfoto af et skarpt, interpolerede billede på
din TFT-skærm ved andre opløsninger end dens 'native' opløsning.

Overbevis mig!

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk
[Remove the monkey to send mail]



Nicolai (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 11-04-05 19:28


"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message
news:425abc4c$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Hvordan du kan se det anderledes, går fuldstændig henover hovedet på mig.
>
> Jeg vil gerne se et digitalfoto af et skarpt, interpolerede billede på din
> TFT-skærm ved andre opløsninger end dens 'native' opløsning.
>
> Overbevis mig!

Jeg tvivler på han kan. Noget helt andet er, at der er ved at gå "religion"
i TFT kontra CRT og så glemmer nogle at tænke med hovedet. Men det er syndt,
for valg af skærme er også en smagssag. Jeg selv sidder ligesom dig, med
dejlige trinitronskærme som man kan købe til ingen penge, fordi TFT skærme
er blevet så populære. Desuden har jeg plads nok på mit skrivebord, så jeg
ville ikke bytte.

> -Sune
>
> --
> Nuke a gay vegan whale for christ!
> My band: www.secondnature.dk
> [Remove the monkey to send mail]
>



Sune Salminen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 11-04-05 19:51

Nicolai wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message
> news:425abc4c$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...


>> Jeg vil gerne se et digitalfoto af et skarpt, interpolerede billede
>> på din TFT-skærm ved andre opløsninger end dens 'native' opløsning.
>>
>> Overbevis mig!
>
> Jeg tvivler på han kan. Noget helt andet er, at der er ved at gå
> "religion" i TFT kontra CRT og så glemmer nogle at tænke med hovedet.

Det ser sådan ud!

> Men det er syndt, for valg af skærme er også en smagssag. Jeg selv
> sidder ligesom dig, med dejlige trinitronskærme som man kan købe til
> ingen penge, fordi TFT skærme er blevet så populære. Desuden har jeg
> plads nok på mit skrivebord, så jeg ville ikke bytte.

Samme her, bortset fra at jeg synes altid man kan bruge lidt mere plads.

Jeg gad godt nok ikke sidde her i stuen med en 20" trinitron, de er
simpelthen for gigantiske.

Well..selvfølgelig, hvis jeg fik den forærende... haha

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk
[Remove the monkey to send mail]



Kasper Aae (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Aae


Dato : 12-04-05 17:19

On Mon, 11 Apr 2005 19:43:34 +0200, femkommafem
<Noooospam@postHÅNkasse.org> wrote:

>>>>> Jeg har både en crt og en tft tilsluttet grafikkortet så det er nemt
>>>>> at se forskellen, tft vinder.
>>>>
>>>> På hvad?
>>>
>>> Skarbhed.
>>>> I hvilke opløsninger?
>>
>>En TFT skærm kan pr definition kun vise et skarpt billede i dens
>>'native' opløsning.
>>
>>-Sune
>
>Jeg ser det annerledes.
>slut.

Gerner?

--
Kasper Aae

Sune Salminen (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 12-04-05 17:56

Kasper Aae wrote:
> On Mon, 11 Apr 2005 19:43:34 +0200, femkommafem
> <Noooospam@postHÅNkasse.org> wrote:
>
>>>>>> Jeg har både en crt og en tft tilsluttet grafikkortet så det er
>>>>>> nemt at se forskellen, tft vinder.
>>>>>
>>>>> På hvad?
>>>>
>>>> Skarbhed.
>>>>> I hvilke opløsninger?
>>>
>>> En TFT skærm kan pr definition kun vise et skarpt billede i dens
>>> 'native' opløsning.
>>>
>>> -Sune
>>
>> Jeg ser det annerledes.
>> slut.
>
> Gerner?

Jeg tror ikke på det - Gerner har langt mere fantasi, plus han kan
stave.

Og han ville aldrig gå så meget OT som 5,5...

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk
[Remove the monkey to send mail]



Sune Salminen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 11-04-05 19:48

Sune Salminen wrote:

> En TFT skærm kan pr definition kun vise et skarpt billede i dens
> 'native' opløsning.

Lige et par rettelser - inden der er andre der gør det

Selvfølgelig kan man se et 512x384 billede knivskarpt på en TFT skærm
der har native opløsning på 1024x768. Og så videre.

En TFT skærm kan faktisk vise et skarpt billede i alle opløsninger der
er lavere end dens 'native' opløsning - men så er det uden skalering (og
dermed interpolering), og med sort ramme omkring. Jo lavere opløsning,
des mindre billede.

Det var vist det..

Så mangler vi bare Gerner til at dukke op og fantasifuldt skælde ud over
hvor OT det er.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk
[Remove the monkey to send mail]



Peter T. (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 11-04-05 23:21

Sune Salminen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Så mangler vi bare Gerner til at dukke op og fantasifuldt skælde ud over
> hvor OT det er.

Jeg orker ikke at tjekke headere, men mon ikke femkommafem == GVerner?
Stilen er i hvert fald påfaldende ens, når femkommafem er ude på dybt vand
med sine beskyldninger om quotefuck.

--
Folk er sære... de brokker sig over prisen på 1 l. benzin,
men betaler gladeligt 14 kr for en ½ l. postevand.

Sune Salminen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 11-04-05 23:55

Peter T. wrote:
> Sune Salminen leverede følgende historie fra de varme lande:
>
>> Så mangler vi bare Gerner til at dukke op og fantasifuldt skælde ud
>> over hvor OT det er.
>
> Jeg orker ikke at tjekke headere, men mon ikke femkommafem == GVerner?
> Stilen er i hvert fald påfaldende ens, når femkommafem er ude på dybt
> vand med sine beskyldninger om quotefuck.

Jeg synes Gerner plejer at være mere kreativ.. hvis det er ham, så er
han da faldet af på den.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk
[Remove the monkey to send mail]



Jesper G. Poulsen (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 12-04-05 11:04

Peter T. skrev:

> Jeg orker ikke at tjekke headere, men mon ikke femkommafem ==
> GVerner? Stilen er i hvert fald påfaldende ens, når femkommafem er

GVerner plejer at komme med svinere i lange baner. Jeg er næsten sikker
på at femkommafem <> GVerner...


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Jesper G. Poulsen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 11-04-05 11:31

Iddqd skrev:

> til det 5:4 billedformat som TFT skærmene typisk har. Problemet med

Det er kun 17" der opererer i 1280*1024 (5:4). 15" og 19" opererer i
4:3.

Men ellers kan jeg godt følge dig med opløsningerne - en af årsagerne
til hvorfor jeg anvender CRT.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste