Måske OT: Joystick søges + gamle minder
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-04-05 23:55

Nu sad jeg og så den faktisk over middel filmatisering af Wing Commander og
kom til at tænke på gamle dage med Tie Fighter (1993, tror jeg).
Kæft mand, det er begrænsede hvor mange flyvespil jeg har prøvet, hvor jeg
har levet mig så meget ind i spillet som i Tie Fighter. Når éns fly bliver
smadret, og man driver rundt ude i rummet og bare venter på, at udstyret
begynder at virke igen (medmindre displayet er blevet smadret)... Jeg savner
at spille de spil... Problemet er, at jeg har altid har købt billige
joystick til lidt over en hundredelap, hvor det så har holdt 2 måneder eller
noget.

Hvis denne eftersøgning er FOR OT, må I meget gerne give mig en
henvisning...
Hvor kan man købe gode joystick til fornuftige priser (det må godt være
online) og hvilke slags joystick kan anbefales?

Fra : Iddqd

Dato : 09-04-05 12:26

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> Hvor kan man købe gode joystick til fornuftige priser (det må godt være
> online) og hvilke slags joystick kan anbefales?

Kig efter et brugt FlightStick eller FlightStickPro som har flere
knapper og en hat. Jeg har et som er 13-14 år gamelt og still going strong!

Dengang kostede det godt 1000.- så der var en årsag til at det holder,
de laves stadigvæk blot så kommer de nu med et USB stik og ikke et
traditionelt joystick port stik hvilket jeg forestille mig kan give bøvl
med gamle spil. Ihvertfald så virker det gamle stadig fint selvom jeg
kører XP, men din maskine skal selvfølgelig havde et stik til det.

Jeg ser dem til salg af og til, så kig i den blå, markedsgrupperne eller
eBay:

http://search.ebay.co.uk/flightstick_W0QQfltZ9QQfsooZ1QQfsopZ1QQsaatcZ3QQsbrexpZWD2SQQssPageNameZWD2S

De sælges vist for peanuts

Mvh