World of Warcraft og brug af skydevåben
Fra : Tonny

Dato : 04-04-05 10:42

Hej!

Jeg kan ikke finde ud af at skyde med min armbryst i WOW(human warrior
lvl22). Jeg har placeret våbnet på mig sammen med pile. I mine hænder
har jeg prøvet både at have one- & two hand weapons men jeg kan
stadigvæk ikke skyde og jeg har trænet det.

Nogen der kan forklare hvordan man gør?

Tonny

Fra : Ding-Dong

Dato : 04-04-05 12:55

Tonny skrev i en meddelelse
> Nogen der kan forklare hvordan man gør?

Har du kusket at trykke på angrebet 'skyd' - ved squ ik lige hvad jeg ellers
skulle skrive:c))
Den skulle meget gerne være i din spellbook.
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Thebutcher - orc hunter - lvl 34
Ølkusken - Tauren druid - lvl 12
Server: Skullchrusher

Fra : tonnyl

Dato : 04-04-05 13:07

Ding-Dong wrote:
> Har du kusket at trykke på angrebet 'skyd' - ved squ ik lige hvad jeg ellers
> skulle skrive:c))
> Den skulle meget gerne være i din spellbook.

Jeg har flyttet knappen ud på actionbaren fra min spellbook. Jeg har
også prøvet med en gun, det kan jeg heller ikke.

Jeg går ud fra at man bare skal gøre ligesom når man angriber normalt
dvs. markerer et target og derefter klikker på gun/armbrøst ikonen.

Fra : Simon Nejmann

Dato : 04-04-05 13:08

On Mon, 04 Apr 2005 11:42:27 +0200, Tonny <nomail@nomail.dk> wrote:

> [...]
>har jeg prøvet både at have one- & two hand weapons men jeg kan
>stadigvæk ikke skyde og jeg har trænet det.

Åbn din spellbook (vindue med dine skills i, normal genvej 'P'). På
siden "General" skal du så finde den knap/skill der hedder "Shoot
Crossbow".
Vælg et mål, tryk på "Shoot Crossbow" og tadaa!

Bemærk: Hvis du træner andre ting får du nye skills "Shoot Bow",
"Shoot Gun", osv. "Shoot Crossbow" kan ikke bruges til at skyde med en
bue, selvom du også har trænet det (hvilket er lidt træls - hvorfor
kunne de ikke bare lave en "Shoot" skill, ligesom man bare har en
"Attack" skill?)

Bemærk 2: Du skyder een gang pr. tryk på din skyde knap - kun Hunters
har auto shoot.

Bemærk 3: Jeg tror Warriors har, eller kan have, nogle skills der
hedder noget i retningen af "Shoot <våben>", så hvis det ovenover ikke
virker, så dobbelt tjeck hvilken skill du bruger.

Bemærk 4: Der findes faktisk en skill der kun hedder "Shoot" - Mages,
Warlocks og Priests (og Shamen/Druids?) har den, og den er til wands.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Tonny

Dato : 04-04-05 15:09

Simon Nejmann wrote:

> Åbn din spellbook (vindue med dine skills i, normal genvej 'P'). På
> siden "General" skal du så finde den knap/skill der hedder "Shoot
> Crossbow".
> Vælg et mål, tryk på "Shoot Crossbow" og tadaa!

OK, nu virker det. Jeg havde lagt min crossbow ned i actionbaren og ikke
selve "skill'en"

Tak for svarene.

Men hvad er bedst for en Human warrior, bow, crossbow eller gun? Det
tager jo noget tid at træne et nyt våben op.

Fra : Ding-Dong

Dato : 04-04-05 15:44

Tonny skrev i en meddelelse
> Men hvad er bedst for en Human warrior, bow, crossbow eller gun? Det tager
> jo noget tid at træne et nyt våben op.

Det bedste afhænger af de stats der er på det enkelte våben.
Min personlige mening er at du skal træne dig i det du kan, for du kan ende
med en gun der er god et sted hvor en bue er den bedste et andet sted.
Jeg synes ikke det tager så lang tid at træne et nyt kamp skill op:c)

Fra : Simon Nejmann

Dato : 04-04-05 20:33

On Mon, 4 Apr 2005 16:44:25 +0200, "Ding-Dong"
<viper_1337@hotmail.com> wrote:

>Det bedste afhænger af de stats der er på det enkelte våben.

Yep, som warrior bruger du kun skydevåben til at ... engelsk "to pull"
hente? fjender med (få dem til at løbe hen til dig). Hvad du gør af
skade er faktisk ligegyldigt.

Få et våben med nogle gode stats (kan tage et par levels), og ellers
så vær ligeglad.

F.eks. http://www.thottbot.com/?i=10586

>Jeg synes ikke det tager så lang tid at træne et nyt kamp skill op:c)

Men din mening gælder ikke...   :)

>Thebutcher - orc hunter - lvl 34
>Ølkusken - Tauren druid - lvl 12

Seriøst, du har en hunter og en druid.
Druids bruger ikke ranged våben, og hunters bruger ikke andet
(overdrivelse) - du aner ikke hvor svært det er for ikke-hunters at få
ranges skills op.

På den anden side, hvis en ikke-hunter bare har sin skill oppe så han
konstant kan ramme med sit våben så er det også nok. Igen, skaden der
bliver gjort er irrelevant, men det er rart faktisk at kunne "tagge"
sine fjender så ingen andre kan snuppe dem mens de løber mod en.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Ding-Dong

Dato : 05-04-05 06:08

Simon Nejmann skrev i en meddelelse
> Seriøst, du har en hunter og en druid.
> Druids bruger ikke ranged våben, og hunters bruger ikke andet
> (overdrivelse) - du aner ikke hvor svært det er for ikke-hunters at få
> ranges skills op.

Nå...jamen det beklager jeg da.
Sørme altid rart med folk der ved hvad man har af erfaring og hvordan og
hvorledes man har spillet...men det har nok ikke været mig der har spillet
alligevel.
Iøvrigt kan jeg da godt se det fornuftige i at skrive om alle de chars man
har spillet med igennem tiden....nej vel....

Ding-Dong

Fra : Simon Nejmann

Dato : 05-04-05 12:27

On Tue, 5 Apr 2005 07:08:26 +0200, "Ding-Dong"
> [...]

>Iøvrigt kan jeg da godt se det fornuftige i at skrive om alle de chars man
>har spillet med igennem tiden....nej vel....

Ok, nu hvor jeg læse det igen (og ikke er træt - jaja, dårlig
undskyldning), kan jeg godt se at jeg skylder dig en undskyldning.

Jeg skrev mest i spøg, men det fremgik vist ikke særligt klart... :(

Min reaktion kom også pga. at jeg har set hunters spørge hvorfor det
bla. blev gjort nemmere at træne ranged våben i en af de sidste
patches - de anede nemlig ikke at det kunne være et problem for andre
(nogle har også været _meget_ overraskede når de fandt ud af at ingen
andre har auto shoot på ranged våben).

Lidt firkantet kan man sige at hunters skyder ~30 gange i hver kamp,
ikke-hunters skyder 1 gang hver ~5 kamp...

Men uanset grundene, så var jeg ubehøvlet over for dig, og det
beklager jeg.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Ding-Dong

Dato : 05-04-05 13:10

Simon Nejmann skrev i en meddelelse
> Men uanset grundene, så var jeg ubehøvlet over for dig, og det
> beklager jeg.

No hard feelings

Ding-Dong