Football Manager 2005 Online
Fra : Kim Eriksen

Dato : 03-04-05 14:59

Hej NG

En kammerat og jeg forsøger forgæves at få forbindelse mellem vores
computere til at spille FM online.

Vi sidder begge bag routere.

Vi kan sagtens få forbindelse hvis min kammerat (som "hoster" spillet)
går udenom sin router og direkte på nettet.

Vi har læst os frem til at portene 10093 og 10094 skal være åbne UDP
og TCP, men det hjælper ikke. Jeg kan end ikke pinge hans ip!

Det er en Linksys wrt54g han har.

Min router er i første omgang ligegyldig da jeg ikke forventer at
skulle hoste spil.

Kim

Fra : Nicolai

Dato : 03-04-05 18:48

prøv http://www.cmdanmark.dk/index.php?side=news&id=206

Fra : Kim Eriksen

Dato : 03-04-05 20:27

On Sun, 3 Apr 2005 19:48:03 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote:

>prøv http://www.cmdanmark.dk/index.php?side=news&id=206

Mange tak for den. Desværre nytteløs...

Vi har spillet spillet internt når vi sidder på Linksys routeren begge
to. Vi kan spille hvis vi dropper routeren hos ham.

Vi har åbnet TCP og UDP på de førangivede porte for IPen på
computeren som hoster spillet.

Vi har fjernet Windows Firewall - vi har kvalt hvad vi kan finde af
firewall i IBM systemet (som er den pc'er der hoster spillet).

Fra : Nicolai

Dato : 04-04-05 07:16

> [...]
>
> Vi har fjernet Windows Firewall - vi har kvalt hvad vi kan finde af
> firewall i IBM systemet (som er den pc'er der hoster spillet).

Har i husket at forwarde til den RIGTIGE ip i routeren?

Jeg hoster FM netspil for 8 deltagere onsdage, og har ingen probs.

Fra : Kim Eriksen

Dato : 05-04-05 19:05

On Mon, 4 Apr 2005 08:16:01 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote:

>Har i husket at forwarde til den RIGTIGE ip i routeren?
>
>Jeg hoster FM netspil for 8 deltagere onsdage, og har ingen probs.

Ja desværre står alle indstillinger korrekt. Vi har netop prøvet at
bytte rundt. Min Belkin router har ganske vist en smuel anderledes
opsætning.

Er det også port 10093 og 10094 (UDP og TCP) du skal åbne?

Hostcomputeren sidder på 192.168.1.101 og der åbner vi de to
ovennævnte porte.

Jeg fatter det ikke.
Kim

Fra : Nicolai

Dato : 05-04-05 22:02

> Ja desværre står alle indstillinger korrekt. Vi har netop prøvet at
> bytte rundt. Min Belkin router har ganske vist en smuel anderledes
> opsætning.

Så ville det jo virke ;)

> Er det også port 10093 og 10094 (UDP og TCP) du skal åbne?
Ja.

> Hostcomputeren sidder på 192.168.1.101 og der åbner vi de to
> ovennævnte porte.

Prøv at smide den i DMZ i første omgang - kan i joine der er i sikker på det
er routeren og ikke maskinen firewall der driller. Isoler problemet :)