anbefale RTS-spil
Fra : KO

Dato : 01-04-05 11:34

Har fået lyst til at spille lidt igen. Kan nogen anbefale et godt
strategispil ala Down Of War og Age Of Mythology? Må da gerne være ældre,
men skal kunne køres på Windows XP. Nye RTS spil man burde se nærmere på?

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 01-04-05 12:24

Et lidt ældre RTS spil som jeg selv stadig nyder og som er kolossalt
omfattende er 'Empire - Rise of the Middle Kingdom'. Det kan endog lånes på
biblioteket SVJV. Det kommer ud af samme engine som Caesar III og Pharao, er
så bare hensat til det gamle Kina, og har nogen væsentlige forbedringer fra
Caesar III, som var lidt irriterende at spille til sammenligning. Spillet er
RTS generationen lige før Age of Empires, men har stadig godt gameplay. Det
kører fint på XP.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 02-04-05 01:56

Det hedder i øvrigt 'Emperor - Rise of the Middle Kingdom', ikke Empire.

Fra : *JH*

Dato : 01-04-05 15:28

KO wrote:
> [...]
> strategispil ala Down Of War og Age Of Mythology? Må da gerne være
> ældre, men skal kunne køres på Windows XP. Nye RTS spil man burde se

Der er feks Age of Empires 1+2, som er fra Microsoft ligesom AOM.

Men ellers er der Rise of Nations + exp, som i mine øjne
er betydeligt bedre end AOE spillene.

Vh JH

Fra : Silver

Dato : 01-04-05 23:12

> Men ellers er der Rise of Nations + exp, som i mine øjne
> er betydeligt bedre end AOE spillene.

Vil tilslutte mig det spil, Rise of Nations er det ubestridte RTS spil for
tiden mht alle de aspekter der findes. Der kommer hele tiden nye RTS spil
men RoN slår dem stadig selvom det ikke er 3D.

Og med den expansion som udkom sidste år som hedder Thrones and Patriots er
spillet simpelthen gået hen og blevet gudestatus!, jeg vil varmt anbefale at
hvis du vil have RoN så anskaf dig samtidig TaP udvidelsen!.

Mvh
Silver som selv spiller det på sin 1.3 ghz bærbare Fujitsu Siemens C1110
hvor det kører som en drøm.

Fra : Bjarne K

Dato : 07-04-05 14:05

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
spil
> men RoN slår dem stadig selvom det ikke er 3D.

Undskyld jeg lige blander mig, men hvor stor betydning har "mission
time" på gameplayet ?.
Har overvejet at købe spillet, men sprang fra da jeg hørte at der var
noget der hed mission time.
Kan bedst lide det typiske koncept med at samle ressourcer, bygge units,
og bygninger o.s.v. (og bruge god tid)

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-04-05 08:17

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> skrev i meddelelsen:

[Rise of Nations]

> [...]
> noget der hed mission time.
> Kan bedst lide det typiske koncept med at samle ressourcer, bygge units,

Samme her.

I Story-/Campaign-delen er en del af missionerne på tid.
Det generede mig ikke voldsomt, da der kom en snert af strategi
i stedet.

Hvis du bare sætter et spil op, kan du indstille kriterierne for
succes. Du kan således spille helt uden timer, og kan bl.a. sætte
kriterierne således at spillet først er slut når fjendens sidste
by er klaret.

Spillet er anbefalet herfra.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-04-05 16:58

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> skrev i en meddelelse
news46e.12$Tv4.4@news.get2net.dk...

> [...]
> by er klaret.
>
> Spillet er anbefalet herfra.
> / Thomas Hejl Pilgaard | If you understand what | /\ /\ \

Nå, men så tror jeg at jeg køber spillet. Tak herfra.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 12-04-05 20:23

"Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote in message

> Nå, men så tror jeg at jeg køber spillet. Tak herfra.

Så det for nylig til 59,- i Boomtown, en netcafé overfor Scala i København,
hvis du opholder dig på de kanter.

Fra : Bjarne K.

Dato : 14-04-05 19:32

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> Så det for nylig til 59,- i Boomtown, en netcafé overfor Scala i
> København,
> hvis du opholder dig på de kanter.

Nærmere Århus, men der ligger jo også en Boomtown, så måske jeg lige skulle
ligge vejen forbi. Ellers kun set det til 201,- i Electric city..

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Jackie

Dato : 01-04-05 16:08

"KO" <kimSLET.mailDETTE@c.dk> skrev i en meddelelse
> Har fået lyst til at spille lidt igen. Kan nogen anbefale et godt
> strategispil ala Down Of War og Age Of Mythology? Må da gerne være ældre,
> men skal kunne køres på Windows XP. Nye RTS spil man burde se nærmere på?

Der skulle komme et helt nyt RTS spil, som hedder Act of War. Jeg har ikke
slev prøvet spillet, men det var måske en god ide at kigge nærmere på det,
hvis man er til RTS (Der er vist frigivet en demo)
http://www.atari.com/actofwar/
Det kræver vist bare en monster maskine for at køre rimeligt.

Hygge
Jackie

Fra : KO

Dato : 03-04-05 10:58

> Har fået lyst til at spille lidt igen. Kan nogen anbefale et godt
> strategispil ala Down Of War og Age Of Mythology? Må da gerne være ældre,
> men skal kunne køres på Windows XP. Nye RTS spil man burde se nærmere på?

Tak til jer alle. Prøver at se på 'Emperor - Rise of the Middle Kingdom'

Har prøvet Rise Of Nation hos en kammi. Syntes umiddelbart ikke rigtig om
det.

Fra : LIV

Dato : 03-04-05 11:06

KO wrote:

> Tak til jer alle. Prøver at se på 'Emperor - Rise of the Middle
> Kingdom'

Kan fås billigt her: kr. 45,- + porto kr. 12,-
http://www.softexchange.dk/docs/site/stock/showStockItem.asp?CommonID=11057&mediaType=3

Og de har orden i tingene.
Jeg har handlet der (alt for) mange gange