Støjdæmpning
Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 19:55

Jeg har været så letsindig at give min søns band lov til at bruge min
kælder som øvelokale, og jeg bliver nok i den anledning nødt til at
dæmpe vibrationerne lidt, hvis vi skal kunne tale sammen i stuen.

Er der nogen her i gruppen der ved hvordan man laver en støjdæmpning
af et lokale? Hvilke materialer skal man sætte på væggene og loftet?
(jeg går ud fra at æggebakker ikke gør jobbet

På forhånd tak
/Alex

Fra : zillyink

Dato : 10-05-05 20:18

Alex Linaa wrote:
> [...]
> af et lokale? Hvilke materialer skal man sætte på væggene og
> loftet?
> (jeg går ud fra at æggebakker ikke gør jobbet

Man kan købe rockwoolbats med hårde sider der kan sættes på vægge
og lofter - de vil ganske givet tage en del af støjen, men
derimod ikke vibrationerne (=lyd) der løber i i vægge, gulve og
lofter.

Få lagt et tykt tæppe på gulvet og få dem (grin) til at dæmpe sig
en smule.
Få specielt bassen til at nedtone det nedre register og få
trommeslageren til at lægge runde plastikringe på alle skindene,
spille med tyndere stikker og en pude i stortrommen.

Sæt en Dbfølsom switch op, der lukker for strømmen hvis poderne
går for hårdt til den

Byg et gulv der hænger i en gummimembran til de eksisterende
vægge og isoler vægge og loft med rockofonplader!

Fortæl de håbefulde poder at der lissom er enormt meget tjekket
at spille på redekam og at en sådan nicheband er er total homies
& ho hvis de bliver rigtig dygtige!

---
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Kim Petersen

Dato : 10-05-05 21:24

"zillyink" <zillyink@-get-lost-gmail.com> skrev i en meddelelse
> Fortæl de håbefulde poder at der lissom er enormt meget tjekket
> at spille på redekam og at en sådan nicheband er er total homies
> & ho hvis de bliver rigtig dygtige!

Jeg kommer simpelthen efter dig hvis de lander i Top 40

Fra : zillyink

Dato : 10-05-05 21:44

Kim Petersen wrote:

> Jeg kommer simpelthen efter dig hvis de lander i Top 40

jeg ka´ ta´ det, ka´ jeg !

jeg glemte forøvrigt en anden løsning på problemet med de søde
små i kælderen og det er at "de gamle" oppe i stuen kan udstyre
sig med frekvensskårne ørerpropper - og det gode ved dem er at de
fjerner top og bund - hvilket både fjerne larmen fra kælderen og
konen i køkkenet!

(den her får jeg tæsk for)

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Kim Petersen

Dato : 10-05-05 22:33

> [...]
> sig med frekvensskårne ørerpropper - og det gode ved dem er at de
> fjerner top og bund - hvilket både fjerne larmen fra kælderen og

Ikke fra mig, for mit køkken er mit eget, det har ikke "kone" installeret

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 23:05

On Tue, 10 May 2005 22:43:39 +0200, "zillyink"
<zillyink@-get-lost-gmail.com> wrote:

> [...]
>sig med frekvensskårne ørerpropper - og det gode ved dem er at de
>fjerner top og bund - hvilket både fjerne larmen fra kælderen og

Hehe, to fluer met et smæk - det må prøves :)

Jeg havde ellers fortalt konen at hun kunne løse støjproblemet ved at
gå 3 km. hver morgen og aften - Så ville hun nemlig være 42 km. væk
efter en uge :D

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 22:58

On Tue, 10 May 2005 21:17:59 +0200, "zillyink"
> [...]

>og lofter - de vil ganske givet tage en del af støjen, men
>derimod ikke vibrationerne (=lyd) der løber i i vægge, gulve og

Ja, det var sådan noget jeg var ude efter. Jeg har en gang set nogle
skumgummi-bats med små pyramider på, er der nogen der kender dem og
ved om de virker?

> [...]
>trommeslageren til at lægge runde plastikringe på alle skindene,
>spille med tyndere stikker og en pude i stortrommen.

Gode råd, tak for det :)

>Sæt en Dbfølsom switch op, der lukker for strømmen hvis poderne
>går for hårdt til den
>
>Byg et gulv der hænger i en gummimembran til de eksisterende
>vægge og isoler vægge og loft med rockofonplader!

Hehe, morsomt :p
Nu kan jeg faktisk godt lide deres musik, men bare ikke midt i en film
på TV, eller andre vigtigere ting

>Fortæl de håbefulde poder at der lissom er enormt meget tjekket
>at spille på redekam og at en sådan nicheband er er total homies
>& ho hvis de bliver rigtig dygtige!

Jamen, de her gutter spiller da kammermusik, så hvor svært kan det
være?
http://www.majorimpact.dk/ - Eller måske, lige netop mega-svært ;o(

Tak for tippene so far

/Alex

Fra : Morten Guldager

Dato : 11-05-05 04:59

2005-05-10 Alex Linaa wrote

> Ja, det var sådan noget jeg var ude efter. Jeg har en gang set nogle
> skumgummi-bats med små pyramider på, er der nogen der kender dem og
> ved om de virker?

De virker den forkerte vej, de vil dæmpe lyden i øvelokalet, så
musikkerne vil spille endnu højere for at få det samme lydtryk selv.
I stuen vil du så få mere!

Du skal den anden vej. Beklæd sider og loft i kælderen med 50mm
rockwool og en 1mm stålplade.
Stålpladen vil reflektere rigtig meget lyd tilbage i hovedet på
dem inde i rummet, hvorfor de ikke finder anledning til at skrue
op på 11.
Lyden bliver godt nok helvedes hård, men det vil virke.

/Morten