Georg's Bureau - Towli' jyder
Fra : Martin

Dato : 09-05-05 17:47

Hej!

Er der nogen der ved hvor man kan skaffe flg. cd eller bånd:

Georg's Bureau: Towli' jyder

Ja, det er dem med Wild Ting, Lola og Hej Åge

De har den på Statsbiblioteket i Århus, men desværre ikke til hjemlån -
http://tinyurl.com/84mlp

Hilsen

Martin

Fra : Trekroner

Dato : 09-05-05 19:58

"Martin" <martinFJERNlykke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er der nogen der ved hvor man kan skaffe flg. cd eller bånd:
>
> Georg's Bureau: Towli' jyder
>
> Ja, det er dem med Wild Ting, Lola og Hej Åge

Ved du hvilken LP den er på? Jeg købte nemlig en LP med dem, dengang Wild
ting var en landeplage. Jeg husker dog ikke titlen på den, og den er pt.
pakket ned pga. flytning.....

--
Michael
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar

Fra : Trekroner

Dato : 09-05-05 20:14

"Martin" <martinFJERNlykke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Efter lidt søgning fandt jeg ud af at "Towli' jyder" er en plade med
blandede sange. Se:

http://bibliotek.dk/vis.php?base=dfa&field1=forfatter&term1=bureau&term8[]=%28ma%3Dlm+ikke+ma%3Dmu%29&start=3&origin=musik&sort=aar&step=1&element=L

Indhold:
Tante Fjas: Hello Josephine ; Extantet hønsemix ; Goggomobilen ; Op og stå
Georgs Bureau: Wild thing ; Hej, Åge ; Lola ; Bar' fo'
Lavtryk: Kom nu frem ; GENnemtænkt

Er det nogle bestemte af ovenstående du søger?

Fra : Martin

Dato : 09-05-05 20:39

"Trekroner" <trekronerFJERN@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Georgs Bureau: Wild thing ; Hej, Åge ; Lola ; Bar' fo'
> Lavtryk: Kom nu frem ; GENnemtænkt
>
> Er det nogle bestemte af ovenstående du søger?

Jeg har det bånd med dem, der hedder "Kommer Sjældent Alene - Polyrytmik i
Samfundets Tjeneste". Derpå er bl.a. Lola og Hej Åge.

Jeg kunne dog godt tænke mig hele det ovennævnte bånd/cd (ved faktisk ikke
om den er kommet på cd). Gad vide hvorfor Statsbiblioteket ikke vil låne mig
den?

Martin

Fra : Martin

Dato : 09-05-05 21:26

> [...]
> om den er kommet på cd). Gad vide hvorfor Statsbiblioteket ikke vil låne

Nu svarer jeg lige mig selv. Hvis ikke hele albummet kan skaffes, ville det
være fint for mig bare at få sangen Bar'fo'. Har hørt den skulle være på
niveau med Wild Ting...

Martin

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-05-05 23:03

Martin skrev:

> Nu svarer jeg lige mig selv. Hvis ikke hele albummet kan skaffes, ville
det
> være fint for mig bare at få sangen Bar'fo'. Har hørt den skulle være på
> niveau med Wild Ting...

Hmm, det er bagsiden af singlen "Wild Ting" , je tvivler på at der er
større chance for at skaffe en bagside på CD end forsiden.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Trekroner

Dato : 10-05-05 17:53

> Nu svarer jeg lige mig selv. Hvis ikke hele albummet kan skaffes, ville
det
> være fint for mig bare at få sangen Bar'fo'. Har hørt den skulle være på
> niveau med Wild Ting...

Som Ivan nævner er den B-side på Wild ting, og den står på hylden.
Købte den for mange år siden på en DR-auktion....

Jeg kan desværre ikke spille den over til PC'en, da der kommer en del støj
med - _har_ prøvet. Men den er ret fed.

Fra : Martin

Dato : 10-05-05 20:00

> [...]
> Købte den for mange år siden på en DR-auktion....
>
> Jeg kan desværre ikke spille den over til PC'en, da der kommer en del støj

Nu har jeg så gennempløjet nettet, og fundet og bestilt singlen på
www.mysterymanrecords.dk
Pris: 25 kr.! Det køb er jeg svært godt tilfreds med, må jeg indrømme,
specielt fordi jeg kan huske, at udgivelsen i sin tid blev trukket tilbage
pga. et rettighedsspørgsmål.

Nu mangler jeg blot pladeafspilleren...

Martin