Lou Reed
Fra : Carsten D Andersen

Dato : 05-05-05 23:24

just hjemkommet fra en formidabel koncert i musikhuset, Århus.
at man som en mand i 60`erne - er han 63 ? i den grad kan spille rock med
vedkommende tekster er næsten ikke til at forstå, og sigende er det jo også
at koncerten har været udsolgt længe.

Er det mon en tilstede i dette forum, der har lydoptagelser af samme, måske
video ?

Svar gerne privat

VH
/Carsten (9800)
www.fysikogkemi.dk
/for folkeskolen

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 06-05-05 05:24

"Carsten D Andersen" wrote

>... rock med vedkommende tekster er næsten ikke til at forstå, og sigende
>er det jo også at koncerten har været udsolgt længe.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig - men jeg er imponeret over at du kan høre
mandens tekster til en rockkoncert.

Det er aldrig lykkedes for mig.

- Jensby

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-05-05 13:35

Carsten D Andersen skrev:
> at man som en mand i 60`erne - er han 63 ? i den grad kan spille
> rock med vedkommende tekster er næsten ikke til at forstå, og
> sigende er det jo også at koncerten har været udsolgt længe.

Medmindre du mener vedkommende for unge mennesker, så er det jo noget
sludder, som bør påtales.

Lou Reed, som ganske rigtigt er 63, går jo ikke hen og bliver ude af
stand til at formulere sig om sin omverden, blot fordi han når
60'erne. At det skulle være svært at forstå, kan jeg ikke se. Alder
kan ganske vist trykke, men 63 er ingen alder.

Et kendetegn ved høj alder er, at man har mange oplevelser at huske
på. Det giver for eksempel perspektiv at have oplevet de forandringer,
som de sidste 50 år har budt på inden for politik, kultur og moral. Og
at have levet et eget liv som Lou Reeds.

Om ikke andet kan man skrive om sin alder. Det har mange forfattere og
sangskrivere fået gode ting ud af.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-05-05 14:27

.... damn jeg ville gerne se lou reed live... kunne jeg være mere
misundelig - nope!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 16:14

"Carsten D Andersen" <dettmaring@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:427a9cea$0$654$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> også at koncerten har været udsolgt længe.
>
> Er det mon en tilstede i dette forum, der har lydoptagelser af samme,

Medmindre der er lavet en radiooptagelse, hvilket er tvivlsomt (da ingen af
P3-værterne aner, hvem Lou Reed er) får du nok ikke en optagelse i ordentlig
kvalitet.

Jeg har fundet en del af de danske Bob Dylan-koncerter som bootlegs i
Læsehesten i Aalborg i en rimelig lydkvalitet, så det er muligt, at Lou også
dukker op der på et tidspunkt. Ellers kan livepladen "Animal Serenade"
anbefales - den er fra hans forrige tour, men arrangementerne ligner dem,
han nu turnerer med nu.

Desuden kan det være at svensk radio har optaget en af koncerterne fra Det
Kongelige - de optog fx Nick Cave i Forum, så hold evt. øje med deres
program. Men det erstatter jo ikke helt din Århus-oplevelse. ;)

Jeg var dog så heldig at ha' billet til begge københavnerkoncerterne og kan
oplyse, at de også var fantastiske!! Sættene var ret ens, men med musikernes
skiftende improvisationer over sangene og Lous forskellige humør og lyst til
at dirigere bandet, blev koncerterne alligevel forskellige - sjovt at følge.
Lækkert at sangene på lyrisk vis fik lov af løbe, uden at der nødvendigvis
skulle ske noget hele tiden. Og fantastisk flotte enkle numre fx Vanishing
act, hvor hele Det Kongelige holdt vejret i de stille passager. Og endelig:
Fedt med en cellist, der vrider alle tænkelige lyde ud af sit instrument.

Mvh.
Jonas
--
Pastrámi - kemi for livet!
www.pastrami.dk

Fra : Dopedog

Dato : 07-05-05 07:50

> [...]
> også at koncerten har været udsolgt længe.
>
> Er det mon en tilstede i dette forum, der har lydoptagelser af samme,

Nice ... spillede han Perfect Day ?

-Ronnie

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-05-05 10:31

> Nice ... spillede han Perfect Day ?

Når Perfect Day spilles i Trainspotting, hvor Renton OD'er får jeg gåsehud -
den sang passer på forunderlig vis helt sindssygt godt til den scene... der
går film og musik op i en højere enhed og er en af mine favoritscener
overhovedet i nogen film... heldigvis er resten af filmen tilsvarende
fantastisk... lige et sidespor

Fra : Dopedog

Dato : 07-05-05 15:07

> [...]
> favoritscener overhovedet i nogen film... heldigvis er resten af filmen
> tilsvarende fantastisk... lige et sidespor

Kunne ikke have sagt det bedre selv ! Et af de fedeste filmøjeblikke EVER !
:)