Arabiens drøm med Anne
Fra : Jensen

Dato : 04-05-05 11:14

Hej NG - hvem er komponist til den melodi?

Fra : sørensen

Dato : 04-05-05 11:31

"Jensen" <ejensen@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG - hvem er komponist til den melodi?

Jf. dette link er hun det selv :
http://www.tvnyt.com/artikel/print.asp?id=8321

vh
--
S.Sørensen

Fra : JH

Dato : 04-05-05 14:16

"sørensen" <togaloungeXXX@gmail.com> wrote in news:4278a47b$0$25859
$ba624c82@nntp05.dk.telia.net:

> "Jensen" <ejensen@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jf. dette link er hun det selv :
> http://www.tvnyt.com/artikel/print.asp?id=8321

Hehe, tror du også på Julemanden?
Det er selvfølgelig en voksen, som har skrevet både teksten og musikken.

Fra : sørensen

Dato : 04-05-05 14:55

"JH" <nobody@home.no> skrev i en meddelelse
> "sørensen" <togaloungeXXX@gmail.com> wrote in news:4278a47b$0$25859
> $ba624c82@nntp05.dk.telia.net:

> Hehe, tror du også på Julemanden?
> Det er selvfølgelig en voksen, som har skrevet både teksten og musikken.

Jeg skrev : Jf. dette link... Ikke at jeg troede på det; det må være op til
Jensen selv at finde ud af.

Julemanden lever da?! :)
--
S.Sørensen

Fra : Poul Erik

Dato : 04-05-05 19:18

On 04 May 2005 13:16:29 GMT, JH <nobody@home.no> wrote:

>Hehe, tror du også på Julemanden?
>Det er selvfølgelig en voksen, som har skrevet både teksten og musikken.

Sæt dig ind i reglerne omkring Børnenes melodi grandprix.

Hun har selv skrevet teksten og det meste af melodien. Hun havde en
onkel til at hjælpe med resten af melodien (i følge et interview på
Østjyllands Radio).

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : JH

Dato : 05-05-05 00:24

Poul Erik <lindaa@mail.tele.cykeldk> wrote in

> Sæt dig ind i reglerne omkring Børnenes melodi grandprix.

Regler brydes!

> Hun har selv skrevet teksten og det meste af melodien. Hun havde en
> onkel til at hjælpe med resten af melodien (i følge et interview på
> Østjyllands Radio).

In your dreams!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-05-05 14:06

JH skrev:

> In your dreams!

Ja, for musikhistorien har jo faktisk aldrig kendt til børn, der kunne
skrive musik i en ung alder.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 06-05-05 10:34

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in message

> Ja, for musikhistorien har jo faktisk aldrig kendt til børn, der kunne
> skrive musik i en ung alder.
>
> --
> Peter Brandt Nielsen
> http://brandtnielsen.adr.dk

Årh hvor gammel var det lige Mozart var ved første komposition ?

Måske ikke skrive et stykke musik, men de kan skabe og genøve, det har jeg
oplevet hos en pige på 7 og hendes bror på 9. Det kan godt være at de ikke
kan node læsning, men hvem fanden har også brug for det når resten er på
plads inde i deres hoveder .

Debbie Gibson havde i en alder af 17 - 18 år skrevet 379 sange og dertil
hørende stykker musik, både til sig selv og til andre kunstnere. Jeg har
godt nok hør om bands der har skrevet et stykke musik på 10 minutter,
alligevel, kræver 379 sin tid.

Så igen at skrive en komposition er måske ikke muligt, men det ER absolut
muligt at skabe noget, som barn.
Mvh
Klavs.

Fra : Holst

Dato : 06-05-05 10:40

Klavs Rommedahl wrote:

> [...]
> hørende stykker musik, både til sig selv og til andre kunstnere. Jeg har
> godt nok hør om bands der har skrevet et stykke musik på 10 minutter,

Hey, hende havde jeg helt glemt. Må straks finde en cd frem med hende.
Takker.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-05-05 13:19

Klavs Rommedahl skrev:

> Årh hvor gammel var det lige Mozart var ved første komposition ?

Jeg var ironisk. Men dine eksempler er udmærkede uddybninger.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : JH

Dato : 06-05-05 22:34

> Jeg var ironisk. Men dine eksempler er udmærkede uddybninger.

At sammenligne Anne med Mozart er da helt hen i vejret!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-05-05 12:45

JH skrev:
> At sammenligne Anne med Mozart er da helt hen i vejret!

Ja. Men det er også helt hen i vejret at påstå, at børn ikke kan
skrive sange.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Poul Erik

Dato : 04-05-05 14:05

On Wed, 4 May 2005 12:14:00 +0200, "Jensen" <ejensen@mail-online.dk>
wrote:

>Hej NG - hvem er komponist til den melodi?

Det skulle hun gerne selv være, da det er en af betingelserne for at
kunne deltage.

Der var i øvrigt noget fremme om at den lignede en anden melodi (fra
Kroatien ?), men jeg hørte begge, og ud over at instrumenteringen var
nogenlunde den samme - naturligt, da de bedde handlede om Arabien - og
de allerførste toner - var der ikke meget der der var det samme.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : cykellapper

Dato : 05-05-05 16:13

Jensen wrote:
> Hej NG - hvem er komponist til den melodi?

Var der ikke en sag om, at det var et rip-off af en Kroatisk sang. Vistnok både
tekst og melodi?

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Poul Erik

Dato : 05-05-05 20:29

Læs tråden!

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : cykellapper

Dato : 05-05-05 21:10

Poul Erik wrote:

> Læs tråden!

Tja..
Af en eller anden grund kunne jeg først se dit indlæg _efter_ jeg havde skrevet
mit.

Så deet.

--
Preben Mortensen