Jazzede anbefalinger ala ...
Fra : Danni Finne

Dato : 29-04-05 12:03

Jeg har bla. følgende yndlinger i min samling:

Silje Nergaard (især Japanese blue og Be still my heart)
Diana Krall
Lisa Ekdahl
Norah Jones
Sade
Randi Laubæk

Generelt, tja vel sådan lidt easy listening jazz, ikke for syret, man må
gerne kunne høre at det er folk som kan deres kram. Ikke kun sang, men
også musikermæssigt.

Er der andre kunstere som jeg burde kende til? Er meget interesseret i
forslag.

På forhånd tak..

--
MVH Danni

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 13:21

"Danni Finne" <danni@finne.dk> skrev i en meddelelse

> Er der andre kunstere som jeg burde kende til? Er meget interesseret i
> forslag.

Cæcilie Nordby
Rikke Mølgaard (Swing Sisters)
Søs Fenger

for at nævne nogle danske navne

/Alex

Fra : Karina

Dato : 29-04-05 14:23

e kunstere som jeg burde kende til? Er meget interesseret i
> forslag.

Prøv noget uden vokal... Jacob Christoffersen udgav et album for nogle år
siden, der hedder JazzXperience. Det er easy listening uden vokal, men af en
musiker, der seriøst ved, hvad han laver, når han spiller.

Mvh
Karina

Fra : Mads Breddam

Dato : 29-04-05 15:06

> Norah Jones

Hørte Norah Jones da hendes plade var ny, synes den var god, men blev
hurtigt træt af den. I dag står den bare på den støvede hylde. Men perioden
afstedkom at jeg nu hører en del Tori Amos og Fiona Apple som imo er Norah
Jones laaangt overlegen. Man kunne vel kalde det en slags
jazzificeret-klaver-pop. Little Earthquakes med Tori Amos og hele Fiona
Apples produktion (2 plader, mere eller mindre) ville jeg tage fat i. Begge
koster vist 70,- i TP.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Jake

Dato : 02-05-05 17:43

Hvis det må være rent musikalsk kan jeg anbefale Fourplay - en fed
smoothjazz-gruppe (nej, ikke det der computerbeatbox-loverjazz) med Lee
Ritenour / Larry Carlton på guitar, Bob James på piano, Harvey Mason på
trommer og ikke mindst Nathan East på vokal og bass.

Ellers er Ravi Coltrane - legendariske John's søn også ret godt med hvor
faderen slap - der kan hentes gratis numre fra hans side
www.ravicoltrane.com

God fornøjelse med en meget interessant musikgenre

- Jake

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-05-05 02:07

Danni Finne wrote:
> [...]
> men også musikermæssigt.
>
> Er der andre kunstere som jeg burde kende til? Er meget interesseret i

Jens Lysdahl og Laura Illeborg:
http://www.illeborgoglysdal.dk/

Ikke lige min smag men du vil sikkert kunne lide det.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk