Brugt vinyl køb...
Fra : Slot

Dato : 29-04-05 07:55

Hejsa vinyl nørder....

Jeg vil have links tak - masser !!!

En ny pick up og lidt nye plader og nu er jeg sgu hooked igen med en bedre
økonomi end før ;)

Så hvor køber i alle de gode skatte osv ???

www.qxl.dk - Bruger jeg og er super
www.eil.com - Syntes er dyr men jeg skal nok få den brugt en dag...
www.ebay.com - Bliver det ikke møgdyrt når det ofte er fra USA - altså told
????

Andre ??

Forums ???

TAKKER !!!

Fra : Kim Petersen

Dato : 29-04-05 09:33

"Slot" <saftkongen@REMOVE.Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil have links tak - masser !!!

Det er jo med risiko for at jeg brænder mine egne broer

> Så hvor køber i alle de gode skatte osv ???

Her er en flok som jeg med tiden har fået samlet op. Jeg har dog ikke
handlet hos nogen af dem - endnu

www.rillen.dk

www.mobydisc.dk

www.activhifi.dk

www.eil.com

www.pladekisten.dk

www.soundstation.dk

www.finpo.dk

http://store.acousticsounds.com/

http://www.amusicdirect.com/

http://users.nac.net/markowitzgd/

http://www.saphirhifi.de/

http://www2.vinylvendors.com/VinylVendors/

http://www.vtmusic.co.uk

www.musicstack.com

www.simplyvinyl.com

http://store.acousticsounds.com/vinyl.cfm?section=vinyl

http://www.diversevinyl.com

http://www.audiophileusa.com/

www.diversevinyl.com

Nye audiophile plader køber jeg som regel hos www.highend-sound.com.

Og så er der jo ellers brugtmarkedet, a.k.a. dk.marked.privat.musik.

Fra : Slot

Dato : 29-04-05 10:37

> Det er jo med risiko for at jeg brænder mine egne broer

Hehe ja ;)

> Her er en flok som jeg med tiden har fået samlet op. Jeg har dog ikke
> handlet hos nogen af dem - endnu

Super liste - takker og bukker....

Ahhh for det kribler i fingerne....

Fra : Karina

Dato : 30-04-05 01:47

> Super liste - takker og bukker....

Jeg kan lige tilføje www.7inchheaven.dk, hvis man er til singler...

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.freestyledesign.dk - my webdesign company

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 29-04-05 22:54

Ærlig talt - Hvorfor dog have så mange forskellige når det hele kan samles
på ÉN side.

www.gemm.com

Hvis du ikke finder hvad du søger dér...så findes det ikke!!!!

Anders

Fra : Kim Petersen

Dato : 30-04-05 19:15

"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Ærlig talt - Hvorfor dog have så mange forskellige når det hele kan samles
> på ÉN side.
>
> www.gemm.com
>
> Hvis du ikke finder hvad du søger dér...så findes det ikke!!!!

Faktisk kan jeg finde noget der som jeg ikke har fundet andetsteds. Men jeg
har lidt problemer med at gennemskue hvad jeg skal gøre for at købe: Skal
jeg bare oprette en account, købe via shopping cart, og til sidst betale med
VISA?

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 30-04-05 22:17

"Kim Petersen" <kems@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg bare oprette en account, købe via shopping cart, og til sidst betale

Jeps!!!!

Det er nemlig lige præcis hvad du skal

Jeg har selv købt i hundredevis af plader dér igennem de sidste 6 år..

Det der er specielt ved "Gemm" er at det ikke bare er én forretning, men
hundrede eller måske tusindvis af forskellige pladeforretninger fra HELE
verden samlet under ét tag. Du søger simpelthen hos dem alle sammen
samtidig. Det er vel nærmest en blanding af en "søgemaskine" og "ebay".

Jeg har utrolig god erfaring med "Gemm" og kan kun anbefale det sted.
Selvfølgelig bør man ikke købe hos de sælgere der kun har én eller to
stjerner, men dem er der heller ikke så mange af. Flere små danske
(obskure) pladeforretninger er også tilsluttet Gemm har jeg opdaget.

God jagt!

Jeg kan anbefale at oprette en "Wish-list" - så får du en email når det du
søger er "available"....der kan gå dage eller måneder alt efter hvor
specielt det er, men det skal nok dukke op!!!!

Anders

Fra : Kim Petersen

Dato : 01-05-05 07:07

> Jeps!!!!
>
> Det er nemlig lige præcis hvad du skal

Takker, det vil jeg gøre så

> [...]
> verden samlet under ét tag. Du søger simpelthen hos dem alle sammen
> samtidig. Det er vel nærmest en blanding af en "søgemaskine" og "ebay".

Det var også det jeg kom frem til, det er ikke Gemm der er sælger, men kun
formidler. Det bedste er at jeg kan betale med VISA, for jeg gider ikke
Paypal o.l.

> Jeg kan anbefale at oprette en "Wish-list" - så får du en email når det du
> søger er "available"....der kan gå dage eller måneder alt efter hvor
> specielt det er, men det skal nok dukke op!!!!

Det kunne jeg jo fint have gjort med det jeg helt specifikt er ude efter,
men nu er den fundet (tror jeg nok). Må lige overveje om der er andre
spændende ting.

Fra : Steen

Dato : 30-04-05 19:15

Slot wrote:

> [...]
> økonomi end før ;)
>
> Så hvor køber i alle de gode skatte osv ???

www.htfr.com

hører til i England.