Danske indie rock/pop bands?
Fra : peet_dk

Dato : 26-04-05 23:13

Hejsa, ved ikke om der er nogle af jer der hører SomaFM's "indie pop rocks"
? http://www.somafm.com/indiepop.pls

Anyway.. Prøvede at forslå om de ikke ville spille lidt dansk indie
rock/pop! Og fik svaret:

"Actually, I would love that. I don't hear much about indie bands in
Denmark, and would like to know more, for sure. Any chance you could maybe
put together a CD or two for me? I would really love that."

Så.. hvis I har et par forslag til bands, så sig frem ;)

Her er en lille liste over de bands jeg selv lige kunne komme i tanke om:

Dail Zero
The Raveonettes
Mew
Epo-555
Moi caprice
Kira & The Kindred Spirit
Kitty Wu
Lise Westzynthius

(lige dem jeg kunne komme i tanke om pt, der er sikkert et hav andre. Men
det i ville være fedt hvis de var forholdsvis aktuelle...)

Er der nogle bestemte krav før de må spille dem over nettet fra usa? Skal
der betales noget for at spille musik i radioen "over there"? Hmm.. måske en
bremse...

Det er en chance for lidt promo for danske bands! Kanalen spiller en del
sebadoh, Interpol, belle and sebastian og andre "alternative" bands. Mange
ukendte bands!

Ved ikke helt hvordan det skal fungere mht. at få musikken på cd mv... Tror
bare jeg sender mails rundt til de repræsentative pladsselskaber og siger om
de ikke kan sende noget promo til somafm..

// peet_dk was here..
www.peet.dk
MSN: peet@SLETMIGpeet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 10:36

"peet_dk" <peetdk@rrk.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> Så.. hvis I har et par forslag til bands, så sig frem ;)
>
> Her er en lille liste over de bands jeg selv lige kunne komme i tanke om:

> [...]

Hej

The Blue Van
The Breakers
Delicia Mini
Figurines
Green Concorde
Jomi Massage
Jupiter Day
My Friend George
Silent Fish
Superheroes
Powersolo

Spørg www.morningsiderecords.dk de har en masse fede kunstnere!
Rigtig god fornøjelse

:jonas

Fra : Jake

Dato : 02-05-05 02:38

Swan Lee?

Kira and the Kindred er vel mere "bare" mainstreamrock end
indepentdentrock... og så er Kira Skovs vokal altså lidt
gennemtrængende, omend hun er lækker ;)

- Jake

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-05-05 08:44

Jake skrev:
> Kira and the Kindred er vel mere "bare" mainstreamrock end
> indepentdentrock... og så er Kira Skovs vokal altså lidt
> gennemtrængende, omend hun er lækker ;)

Jeg er enig i, at hendes vokal er gennemtrængende. Det ville jeg kalde
en god ting.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jake

Dato : 02-05-05 17:45

Det gør bare musikken lidt for ghettoblaster venlig og gør at deres
nyeste udspil får en til at sidde med en fiktiv tandlæge, igang med en
rodbehandling når jeg hører det over mit Naim-anlæg. Jeg så dem dog live
i min fødeby Vordingborg og de er specielt noget at se efter

Jeg synes dog bare at Swan Lee er mere interessante, idet Kira & KS er
mere mainstream rock efter min mening.

- Jake

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-05-05 21:31

Jake skrev:
> [...]
> en rodbehandling når jeg hører det over mit Naim-anlæg. Jeg så dem
> dog live i min fødeby Vordingborg og de er specielt noget at se

Høp, jeg er også fra Vordingborg.

> Jeg synes dog bare at Swan Lee er mere interessante, idet Kira & KS
> er mere mainstream rock efter min mening.

Jeg er også begejstret for Swan Lee. Jeg ville umiddelbart betegne dem
netop som mainstreamrock, men med et større popstrejf end hos for
eksempel Kira. Og jeg har sådan set ikke noget imod nogen af delene.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : peet_dk

Dato : 02-05-05 20:19

Får noget musik fra ROSA tilsendt, spændt på om der er noget godt imellem.
Så.. hvis i hører noget dansk musik på kanalen om et par uger så ved i
hvorfor