101cd.com
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 21:54

Hej NGs

Er der nogen her der har erfaringer med denne musikwebshop?
www.101cd.com
Den er rigtig billig, men er de også pålidelige? Man skal indtaste sine
betalingskort-oplysninger for at oprette konto, er det en god idé?

Jeg håber nogen har prøvet at handle der...

:jonas

Fra : Anders Christensen

Dato : 26-04-05 22:40

Jonas Fauerholdt Lind wrote:
> [...]
> betalingskort-oplysninger for at oprette konto, er det en god idé?
>
> Jeg håber nogen har prøvet at handle der...

Nu har jeg ikke kigget den efter i sømmene, men kunne ikke lige finde
deres adresse på forsiden, men såfremt de ligger udenfor EU kommer der
jo told på prisen og fragtomkostninger, og så moms på det hele.
Hvis den ligger indenfor EU burde der ikke være andre falgruber hvad
afgifter og skatter angår.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : bonfils

Dato : 27-04-05 06:26

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Man kan jo vente med at oprette en konto, til man skal *købe* noget. Så
kommer man jo alligevel ikke udenom betalingskort-oplysninger. Og så sparer
det en masse tid, *næste* gang, man skal handle der.
Jeg mener nok, man kan "shoppe rundt" uden at have en konto. Ikk'?

> Nu har jeg ikke kigget den efter i sømmene, men kunne ikke lige finde
> deres adresse på forsiden, men såfremt de ligger udenfor EU kommer der jo
> told på prisen og fragtomkostninger, og så moms på det hele.

Jeg købte hos dem for nylig. De sender fra England, så ingen problemer dér.

> Hvis den ligger indenfor EU burde der ikke være andre falgruber hvad
> afgifter og skatter angår.

Heller ikke. Prisen holder faktisk. Og de leverede upåklageligt.
NB: Jeg har godt nok kun handlet der en enkelt gang, så jeg kan selvfølgelig
have været heldig!

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Holst

Dato : 03-05-05 09:13

Anders Christensen wrote:

> [...]
> jo told på prisen og fragtomkostninger, og så moms på det hele.
> Hvis den ligger indenfor EU burde der ikke være andre falgruber hvad

Hvis du klikker på 'Contact' på forsiden, dukker der en adresse op på
Jersey. Regnes vist i toldøjemed for uden for EU, selvom Jersey vist er
en del af UK. Men jeg er endnu aldrig blevet pålagt told og moms på
forsendelser fra 101cd.com.

Fra : Iddqd

Dato : 26-04-05 22:41

> [...]
> Den er rigtig billig, men er de også pålidelige? Man skal indtaste sine
> betalingskort-oplysninger for at oprette konto, er det en god idé?

I så fald ville jeg holde snitterne af!

Mvh

Bruno

Fra : Kim Petersen

Dato : 27-04-05 00:02

> Er der nogen her der har erfaringer med denne musikwebshop?
> www.101cd.com

Så vidt jeg husker er den beliggende på Jersey, dvs. der kommer told oveni,
hvis forsendelsen bliver nuppet.

> Den er rigtig billig, men er de også pålidelige? Man skal indtaste sine
> betalingskort-oplysninger for at oprette konto, er det en god idé?

Det ville jeg nu ikke være så nervøs for, hvis ellers de kan dokumentere at
oplysningerne er sikret i hovede og røv.

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 27-04-05 06:07

Kim Petersen <kems@cool.dk> wrote:

> [...]
>
> Det ville jeg nu ikke være så nervøs for, hvis ellers de kan dokumentere at
> oplysningerne er sikret i hovede og røv.

Hejsa

De har været in business i længe og jeg har også handlet med dem (dog
for lang tid siden) - dengang kom der hverken told eller moms oveni. Da
blev de sendt fra England... men det kan jo have ændret sig.

/Anna

--
Anna M. Andersen
AIM/AOL chat: annabassand

Fra : Kim Petersen

Dato : 27-04-05 12:58

"Anna M. Andersen" <noname@domain.dk> wrote in message
> De har været in business i længe og jeg har også handlet med dem (dog
> for lang tid siden) - dengang kom der hverken told eller moms oveni. Da
> blev de sendt fra England... men det kan jo have ændret sig.

Hvis de sender fra England er det ikke noget problem. Men ifølge deres
hjemmeside er de bosiddende på Jersey, og hvis de også sender herfra, så
skal man betale told hvis forsendelsen bliver fanget. Det gør den dog ikke
altid, men i dag er der større opmærksomhed i tolden på sådanne
forsendelser.

Fra : zczc

Dato : 27-04-05 13:53

"Kim Petersen" <kems@ZZcool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal man betale told hvis forsendelsen bliver fanget. Det gør den dog ikke
> altid, men i dag er der større opmærksomhed i tolden på sådanne

Gælder reglerne for told, kun hvis forsendelsen bliver fanget? Link, tak.

Fra : Kim Petersen

Dato : 27-04-05 14:20

"zczc" <Hans@lgø.zc> wrote in message

> Gælder reglerne for told, kun hvis forsendelsen bliver fanget? Link, tak.

Det sagde jeg ikke noget om. Told skal under alle omstændigheder betales,
men de fleste fravælger at gøre det frivilligt

Fra : zczc

Dato : 27-04-05 14:42

> [...]

> Det sagde jeg ikke noget om. Told skal under alle omstændigheder betales,
> men de fleste fravælger at gøre det frivilligt

Citat fra ovenstående "... så skal man betale told hvis forsendelsen bliver
fanget ..."

Fra : Kim Petersen

Dato : 27-04-05 18:44

"zczc" <Hans@lgø.zc> skrev i en meddelelse

> så

> tak.

> Citat fra ovenstående "... så skal man betale told hvis forsendelsen
bliver
> fanget ..."

Den er vist bøjet, du ved godt hvad jeg mener.

Fra : F.Hansen

Dato : 27-04-05 15:25

> [...]
> skal man betale told hvis forsendelsen bliver fanget. Det gør den dog ikke
> altid, men i dag er der større opmærksomhed i tolden på sådanne

Der skal ikke betales told på forsendelser fra Jersey, de er
bagdørs-medlemmer af
eu. Jeg har fået mange pakker fra Jersey og der har aldrig været problemer.

Finn

Fra : Faithless

Dato : 27-04-05 07:30

"Jonas Fauerholdt Lind" <jonasl[at]softhome.net> wrote
> Er der nogen her der har erfaringer med denne musikwebshop?
> www.101cd.com

Jeg har handlet med dem uden problemer. Der var hurtig levering og god
service hvis man skriver til dem. Jeg har aldrig betalt told eller moms,
pakken bliver sendt fra UK.

I dag bruger jeg http://www5.cd-wow.com/ , da der er gratis levering. Jeg
nægter at gi' 160 for CD'er i Danmark, når jeg kan spare 60 kr og få dem på
kun 3 dage fra UK.

Mvh
Faithless

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-04-05 08:08

"Faithless" <no@mail.dk> writes:

> I dag bruger jeg http://www5.cd-wow.com/ , da der er gratis levering. Jeg
> nægter at gi' 160 for CD'er i Danmark, når jeg kan spare 60 kr og få dem på
> kun 3 dage fra UK.

Til gengæld er CD-Wow's udvalg ikke specielt stort. De har dog altid
nye CD'er billigt, men næsten aldrig lidt ældre CD'er, hvis man ikke
hører det allermest mainstream musik.

Til de lidt ældre CD'er bruger jeg cdon.com. De tager 29 kroner i
gebyr pr. ordre, men hvis man bestiller mere end en CD og sparer fx
30-60 kroner stykket, så er det stadig god forretning. Jeg har købt 14
CD'er hos dem inden for det sidste halve år uden problemer. Da en af
de CD'er jeg fik købt var "Copy Controlled" byttede de den også uden
beregning for mig til en anden CD. Jeg vil ikke have de der defekte
plastik-dimser, hvis jeg kan blive fri.

Til danske CD'er bruger jeg tit cdskiven.dk. De tager 20 kroner i
forsendelse pr. 2 CD'er (hvad der kan være i et brev), men de har
mulighed for gratis afhentning i deres butik på Østerbro, så det
plejer jeg at bruge, da jeg bor tæt på.

--
Jacob - www.bunk.cc
He is truly wise who gains wisdom from another's mishap.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 15:31

"Jonas Fauerholdt Lind" <jonasl[at]softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> betalingskort-oplysninger for at oprette konto, er det en god idé?
>
> Jeg håber nogen har prøvet at handle der...

Tak for alle overvejelserne.
Jeg tror jeg prøver at tage chancen. Skal bare lige vente på at der er
release på een af de plader jeg skal have...
Jeg vender tilbage med en update på hvordan det forløber

God vind og tak
:jonas

Fra : Holst

Dato : 03-05-05 09:11

> [...]

> betalingskort-oplysninger for at oprette konto, er det en god idé?
>
> Jeg håber nogen har prøvet at handle der...

Jeg har brugt dem flere gange. Du kan godt stole på dem.

Hvis det blot er normale cd'ere, du bestiller, så er der intet problem.
Er det derimod underlige importudgivelser og lignende, som du finder i
deres katalog, så sker det, at de faktisk ikke kan skaffe varen. Men er
det den gængse udgivelse af Britney Spears seneste album, du vil have,
så er der absolut intet problem. Jeg er yderst tilfreds med dem. Har
stort set kun handlet hos dem i de seneste fem år.

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-05 10:48

"Holst" <newsapr05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så er der absolut intet problem. Jeg er yderst tilfreds med dem. Har
> stort set kun handlet hos dem i de seneste fem år.

Jeg har netop i går bestilt et par vinyler derfra. Sålænge man holder sig
til UK-udgivelserne mon så ikke der skulle være god chance for at de har
varene hjemme... (UK'erne plejer også at være bedre presninger og med mere
gods i vinylet)
Så nu er det bare at vente - pengene er ikke blevet trukket og bliver det
vist ikke før ordren er sendt. Hvor lang tid plejer de at være om det?

Fra : Holst

Dato : 03-05-05 12:47

Jonas Fauerholdt Lind wrote:

> Så nu er det bare at vente - pengene er ikke blevet trukket og bliver det
> vist ikke før ordren er sendt. Hvor lang tid plejer de at være om det?

Godt spørgsmål. Jeg køber ikke særlig tit cd'ere, og det er meget
forskelligt, hvad jeg har købt hos 101cd.com. Det er både ganske normale
udgivelser, underlige importudgivelser, forudbestillinger på kommende
udgivelser og lignende. Så jeg har ikke rigtig nogen idé om det. Men mon
ikke der er en fornuftig leveringstid

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-05 20:18

> [...]
> betalingskort-oplysninger for at oprette konto, er det en god idé?
>
> Jeg håber nogen har prøvet at handle der...

Well...
De trækker ikke penge fra ens konto før de sender varen, så det er for så
vidt fint nok.
Til gengæld har jeg på nuværende tidspunkt kun modtaget halvdelen af min
ordre...!
2. maj bestilte jeg to plader, der begge skulle være "usually dispatched
within 2-5 working days". Først d. 15. modtog jeg en mail om at de havde
sendt den ene, der så kom kort efter.
Nu venter jeg så bare på den sidste, der egentlig var den primære grund til
overhovedet at bestille noget som helst...
På plussiden sparer jeg omkring en 50,- pr plade i forhold til hvad de ville
have kostet hvis de kunne købes i butik i DK.

:jonas