Coverversioner/samplings fra 80'erne
Fra : Jacob E.

Dato : 23-04-05 14:39

Hitlisterne bugner for tiden jo ligefrem med numre, som er lavet over gamle
80'erhits::

Eric Prydz - Call on me,
Sunset Strippers - Fallen stars,
Eminem - Like toy soldiers m.fl

Hvor mange forholdsvis nye numre kan du nævne, som ligeledes er lavet over
et gammelt 80'er hit - enten en regulær coverversion, eller en sampling?

Tror listen kan blive lang

Mvh Jacob E.

Fra : Iddqd

Dato : 23-04-05 15:43

Jacob E. wrote:
> [...]
> et gammelt 80'er hit - enten en regulær coverversion, eller en sampling?

Uendelig.

Jeg tror at jeg nøjes med at nævne et par bands:

Scissor Sisters
Erasure (Som dog ikke ligger skjul på det)

Men faktisk så synes jeg det er sjovere og spekulere over mange af de
hits vi kender fra 80'erne, som faktisk er coverversioner selvom vi
troede de var originale. Blot ved/vidste vi det ikke, for nogle stykker
af os kender ikke rigtig det som ligger længere tilbage

Jeg kan bare nævne War som jeg troede var et Springsteen nummer, som
FGTH så havde lavet en cover af og så er begge dele endda noget tilbage
i 80'erne.

mvh

Bruno

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-04-05 15:50

Jacob E. skrev:
> Hvor mange forholdsvis nye numre kan du nævne, som ligeledes er
> lavet over et gammelt 80'er hit - enten en regulær coverversion,
> eller en sampling?

LMC Vs U2's dancenummer "Take Me To The Clouds Above", et britisk hit
sidste år, må næsten være selve definitionen. Musikalsk sampler den
U2's "With Or Without You", teksten er gentagelser af de to første
linjer af Whitney Houstons "How Will I Know".

Alien Ant Farm lavede et populært remake af Michael Jacksons "Smooth
Criminal" for et par år siden. Sangen er vist mere berømt end gruppen.

Britney Spears genindspillede til sit sidste album Bobby Browns hit
"My Prerogative". Det burde hun have ladet være med.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Søren Rohde

Dato : 23-04-05 19:01

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en
meddelelse

> Britney Spears genindspillede til sit sidste album Bobby Browns hit
> "My Prerogative". Det burde hun have ladet være med.

Hørt. Bobby Brown skulle også have ladet være....

/ Rohde

Fra : Dopedog

Dato : 24-04-05 13:03

> Hørt. Bobby Brown skulle også have ladet være....

LOL enig :D

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-04-05 19:51

Jacob E. skrev:

> Hvor mange forholdsvis nye numre

Kan man betragte The Loft - City of dreams som forholdsvis ny* ...

*Jeg hører sqtte ret meget ny musik, jeg hører jo i det hele taget ikke
ret meget musik pt, så det nye er ikke ligefrem det foretrukne

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 24-04-05 21:34

"Jacob E." <sp@mmers-die.invalid> wrote in message news:<lesae.613$sI4.595@news.get2net.dk>...
> [...]
> et gammelt 80'er hit - enten en regulær coverversion, eller en sampling?

Det viser jo bare at musikkere idag har indrømmet at de kunne dengang
hvad man ikke kan idag . Lave hits *GG*.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-04-05 22:04

Klavs Rommedahl skrev:

> Det viser jo bare at musikkere idag har indrømmet at de kunne dengang
> hvad man ikke kan idag . Lave hits GG.

Så er det nok derfor at de er nød til at sætte prisen på cd'er ned

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 25-04-05 09:58

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message news:<426c09cc$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> Så er det nok derfor at de er nød til at sætte prisen på cd'er ned

Nåh ja selvfølgelig .