Nathalie og Jantje
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-05 21:13

Så lige slagershovet "Farende Musikanten" på MDR Fernsehen.

Hørte en tysk udgave af det kæmpehit som vi havde her i landet sidste år,
sangen "En del af mit hjerte" som jeg tænker på. Den hvor Richard Ragnvald
sang sang sammen med pigen Nathalie.

Det viser sig at det faktisk er en oversættelse af en tysk slager som var
fremme i 2002. Det kunne man se på slutteksten efter udsendelsen. Det var
nemlig en genudsendelse fra 2002. Man må vist sige at den sang blev et ret
forsinket hit i den danske udgave.

I Tyskland var det Oswald Satler som sang sammen med Jantje Smith. Den hed
noget med "Bjerge". Jeg synes godt nok der var noget galt da Jantje Smith jo
skulle være 18 år. Det var han sgu godt nok ikke i den udsendelse. Tror da
pokker når udsendelsen var 3 år gammel. De kan vist ikke få slagermusik nok,
de tyskere. De har et verdenshav af nye fast tilbagevendende
slagermusikshow-serier. Og så genudsendelser de yderligere de gamle. Ja, det
er da godt nok ikke dansk tæppebanker-tv vi snakker om.

Nå, men skidt nu med det.

Er der nogen som ved om den også er i en engelsksproget udgave?

Hilsen Åge