Hvordan sælger man billetter??
Fra : Karina

Dato : 10-04-05 14:29

Hey alle,

Jeg og et par venner har arrangeret en koncert med en musiker, som i
musikbranchen egentlig har et okay kendt navn i DK, men "mening-mand"
kender
ham åbenbart ikke ret godt... Derfor har vi uhyre svært ved at få solgt
billetter til vores arrangement.

Er der nogle, der har gode råd til, hvad vi bør gøre, når vi ikke har et
kæmpe budget bag os?

Følgende har vi gjort:

Ophængt 50 flyers rundt i byen
Runddelt 620 flyers direkte i folks postkasser eller på beboer-til-beboer
opslagstavler
Annonceret i dk.opslag og i dk.marked.kommerciel
Skrevet på www.shubidua.nu (han spiller til dagligt i Shubidua, men dette
er
hans solomusik) - og herigennem kan man også købe billetter
Tilmeldt kultunaut.dk
Tilmeldt kalenderen på eventranders.dk (og dette skulle efter sigende også
blive trykt i et blad, der deles ud på forskellige steder i byen
(bibliotek,
fritidscenter, turistkontor m.m.)
Det står i kalenderen på hjemmesiden for det spillested, der har lagt
lokaler til
Nævn i annoncen med kommende arrangementer for spillestedet, der bliver
trykt ugentlig i en gratis omdelt ugeavis.

Derudover får jeg i starten af denne uge 50 plakater, der kan hænges op
over
hele byen, og vi har fået sponsoreret radiospots, der ligeledes begynder
at
køre.

Kan man gøre andet?? Vi er ved at være ret desperate, for med kun 2 uger
til
koncerten har vi solgt én billet...........

Gode råd modtages med glæde!

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.freestyledesign.dk - my webdesign company

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Søren Rohde

Dato : 10-04-05 20:30

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er ved at være ret desperate, for med kun 2 uger
> til
> koncerten har vi solgt én billet...........

Ja det lyder ikke godt da... Ole Kibsgaard er en hyggelig fætter, og folk
kender ham både fra Shubidua og Kaj & Andrea. Men egentlig er han jo ikke
særlig kendt, og jeg kan ikke umiddelbart forbinde ham med hverken en
pladeudgivelse eller en bestemt genre. Det er jo nødvendigt for at trække
folk til.

Held og lykke med koncerten - håber ikke det kun bliver jer selv og jeres
familier der kommer med.

Mvh. Søren

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Holst

Dato : 10-04-05 21:18

Søren Rohde wrote:

> Ja det lyder ikke godt da... Ole Kibsgaard er en hyggelig fætter, og folk
> kender ham både fra Shubidua og Kaj & Andrea.

..arj, er det ham fra Kaj & Andrea?! Ja, tog han så Karla, Kaj og Andrea
med, så kender jeg en i Randers, som i hvert fald meget gerne ville høre
Prutte-bøvs-sangen, Navnesangen, Bom-tjikke-bom, Super Kaj og hvad alle
de andre fantastisks sange på det album ellers hedder. Og jeg gik
gladeligt med hende ind og høre det.

Men ... han har vel ikke Karla, Kaj og Andrea med, øv ...

> Held og lykke med koncerten - håber ikke det kun bliver jer selv og jeres
> familier der kommer med.

Ja, held og lykke med det. Randers er måske ikke lige det rette sted.
Byen er måske ikke stor nok til at dække behovet, og Ole Kibsgaard er
måske ikke stor nok til trække folk til langt fra.

Men findes der ikke tilstrækkelig mange Shubidua-fanatikere til at møde
op til en sådan koncert? Der må da være nogle Shubidua-fanklubber eller
lignende, hvor man lige kunne smide en invitation.

Måske er jeres flyers ikke gode nok. Og selvom hr. Kibsgaard åbenbart er
lidt kendt, så er det jo ikke sikkert, at han er kendt nok. Forstået på
den måde, at selvom det måske ser lidt sort ud nu, så gider folk blot
ikke købe billetter flere uger i forvejen. Det er måske sådan noget,
folk finder ud af i ugen op til koncerten, du ved: "nå, hvad skal der
ske på fredag/lørdag?". Nu ved jeg ikke lige, hvad der er af
uddannelsesinstitutioner i Randers, men forsøg at komme ud med flyers og
plakater disse steder. Gymnasier, handelsskoler, seminarier og lignende.
Det er mit bedste forslag.

Har I talt med spillestedet? Siger de også, at det ser rigtig sort ud,
eller er det ikke unormalt så lang tid inden koncerten med en
forholdsvis ukendt musiker?

Og så ellers held og lykke.

Fra : Karina

Dato : 10-04-05 22:47

> [...]
de
> andre fantastisks sange på det album ellers hedder. Og jeg gik gladeligt

Tjah, det gør han jo nok ikke, eftersom det er en lørdag aften kl.
21.00...
Han har til gengæld et fremragende band med sig - bare desværre heller
ikke
med de mest kendte navne (udover at hans keyboardspiller også spiller
keyboard i Shubidua).

> [...]
> er måske ikke stor nok til at dække behovet, og Ole Kibsgaard er måske
> ikke stor nok til trække folk til langt fra.

Næh, det lader det åbenbart ikke til.. Men det er dybt mærkeligt, for der
er
da altid 117 andre koncerter at gå til?!? Også med mindre kendte navne...
Men der er bare ikke en kæft, der kender Ole, så det er nok der, problemet
ligger... Mange har spurgt os, hvem han var, når vi har fortalt om
koncerten. Når vi så siger, han det er ham fra Shubidua og Kaj & Andrea
spørger folk, om han så synger Shubidua musik eller børnemusik... og det
er
jo ingen af delene.

> [...]
> til en sådan koncert? Der må da være nogle Shubidua-fanklubber eller
> lignende, hvor man lige kunne smide en invitation.

Nu er vi alle tre, der arrangerer koncerten, med i den nok største
Shubidua-fanskare, der findes i DK (de har ingen deciderede fanklubber),
men
selv dér har vi enormt dårlig opbakning... Der er ca. 30 medlemmer i alt,
og
udover os tre, har vi kun fået tilsagn fra to andre, hvoraf den ene er
den,
der har købt billet.

> Måske er jeres flyers ikke gode nok.

Se, dét kan selvfølgelig også være problemet...

Indholdet i de forskellige flyers er:

Shubidua.nu & Tante Olga
præsenterer
Ole Kibsgaard m/band

(billede med en "stjerne" med prisen 120 kr)

Lørdag den 23. april, kl. 21.00
Tante Olga

-Shubiduas fremragende guitarist - nu på egne ben
- Kom og hør sange som Crush On You, A Sign og Butterfly
- Har spillet med alt fra Aqua til Ulrikkeholm
- Docent ved Rytmisk Musikkonservatorium
- Med sig har han: Jacob Christoffersen (piano), Morten Jacobsen (bas),
Peter Kibsgaard (trommer & percussion) og Christian Kronborg (guitar).

Billetter kan købes hos Tante Olga, tlf. 86 41 19 70
eller på www.shubidua.nu

Kunne vi gøre noget ved den tekst, der kan forbedre vores flyers??

> den måde, at selvom det måske ser lidt sort ud nu, så gider folk blot
ikke
> købe billetter flere uger i forvejen. Det er måske sådan noget, folk
> finder ud af i ugen op til koncerten,

Tjooh... men der er jo under 2 uger til nu, og vi er sgu ved at få dårlige
nerver over det manglende salg...

> uddannelsesinstitutioner i Randers, men forsøg at komme ud med flyers og
> plakater disse steder. Gymnasier, handelsskoler, seminarier og lignende.

Vi får plakater i den her uge, og så ryger der nogle på et par
handelsskoler, gymnasier og en socia- og sundhedsskole. Vi har også fået
lov
at hænge nogle op i storcenteret.. Er der andre oplagte steder?

> Har I talt med spillestedet? Siger de også, at det ser rigtig sort ud,
> eller er det ikke unormalt så lang tid inden koncerten med en
forholdsvis
> ukendt musiker?

Ja, det har vi .. og det var ikke noget specielt positivt svar, vi fik.

> Og så ellers held og lykke.

TAK!

Mvh
Karina

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 11-04-05 08:01

Karina wrote:

[snip]
> .nu & Tante Olga
> præsenterer
> Ole Kibsgaard m/band
>
> (billede med en "stjerne" med prisen 120 kr)
[snip]

Har læst tråden og det lader til at I har gjort en maase for sagen og I har
vist også sat en masse penge i det her

Min umiddelbare tanke er at billetprisen er alt for høj, men det er måske
svært at ændre pga. musikerhonorar og leje af spillested? Den halve pris
havde været bedre, for helt ærligt og i alt respekt: Der er sgu ingen der
kender Ole K solo. Folk vil høre Kaj & Andrea eller Shubidua, ikke hans
engelske pop. Jeg forsøger på ingen måde at dizze ham, men jeg tror det er
sagens kerne. Jeg spiller selv heavy metal (dét er bare svært i lille
heavy-forskrækkede Danmark) og selv dér er det svært at få publikum. Min
pointe er at heavy metal fans er langt mere loyale og koncert-ivrige end
pop-fans. Uden at have hørt Ole K, vil jeg gætte på at han appellerer til
den almindelige danske radiolytter og de mennesker er altså bare ikke
særligt koncert-aktive....med mindre P3 fortæller dem at aQua, Nephew eller
whoever er det hotteste hotte. De danske musikforbrugere er får og hører
hvad de får serveret...og det er nok ikke Ole K.

Øv, det var vist ikke særlig opmuntrende Kender godt det med at være
total engageret i et projekt, for så at opdage at andre bare ikke deler éns
iver.

Kan I lave en gimmick eller happening i forbindelse med koncerten? En
konkurrence; gratis signeret cd til de 10 første; gratis fadøl til de xx
første; lokalkendt opvarmningsband eller andet?

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Karina

Dato : 11-04-05 12:26

> Min umiddelbare tanke er at billetprisen er alt for høj, men det er
måske
> svært at ændre pga. musikerhonorar og leje af spillested?

Ja, det er faktisk umuligt... Med de udgifter, vi har, skal vi sælge 155
af
de 180 billetter, der er til rådighed for at undgå et underskud. Sætter vi
prisen bare 20 kr. ned, skal vi faktisk sælger 6 billetter mere, end vi
må.

> [...]
der
> kender Ole K solo. Folk vil høre Kaj & Andrea eller Shubidua, ikke hans

Ja, du har nok desværre ret, og det er jo - i mine øjne - afsindigt
ærgerligt, for han er en fænomenal musiker, men det er åbenbart kun de
helt
store (for tiden populære) navne, der kan trække publikum på forhånd i en
by
som Randers.

> Øv, det var vist ikke særlig opmuntrende Kender godt det med at være
> total engageret i et projekt, for så at opdage at andre bare ikke deler
> éns
> iver.

Arh, ja DET er virkelig røv og nøgler ... for nu at sige det lige ud...
Særligt, når opbakningen forsvinder fra selv familie og de nærmeste
venner.
Men jeg tror heldigvis, at i hvert fald de 2 af os 3, der arrangerer, så
bliver stædige og vil gøre endnu mere for at folk skal fatte, at det
bliver
en kanon aften, hvis de bare kunne lette deres flade og bevæge sig ind til
spillestedet.

Vi har heldigvis fået opbakning fra Radio 2, der tror på projektet og vil
køre radioreklamer for os...

> Kan I lave en gimmick eller happening i forbindelse med koncerten? En
> konkurrence; gratis signeret cd til de 10 første; gratis fadøl til de xx
> første; lokalkendt opvarmningsband eller andet?

Hmmm... det sidste bliver nok ikke det nemmeste, men konkurrencer eller en
fadøl eller noget kunne måske være en idé... Den skal jeg lige prøve at
give
videre. Og ellers har vi for længe siden bestemt os til, at hvis der
skulle
ske at blive overskud, skulle pengene gå til et velgørende formål. Det
lader
det så bare ikke til, at der bliver, men tanken var da go' nok, synes vi
selv.

Tak for dit besyv! Selvom det ikke var så positivt, kunne det faktisk godt
bruges

Mvh
Karina

Fra : Holst

Dato : 11-04-05 13:04

Karina wrote:

> [...]
> prisen bare 20 kr. ned, skal vi faktisk sælger 6 billetter mere, end vi

Ja, det lyder jo ikke for godt.

Spørgsmålet er, om I skal til at forvente, at det går galt, og derfor
forsøge at minimere jeres underskud. Det lyder lidt til, at det er jer
personligt, som hænger på et eventuelt underskud. Surt, men jeg ved i
hvert fald, at I langt fra er de første i landet, som har forsøgt at
arrangere en koncert og er endt med at gå ud af projektet med et underskud.

Husk på, at 20 solgte billetter til 120 kr. stykket ender med at give
jer et underskud på 16.200 kr.

Og 80 solgte billetter til 60 kr. stykket ender med at give jer et
underskud på 13.800 kr.

Ja, det er ikke opløftende, det ved jeg, men det kan være, at I skal til
at tænke i de baner.

Fra : Holst

Dato : 11-04-05 12:52

Karina wrote:

> Tjah, det gør han jo nok ikke, eftersom det er en lørdag aften kl.
> 21.00...

Ja, så længe må Kaj og Andrea vel ikke være oppe ...

> Næh, det lader det åbenbart ikke til.. Men det er dybt mærkeligt, for der er
> da altid 117 andre koncerter at gå til?!? Også med mindre kendte navne...

Ja, men bliver de nødvendigvis udsolgt hurtigere end jeres, eller sker
det store salg i dagene tæt på koncerten?

> [...]
> koncerten. Når vi så siger, han det er ham fra Shubidua og Kaj & Andrea
> spørger folk, om han så synger Shubidua musik eller børnemusik... og det

Nej, men det vil jo altid være faren ved at sætte sig i to så markante
båse som Shubidua og Kaj & Andrea, der jo i stor udstrækning begge er
markante institutioner inden for dansk kultur.

Og i begge tilfælde er det faktisk andre, der tager den største indtægt
fra arbejdet, nemlig Shubidua som diffus gruppe og Niels Bundesen i det
førstnævnte tilfælde og Kaj og Andrea i det sidstnævnte tilfælde.

Så det er lidt en skyggetilværelse, han lever musikalsk set. Navnet Ole
Kibsgaard fik absolut ingen klokke til at ringe hos mig - intet fik mig
til at drage en parallel til hverken Shubidua eller Kaj & Andrea.

> [...]
> og
> udover os tre, har vi kun fået tilsagn fra to andre, hvoraf den ene er

Ja, nu må jeg jo erkende, at 30 medlemmer i "den nok største
Shubidua-fanskare, der findes i DK" jo ikke ligefrem lyder overvældende.
Kan I få 1/6 af dem til at møde op til koncerten (dvs. jer tre og to
andre), så er det da slet ikke så ringe, synes jeg. Det overrasker mig
godt nok meget, at Shubidua ikke har en større fanskare, men okay, det
er jo meget begrænset hvor godt det er, det de har leveret i de sidste
tyve år eller så.

Nu ved jeg slet ikke hvad musik Ole Kibsgaard optræder med solo, men er
det musik i en helt anden boldgade end Shubidua, kan det jo netop være
grunden til, at Shubidua-fans ikke rigtig interesserer sig for det. Og
Shubidua-fansene er jo netop dem, der kender til hans soloproduktion, så
de afholder sig måske fra at deltage. Og os andre, der ikke kender hans
soloproduktion, lader os skræmme bort, fordi han er fra Shubidua ...

> [...]
> eller på www.shubidua.nu
>
> Kunne vi gøre noget ved den tekst, der kan forbedre vores flyers??

Se, det kan jeg ikke rigtig hjælpe dig med. Jeg har nok stort set aldrig
gået til en koncert på baggrund af en flyer. Umiddelbart synes jeg, at
jeres flyer siger meget lidt om den type af musik, som Kibsgaard
spiller. På tanteolga.dk (jeg kiggede lige) finder man f.eks. en linje
som "Denne aften tager han os med på en rejse i det amerikanske
musiklandskab og præsenterer sange fra sin sidste CD ”I’ll Be Around”",
hvilket er noget information, som helt er fraværende på jeres flyer.

Men husk også på, at farver og layout også er en vigtig faktor, når I
skal fange folks opmærksomhed.

> [...]
> lov
> at hænge nogle op i storcenteret.. Er der andre oplagte steder?

Caféer (noget jeg generelt har haft svært ved at finde i Randers, men de
er der nok i det skjulte), diskoteker, musikbutikker, pladeforretninger,
stationen, rutebilstationen ...

Fra : Karina

Dato : 11-04-05 15:13

> Ja, men bliver de nødvendigvis udsolgt hurtigere end jeres, eller sker
det
> store salg i dagene tæt på koncerten?

Aner det faktisk ikke...

> Og i begge tilfælde er det faktisk andre, der tager den største indtægt
> fra arbejdet, nemlig Shubidua som diffus gruppe og Niels Bundesen i det
> førstnævnte tilfælde og Kaj og Andrea i det sidstnævnte tilfælde.

Niels Bundesen? Er han i familie med Michael Bundesen

> Ja, nu må jeg jo erkende, at 30 medlemmer i "den nok største
> Shubidua-fanskare, der findes i DK" jo ikke ligefrem lyder overvældende.

Næh, det gør det heller ikke, men det er nok lige så meget, fordi vi ikke
er
en klub, man bare sådan lige kan melde sig ind i. Vi var for nogle år
siden
nogle stykker, der var på vej til at starte en officiel fanklub, og der
var
opbakning fra små 100 interesserede, men af en eller anden årsag døde
projektet igen, før det blev en realitet.

Jeg ved, der findes andre "smågrupper" af fans - både i Danmark og i
Norge -
men alle er uorganiserede klynger af folk, der bare tilfældigt mødes og
har
samme interesse.

> Nu ved jeg slet ikke hvad musik Ole Kibsgaard optræder med solo, men er
> det musik i en helt anden boldgade end Shubidua, kan det jo netop være
> grunden til, at Shubidua-fans ikke rigtig interesserer sig for det.

Jo, det kunne det... Men samtidig plejer Shubidua-fans at være så loyale,
at
de gerne støtter musikerne solo - også efter de evt. har forladt bandet -
selvom musikstilen er HELT anderledes. Her ligger det største problem nok
i,
at koncerten er i Randers, og de fleste SBD-fans i vores forsamling bor på
Sjælland....

>Og os andre, der ikke kender hans soloproduktion, lader os skræmme bort,
>fordi han er fra Shubidua ...

Prøv evt. at lytte på www.olekibsgaard.dk - hvordan vil du karakterisere
musikken? Jeg synes nemlig heller ikke, at "på en rejse i det amerikanske
musiklandskab" siger noget om selve stilen...

> Caféer (noget jeg generelt har haft svært ved at finde i Randers, men de
> er der nok i det skjulte), diskoteker, musikbutikker, pladeforretninger,
> stationen, rutebilstationen ...

Åh, ja - selvfølgelig! Og mht Caféer... Jeg kan i hvert fald lige komme i
tanker om Borgen (i Houmeden), Slyngborg (Lille Voldgade, mener jeg),
Smagløs og Ricks (begge i Storegade), Café 38 (kan ikke huske, om den har
adresse i Storegade eller Brødregade), og så ligger der en eller to på/ved
Slotstorvet, som jeg ikke lige husker navnene på... Så er de ikke så
skjulte
længere Der skal nok være flere, som jeg ikke lige kender.

Men tak for tippet - der var da klart nogle, jeg ikke lige havde tænkt på!

Mvh
Karina

Fra : Holst

Dato : 11-04-05 16:05

Karina wrote:

> Niels Bundesen? Er han i familie med Michael Bundesen

Niels, Michael, whatever. Bundesen var da korrekt

> [...]
> Norge - men alle er uorganiserede klynger af folk, der bare tilfældigt mødes og

Prøv at tage et smut forbi http://www.groupcare.dk og
Shubidua-mailinglister, hvor du kunne snyde et lille reklameindlæg om
dit arrangement ind.

Vil folk høre Ole Kibsgaard, så burde dit opland nok kunne dække området
Århus over Viborg, Aalborg og Hobro. Men meget længere får du næppe folk
til tage, men det burde jo også give dig et rimeligt stort antal
potentielle koncertgængere. Du skal jo bare have formidlet ud, at der
finder en sådan koncert sted. Kan du på en eller anden måde få en notits
i en lokal avis for dette område under en "Det sker / Koncerter"-rubrik,
så vil det jo næppe skade. Men der er jo næppe mange penge til det.

Jeg mener, at det var Berlingske Tidende, der i hvert fald i gamle dage
gratis indrykkede sådanne smånotitser om arrangementer. Jyllands-Posten,
Randers Amtsavis (hedder den ikke det?) og lignende for Viborg, Aalborg
og Hobro har måske også en sådan mulighed.

> Prøv evt. at lytte på www.olekibsgaard.dk - hvordan vil du karakterisere
> musikken? Jeg synes nemlig heller ikke, at "på en rejse i det amerikanske
> musiklandskab" siger noget om selve stilen...

Ja, jeg ville nok heller ikke lige karakterisere det som "en rejse i det
amerikanske musiklandskab" I hvert fald ikke efter at have lyttet
til de tre små lydklip. Det er popmusik, gode og enkle melodier. Det er
næsten sådan lidt akustisk. Teksterne er bestemt ikke for intelligente.

Lad mig bare være ærlig: det var ikke en koncert, som jeg ville
planlægge at gå til. Det er musikken ikke tilstrækkelig interessant til.
Men når det er sagt, så er musikken bestemt ikke dårlig, og jeg ville
bestemt ikke have noget imod at betale for at komme ind et sted og have
ham siddende og spille i hjørnet, mens jeg kunne sidde ved et bord og
drikke en stor fad eller et glas rødvin. Livemusik er typisk rarere end
et eller andet stereoanlæg, der spiller tidens toner - også selvom
livemusikken ikke er den bedste - der er nemlig meget mere charme over det.

Men ville jeg betale 120 kr. for at komme ind et sted, drikke et par øl
og lytte til noget musik ...? Næppe. Så ville vi nok gå lidt længere hen
ad gaden og finde en café med gratis adgang og et stereoanlæg.

> [...]
> Slotstorvet, som jeg ikke lige husker navnene på... Så er de ikke så
> skjulte længere Der skal nok være flere, som jeg ikke lige kender.

Ja, jeg tænkte nok, at de var der. Det kan være du lige får en privat
mail på et tidspunkt i håb om, at du vil fortælle mere om dem. Jeg
kommer indimellem forbi Randers og har behov for at finde en hyggelig
café, hvor man kan få varm cacao Og indtil videre er jeg kun faret
vild i de små gader og har fundet Café Borgen - hvor der ligger flyers.

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-04-05 16:05

Karina wrote:
[SNIP]
> [...]
> koncerten. Når vi så siger, han det er ham fra Shubidua og Kaj & Andrea
> spørger folk, om han så synger Shubidua musik eller børnemusik... og det
[SNIP]

Måske er det der problemet er, hvis det ingen af delene er skulle i nok
ikke skrive at det er shu-bi-dua.nu og tante olga der prænsentere Ole K,
på jeres flyer. Det ville ihvertfald få mig til at vende mig om, da
jeg ikke kan li' shu-bi-dua og hvem end tante olga er, lyder det heller
ikke alt for spændene.
Rent psykologisk tror jeg at folk tænker på den genre når de ser jeres
flyer, og hvis det er gymnasie alderen +5 år I vil have fat i, holder
det nok ikke. Bare en observering.

-Rune Jensen

Fra : Karina

Dato : 11-04-05 20:57

> jeg ikke kan li' shu-bi-dua og hvem end tante olga er, lyder det heller
> ikke alt for spændene.

Tante Olga er det nok mest kendte spillested i byen, og jeg vil gætte på
at
90% af Randers' borgere vil vide, hvad/hvem Tante Olga er

> Rent psykologisk tror jeg at folk tænker på den genre når de ser jeres
> flyer, og hvis det er gymnasie alderen +5 år I vil have fat i, holder
det
> nok ikke. Bare en observering.

Det er det så ikke helt.. Målgruppen er jo nærmere 25-40 år... Men
selvfølgelig er andre også velkomne.

Mvh
Karina

Fra : Holst

Dato : 11-04-05 21:28

Karina wrote:

> Det er det så ikke helt.. Målgruppen er jo nærmere 25-40 år... Men
> selvfølgelig er andre også velkomne.

Ja, det var også lidt min vurdering efter at have lyttet til
musikklippene på hans hjemmeside. Det er jo nok heller ikke den nemmeste
gruppe at få fat på. De 18-25-årige er altid langt nemmere at få fat på.

Det gør også, at uddannelsesinstitutioner af den ene eller den anden
slags ikke rigtig rammer målgruppen. Men derfor kan det jo godt være, at
der er nogen derfra, der alligevel møder op

Fra : Karina

Dato : 10-04-05 22:36

> [...]
> særlig kendt, og jeg kan ikke umiddelbart forbinde ham med hverken en
> pladeudgivelse eller en bestemt genre. Det er jo nødvendigt for at

www.olekibsgaard.dk - hans musik er pop - amerikansk inspireret... sådan
lidt holde-i-hånden agtigt... Der var én, der sagde, at det mindede om Sko
&
Torp.

> Held og lykke med koncerten - håber ikke det kun bliver jer selv og
jeres
> familier der kommer med.

Ja, det bliver det så i hvert fald ikke, for vi har enormt dårlig
opbakning
fra vores familier... alle mulige undskyldninger: "Det er ikke vores
musikstil", "Vi er kommet til at sige ja til noget andet den dag", "Jeg
har
ikke råd", "Jeg trænger bare til at slappe af", "Jeg har desværre ikke
tid"... :-/

Men jo tak i øvrigt...

Mvh
Karina

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 11-04-05 18:30

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse

Hej Karina

Få nogle du kender, til at ringe til de lokale dagblade. At de har hørt han
skal spille dernede... Hvor / Hvornår og til hvad pris.... ?? Kan man
stadig få billetter... o.s.v.. Så kunne det jo være, de kunne finde på at
skrive lidt om det

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina

Dato : 11-04-05 21:03

> [...]
> skal spille dernede... Hvor / Hvornår og til hvad pris.... ?? Kan man
> stadig få billetter... o.s.v.. Så kunne det jo være, de kunne finde på

Vi har skrevet en pressemeddelelse nu, som vi sender rundt til alt og
alle... og så synes jeg, det lyder som en god idé at lægge et "ukendt"
pres
på dem derefter

Mvh
Karina

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 12-04-05 19:18

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hey alle,

> Er der nogle, der har gode råd til, hvad vi bør gøre, når vi ikke har et
> kæmpe budget bag os?

Fax en flyer rundt til skoler, virksomheder mm.
att. opslagstavlen på lærerværelset, kantinen, hvad ved jeg
Ring/fax til Personaleforeninger sammesteds + sygehus. kommune

Her er der måske en rimelig chance få at nå jeres målgruppe

VH
/Carsten

Fra : Karina

Dato : 13-04-05 00:42

> [...]
> Ring/fax til Personaleforeninger sammesteds + sygehus. kommune
>
> Her er der måske en rimelig chance få at nå jeres målgruppe

Må man godt reklamere på den måde?

Mvh
Karina

Fra : Max

Dato : 13-04-05 07:30

Hej Karina

> Må man godt reklamere på den måde?

Nej.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 13-04-05 07:36

Max wrote:

> Nej.

Man man ikke? Jeg troede egentlig, at en erhvervsdrivende gerne må
kontakte en anden erhvervsdrivende med henblik på at sælge en vare.

Derimod må privatpersoner kun kontaktes i ganske særlige tilfælde, som
ikke er opfyldt her. Men det drejede sig jo heller ikke om
privatpersoner, men derimod skoler og virksomheder.

Fra : Max

Dato : 13-04-05 08:02

Hej

> Man man ikke? Jeg troede egentlig, at en erhvervsdrivende gerne må
> kontakte en anden erhvervsdrivende med henblik på at sælge en vare.

En vildfarelse som mange erhvervsdrivende prøve at bildederes ofre
ind, men det er altså ulovligt, tænk bare på Fonn sagen hvor et firma
blev dømt for at sende fax til andre firmaer uopfordret.

Ps: Men man må gerne sende breve uopfordret til firmaer.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 13-04-05 08:17

Max wrote:

> [...]
> blev dømt for at sende fax til andre firmaer uopfordret.
>
> Ps: Men man må gerne sende breve uopfordret til firmaer.

Hmmmm ... jeg synes ellers, at diskussionerne i dk.forbruger og
dk.videnskab.jura har sagt modsat.

Inden jeg fik mit telefonnummer slettet, blev jeg også jævnligt
kontaktet telefonisk af firmaer - og også velrespektede firmaer -, der
gerne ville sælge mig det ene eller det andet.

Fra : Max

Dato : 13-04-05 09:07

Hej Holst

> Inden jeg fik mit telefonnummer slettet, blev jeg også jævnligt
> kontaktet telefonisk af firmaer - og også velrespektede firmaer -, der
> gerne ville sælge mig det ene eller det andet.

Du må også gerne ringe og skrive, men ikke faxe og E-maile.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 13-04-05 09:18

Max wrote:

> Du må også gerne ringe og skrive, men ikke faxe og E-maile.

Aha. Så dit meget kontante nej et par indlæg tilbage i tråden galdt
altså kun fax-delen af forslaget og ikke ringe-delen.

Fra : Max

Dato : 13-04-05 12:15

Hej Holst

> Aha. Så dit meget kontante nej et par indlæg tilbage i tråden galdt
> altså kun fax-delen af forslaget og ikke ringe-delen.

Ja, naturligvis.

Mvh Max

Fra : Poul Erik

Dato : 13-04-05 17:19

On Sun, 10 Apr 2005 15:28:37 +0200, "Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk>
wrote:

> [...]
>billetter til vores arrangement.
>
>Er der nogle, der har gode råd til, hvad vi bør gøre, når vi ikke har et

I fik da et pænt indlæg med i Amtsavisen i dag. Jeg håber det hjælper
på salget af biletter.

Bliver de fleste billetter til koncerter på "Tanten" i øvrigt ikke
solgt ved døren? Når jeg har været derinde eller på "Hatten", har jeg
kun enkelte gange købt biletter på forhånd.

Jeg ville gerne have været nede og se/høre Ole, men er heldigvis til
noget jeg endnu hellere vil til (Cykelløbet "Amstel GoldRace"), hvor
vi skal køre det meste af samme rute som Pro'erne.

Held og lykke med arangementet.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Karina

Dato : 13-04-05 21:53

> I fik da et pænt indlæg med i Amtsavisen i dag. Jeg håber det hjælper
> på salget af biletter.

Ja, jeg tror, vores pressemeddelelse, vi undsendte mandag aften hjalp
lidt... omend vi endnu ikke har solgt flere billetter (jeg har i hvert
fald
ikke, og jeg har halvdelen liggende - den anden halvdel ligger på Olga).

> Bliver de fleste billetter til koncerter på "Tanten" i øvrigt ikke
> solgt ved døren? Når jeg har været derinde eller på "Hatten", har jeg
> kun enkelte gange købt biletter på forhånd.

Det ved jeg faktisk ikke... Jeg har altid købt mine billetter på forhånd.

> Held og lykke med arangementet.

Tak! Hvis du kender nogle tilbage i DK, der kunne tænkes at være
interesseret, så lad dem endelig vide, at Ole spiller rigtig nice musik

Mvh
Karina

Fra : Søren Rohde

Dato : 23-04-05 19:05

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er ved at være ret desperate, for med kun 2 uger til
> koncerten har vi solgt én billet...........

Hvordan gik koncerten så her til aften?

/Rohde

Fra : Karina

Dato : 25-04-05 02:08

> Hvordan gik koncerten så her til aften?

Selve koncerten gik faktisk rigtig godt. Der var i alt ca. 40 publikummer,
og det virkede som om, både band og publikum havde en god aften. Bandet
sagde i hvert fald selv bagefter, at de syntes, det gik godt, og de havde
haft det sjovt.

Økonomien taler vi så ikke så højt om :-/ Vi endte med et underskud på
rundt
regnet 15.000 kr. Det afhænger lidt af, hvor mange penge KODA ender med at
ville have fra os, men vi går efter lige akkurat at holde os UNDER 15k.

Mvh
Karina