Hjarbæk fjord mm.
Fra : Kim Urban

Dato : 30-05-01 17:36

Hej NG

Jeg skal en uge på ferie ved Hjarbæk fjord, og søger i den forbindelse tips
til området.
Kender nogen et stykke smuk natur hvor jeg kan lufte fiskestangen (både flue
og spin)? Skulle der være mulighed for fisk, tager jeg gerne det med .
Åerne der munder ud i fjorden har størst interesse, men også selve fjorden
er jeg interesseret i.
Tips vedr. fiskestrækning, egnet metode og agn, køb af fiskekort mv. er
velkomne

vh

Kim Urban

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 30-05-01 20:21

Hej Kim

Viborg Sportsfiskerforening har fiskeretten i alle vandløb med tilløb til
Hjarbæk Fjord (Simested Å, Skals Å, Fiskbæk Å og Jordbro Mølle Å), og de
sælger også dagkort. Du kan finde oplysninger på deres i øvrigt meget flotte
hjemmeside på http://www.lystfisker-vsf.dk. Personlig er jeg meget
begejstret for Jordbro Mølle Å, men der er da ingen tvivl om, at Simested Å
er den vigtigste havørredå. Det er til gengæld også den mest besøgte. Skals
Å er også stærkt på vej frem, og er ikke så besøgt på denne tid af året -
her er det pr. tradition noget med grønlænder- og steelheadfiskeri i
vintermånederne. Men man skal ikke lade sig snyde af traditionerne!

Med venlig hilsen

Steen

Fra : Christian Zoega Jess~

Dato : 02-06-01 23:22

On Wed, 30 May 2001 18:35:53 +0200, "Kim Urban" <kuc@kimurban.dk>
wrote:

>Jeg skal en uge på ferie ved Hjarbæk fjord, og søger i den forbindelse tips
>til området.

Hjarbæk Kro er et godt spisested, og man kan nyde maden i ro og fred,
for der er ingen mobiltelefoner, der ringer. Der er ingen operatører,
der dækker dette lille dejlige hjørne af Danmark.
--
-czj (Remove _x_ from e-mail address)