Hjælp til tysk skoleprojekt
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 31-03-05 15:26

Jeg har et projekt om Berlin, hvor jeg faldt over noget lyrik til en mulig
"nationalsang" for Berlin?
"Sehn Se, det is Berlin; sehn Se, det is Berlin. Eene Stadt, die sich
jewaschen hat; sehn Se, det ist Berlin."
Nogen som kan give mig en titel eller alternative muligheder?

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 31-03-05 17:36

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> jewaschen hat; sehn Se, det ist Berlin."
> Nogen som kan give mig en titel eller alternative muligheder?

Der er tilsyneladende (google er din ven) tale om titelsangen fra
berliner-kabareten "Die Insulaner".

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 31-03-05 20:28

> Der er tilsyneladende (google er din ven) tale om titelsangen fra
> berliner-kabareten "Die Insulaner".

Tak... Kunne man hente sangen der hvor du fandt den?