Interessante spørgsmål.
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-03-05 22:35

Findes der en rapper, der også spiller guitar LIVE?

Hvem er den bedste kvindelige guitarist?

Hvilke LEVENDE dyre-maskotter findes der i musik?

Er der et band som har slået SlipKnot i at have 9 medlemmer, uden det bliver
et symfoni-orkester?

Hvilket band har lavet musik, hvor soloerne fyldte mest?

-------------------------
Kom selv med flere...

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 21:24

Søren Kjeldsen wrote:
> Findes der en rapper, der også spiller guitar LIVE?

Everlast, Wyclef Jean og Lauren Hill er dem, der lige falder mig først ind.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : -V-

Dato : 30-03-05 00:12

Søren Kjeldsen wrote:
> Hvem er den bedste kvindelige guitarist?

Bonnie Raitt, Jennifer Batten, eller Muriel Anderson.

> Er der et band som har slået SlipKnot i at have 9 medlemmer, uden det
> bliver et symfoni-orkester?

The Polyfonic Spree.

> Hvilket band har lavet musik, hvor soloerne fyldte mest?

Et hvilketsomhelst 80'er shredderband, fx. Racer X, Cacophony eller en af de
store: Yngwie, Tony Mac, Stevie Vai.

-V-

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 06-04-05 11:47

-V- wrote:

> Et hvilketsomhelst 80'er shredderband, fx. Racer X, Cacophony eller
> en af de store: Yngwie, Tony Mac, Stevie Vai.

Hmmm, er nu ikke enig omkring Yngwie, som jeg i øvrigt sætter stor pris på.
Han laver naturligvis en masse lir, men han laver også musik, altså numre
med vokalmelodier og flotte arrangementer. Han sange krydres med shred, men
jeg de fleste er stadig gode sange. Der bliver jeg på den anden side hurtigt
træt af Satriani og især Vai, som bare er for teknisk efterhånden. Vai og
Sheehan var fede på Davi Lee Roths første skiver og Sheehan styrer for
råddent på den gamle Tallas-skive Sink Your Teeth... Satriani gamle Surfing
og Extremist ka' jeg også li', men har ikke fulgt med siden. Dyrkede
fornylig 3G dvd'en med Satsch, Vai og Yngwie, og det er altså halvkedeligt
at se og høre de to første popdrenge, men så blæret at se Yngwie storme
rundt på scenen i fuld svenskerstil Er faktisk ret begejstret for hans
neo-klassiske musikstil og hans kliché-fyldte sceneshow. Han styrer den
spade - det gør han altså

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 01-04-05 21:17

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message news:<fGF1e.3270$_L5.2171@news.get2net.dk>...
> Findes der en rapper, der også spiller guitar LIVE?
>
> Hvem er den bedste kvindelige guitarist?
Emmelou Harris, Stevie Nicks (staves sikkert forkert).