Lovlig kopiering fra biblioteker?
Fra : Michael Pedersen

Dato : 26-03-05 18:06

Til Gruppen.
Jeg er pludselig kommet i tvivl: er det lovligt at kopiere CD'ere, som er
lånt på et offentligt bibliotek, til personlig brug?

Venligst
Michael Pedersen

Fra : Jette

Dato : 26-03-05 18:18

"Michael Pedersen" <mikeped@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Til Gruppen.
> Jeg er pludselig kommet i tvivl: er det lovligt at kopiere CD'ere, som er
> lånt på et offentligt bibliotek, til personlig brug?

Nej det er det ikke længere, selvom det har været lovligt. For ca. 2 år
siden blev loven ændret, så det atter blev ulovligt.

Med venlig hilsen
Jette

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-03-05 12:28

"Michael Pedersen" <mikeped@softhome.net> skrev

> Jeg er pludselig kommet i tvivl: er det lovligt at kopiere CD'ere, som er
> lånt på et offentligt bibliotek, til personlig brug?

Nej!

www.ophavsret.dk

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-03-05 12:30

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Nej!
> www.ophavsret.dk

www.kum.dk er nok bedre. Der er en hel side om, hvad du må og navnlig ikke
må.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-03-05 12:35

"Michael Pedersen" <mikeped@softhome.net> skrev

> Jeg er pludselig kommet i tvivl: er det lovligt at kopiere CD'ere, som er
> lånt på et offentligt bibliotek, til personlig brug?

Det er nok uaktuelt, men det er faktisk lovligt at kopiere til alle
*analoge* medier.

Så bare finde den gamle kasettemaskine frem igen

Claus
--
Laver du dine egne musik CD'er? Bruger du MP3 filer?
Optager du radio og musik på din computer?

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 13:59

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev
> Det er nok uaktuelt, men det er faktisk lovligt at kopiere til alle
> *analoge* medier.
>
> Så bare finde den gamle kasettemaskine frem igen

Dvs. at hvis man først kopierer til cassettespiller og derfra til Cd eller
MP3, så har man ikke kopieret direkte fra ditigal til digital, og så er det
lovligt..........

Ja, verden er sku en sjov opfindelse......

Hilsen Tommy T - Odense
--
Hvis Du møder nogen uden et smil på læben, så stik dem et af dine!
http://www.tommy-t.webbyen.dk - Min egen hjemmeside

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-03-05 17:17

Den 27-03-05 13.59 skrev Tommy.T - Odense følgende:

> Dvs. at hvis man først kopierer til cassettespiller og derfra til Cd eller
> MP3, så har man ikke kopieret direkte fra ditigal til digital, og så er det
> lovligt..........

Udelukkende fra hukommelsen, og den er ikke, hvad den aldrig har været:

Hvis du fra starten har haft til hensigt at ende med en digital kopi, så
går den ikke. Selvom der skulle være analoge stadier undervejs, så
regner man med udgangspunktet og slutproduktet. Ellers skulle du jo bare
kunne kopiere en lånt cd via lydkortet i computeren eller fra line out i
stereoanlægget.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Iddqd

Dato : 27-03-05 16:38

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> regner man med udgangspunktet og slutproduktet. Ellers skulle du jo bare
> kunne kopiere en lånt cd via lydkortet i computeren eller fra line out i

Præcis - eller kunne man jo nok også finde et sted eller to undervejs
mellem CD og CD hvor man kunne argumentere for noget analogt.
Eksempelvis lysbølger

Mvh

Bruno

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 29-03-05 11:06

"Tommy.T - Odense" <tommy[dot]t[snabel-a]get2net[dot]dk> skrev i en
meddelelse news:4246ae23$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
det
> lovligt..........
>
> Ja, verden er sku en sjov opfindelse......

Nix... Det er det endelige medie, der afgør, om det er en analog, eller
digital kopi.... CD, HD, er digitale, så uanset hvor meget nålestøj der så
end er, så er det en digital kopi, og dermed ulovlig. Så ved at køre fra,
cassettebånd til cd, gør du en lovlig kopi ulovlig....

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 29-03-05 11:11

> [...]
> Jeg er pludselig kommet i tvivl: er det lovligt at kopiere CD'ere, som er
> lånt på et offentligt bibliotek, til personlig brug?

Nej af uforklarlige årsager, så må du ikke. Loven er komplet GAK, men
desværre er den lov. Men selvfølgelig, den er nok også grunden til, at
Troels Trier & Rebecca Brüel gør Brian Mikkelsen og Louise Frevert en slat
til grin i deres shows. De mener jo de passer så godt sammen, så de har
klonet dem sammen til en person, som deltager i show'et

M.V.H.....Benny..