Tilslutning af PC
Fra : Aage Andersen

Dato : 30-05-01 16:42

Jeg vil gerne tilslutte min bærbare PC til min mobiltelefon (Siemens C35i).
I min naivitet troede jeg, at bare jeg købte et datakabel, så var jeg i
luften
og på nettet.
Min bærbare opdager ikke at der er tilsluttet ny hardware.
Hvad er problemet?

Er der en der kan fortælle mig, hvad den rigtige procedure er?

På forhånd tak
Aage

Fra : Aage Andersen

Dato : 01-06-01 12:17

Jeg er nu kommet en smule videre med problemet
idet jeg har fået en *.inf fil fra Siemens og derefter indstalleret
min telefon som modem på COM1 porten.

Men jeg får stadigvæk en fejlmelding om at modemet ikke svarer!!

Er der noget jeg overser?

Jeg ser selv følgende muligheder:

1: Min COM port er defekt.
Dette anser jeg for usandsynligt, idet jeg har anvendt den med
andre modem uden problemer.

2: Telefonen er defekt.
Også ret usandsynligt, idet den ellers fungerer perfekt.

3: Datakablet er defekt.
Kablet er ikke originalt Siemens. Kan jeg gennemmåle det med en
ohmmeter?
Hvor får jeg et diagram af kablet?

4: Som novice er der noget helt elementært jeg overser.

Kommentarer og forslag er velkomne. Vær nu lidt hjælpsomme.

Jeg har modtaget en mail fra Torben Andersen om problemet og siger tak for
det.
Dog vil jeg gerne opfordre til at svare i gruppen, så andre også har
fornøjelse af det.

Aage

Fra : Fischer

Dato : 01-06-01 15:27

> [...]
> min telefon som modem på COM1 porten.
> Men jeg får stadigvæk en fejlmelding om at modemet ikke svarer!!

Ja.

Du skal ikke installere dit modem på COM1.
Du skal installere en infrarød (IrDa) driver, som tilknytter en virtuel
COM-port (typisk COM3 eller 4) til COM1.
Det er på denne COM3 eller 4 du skal installere dit modem.

Hvis du har Win2000 er det i øvrigt ikke så let som så!

* Fischer