Dansk tekst til YMCA?
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 18-03-05 06:51

Hej,

Sangen YMCA lavet af Village People blev en success dengang i 70'erne. Der
er garanteret lavet nogle danske tekster til denne melodi, men jeg kan ikke
finde dem.

Kender i nogen danske tekster der passer til den melodi?

-Michael.

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 18-03-05 09:02

Hej Michael

"Michael Jørgensen" <ccc59035@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke
> finde dem.
>
> Kender i nogen danske tekster der passer til den melodi?

Yep - Østjysk Musikforsyning lavede "KFUM" så vidt jeg husker på pladen
"Sjowti'" omkring 1979/80. Den var i flere år i 80'erne deres faste
kendingsmelodi og ekstranummer ved den årlige formiddagskoncert på
Stakladens fødselsdag i Studenterhuset på Århus Universitet. Faktisk måtte
de hvert år på scenen 5-6 gange for at give den foran omkring 1000-1200
mennesker hoppende på borde og stole og fyldt til randen med Ceres Top og
Gammel Dansk (der var dengang plads i Stakladen til ca. 400 ved bordene og
ca. 700 når bordene blev fjernet så det gik hedt til - heldigt at
brandmyndighederne aldrig kikkede forbi).

Jeg har desværre ikke teksten her....

(Ih, jeg bliver helt nostalgisk!!!)

mvh

Steen Lindkvist
http://www.lilleaaen.dk

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 19-03-05 22:03

Tak skal du ha'. Jeg har nu bestilt den på biblioteket, så må jeg kunne få
fat i teksten den vej...

-Michael.

Fra : Martin

Dato : 18-03-05 09:21

Hejsa
Michael Jørgensen wrote:
> Sangen YMCA lavet af Village People blev en success dengang i
> 70'erne. Der er garanteret lavet nogle danske tekster til denne
> melodi, men jeg kan ikke finde dem.

> Kender i nogen danske tekster der passer til den melodi?

Pernille Højmark (Sweethearts) har også en version af YMCA.
P-N-I-S kalder de den, så hut jeg visker.

/Martin

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 19-03-05 22:04

"Martin" <tmm@CUTtrutter.dk> wrote in message
> Hejsa

> Pernille Højmark (Sweethearts) har også en version af YMCA.
> P-N-I-S kalder de den, så hut jeg visker.

Tak for tippet. Jeg har ikke kunnet finde nogen reference til denne version.
Kan du huske hvad bogstaverne PNIS står for? Har du eventuelt et ca. årstal,
eller noget anden information?

-Michael.

Fra : Johnny Bonde

Dato : 20-03-05 13:52

KFUM (Slåbrok Band)

Hej ven så har klokken jo slået
du ser dvask ud - for du mangler jo no'ed
det er en sund sjæl - så du glemmer det slemme
og tæmmer dine lyster

Hej ven, du sgu følge med mig
til et fristed - med lidt sprød strengeled
du vil blomstre - når du kæmper med slangen
i syndens ukrudshave

Ha ha ha ha

:/: Ja vi ska hygge os i KFUM - og byde synden trods i KFUM
du får kaffe du får te, du får sjove film at se
det er de vildeste ting der kan ske :/:

fy fy - jeg var svag jeg var slap
vi si'r slapsvas - jeg drak Porter og snaps
vi si'r drukmås - og jeg pjækked fra skolen
og giknøgen rundt i solen

Føj Føj - Jeg sagde SGU tilmin Far
vi si'r Hva Bar - røg Havanna Cigar
Vi si'r PUHA - jeg var fræk og gik ud
dansed Disco med en dulle

:/: Nu vil jeg hygge mig i KFUM - og se den anden vej i KFUM
du får kaffe du får te, du får sjove film at se
det er de vildeste ting der kan ske :/:

Hej ven - Lad os sjunge i kor
Hej Ven - væk med kortspil og hor
Ret nu Ryggen du må styrke din krop
lad den kolde bruser løbe

BR skynd dig Hen i KFUM
vi har surbrød du ka' ta' med dig hjem
vi har Ludo og vi spiller os glade
for vi er alle friske

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 20-03-05 18:28

"Johnny Bonde" <johnny.bonde@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> KFUM (Slåbrok Band)

Slåbrok Band har aldrig lavet den. Meget andet lavede de, men ikke denne.
Den tekst Johnny har sendt er Østjysk Musikforsynings (og i øvrigt god nok)

mvh

Steen

Fra : Johnny Bonde

Dato : 23-03-05 00:29

Tja bette Steen, måske har ØMF efterlignet den hvad ved jeg , men jeg har
sgu et kassette bånd med nummeret
og bandet er Slåbrok Band , billedet viser tefælde dem og det står også på
kassetten..og det er før ØMF's tid..

så det er 112% sikkert og vist..

mvh Johnny

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 29-03-05 23:50

> [...]
> sgu et kassette bånd med nummeret
> og bandet er Slåbrok Band , billedet viser tefælde dem og det står også på

Så har jeg gået og troet, at jeg havde alt hvad Slåbrock band havde lavet,
og det siger du nu, at jeg ikke har.... Jeg skal da vist lige have rusket
Kjeld Thorbjørn, for jeg må ærligt indrømme, at den har jeg godt nok ikke
hørt om. I øvrigt er jeg nu slet ikke så sikker på, at Slåbrock band er før
ØMF's tid. Efter hvad jeg lige kan se, så kom Provins Punk i 1977 og det
var SB's første.... En på trynen ( Hvor KFUM / K er på )med ØMF kom i 1979,
og var vist ikke ØMF's første. Der foruden, har ØMF vist inden for de
sidste par år, holdt 30 års jubilæum, det giver dem da i hvert fald lige et
par år, før SB. Der foruden, kom YMCA vist først i 1978 med Village People,
så hvis vi så lige giver dem 14 dage, til at få banket en Dansk udgave
sammen. Men det burde jo være umuligt, ikke at opdage det, hvis de skulle
have kommet til at sætte forkerte navne på coveret, for alle kan vel høre
forskel på Slåbrock band, og Østjydsk musik forsyning, så jeg bliver vel
nødt til at tro dig .. Men jeg hører da gerne lidt om den plade / bånd
du sidder med.

M.V.H.....Benny..

Fra : Martin

Dato : 21-03-05 13:39

Hejsa
Michael Jørgensen wrote:
> Tak for tippet. Jeg har ikke kunnet finde nogen reference til denne
> version. Kan du huske hvad bogstaverne PNIS står for? Har du
> eventuelt et ca. årstal, eller noget anden information?

Mon ikke de udnytter at udtalen af et P lyder meget som bliver der sagt Pe.
Derved vil udtalen af titlen jo komme til at lyde som om man omtalte et
vedhæng der findes på lige under halvdelen af jordens befolkning.

Mvh
Martin

Fra : Martin

Dato : 18-03-05 09:20