En anmeldelse: Lamb of God - Ashes of the ~
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 17-03-05 18:02

"Ashes of the Wake" er en 11-numres lang CD, fyldt med "hits" fra det
fedeste hardcore/thrash/death-band til dato! IMHO
Hvis man skal beskrive Lamb of God på en simpel måde, så er det Pantera
mixet sammen med Dødsmetal IMHO.
Men lad mig starte med vokalen: LOG's forsanger har nok den fedeste "gøen"
jeg nogensinde har hørt. Det mest fantastiske er, at han kan holde sine
stemme "ren", så man kan høre, hvad han growler.
Men det er langtfra kun ham som gør LOG til et af mine yndlingsbands. Bandet
indeholder også en fantastisk trommeslager og 2 imponerende guitarister (lyt
til titelnummeret: "Ashes of the wake").
Deres lyrik er meget politisk inspireret, dette kan henlede tankerne på
Sepultura, og det er jo også bare helt i orden.
You can fill in if you want, -V-...

p.s.
"As the palaces burn" er også et genialt album.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 17-03-05 20:09

(Har lige lagt den her over i min egen tråd...)

> Du glemmer at nævne detaljerne i de tre fedeste numre på pladen, 'Laid To
> Rest', 'The Faded Line' og 'Blood of the Scribe'.

"Blood of the Scribe" er også helt klart et af mine yndlingsnumrer på
skiven. Men synes, at alle numrerne er suveræne. Nogle har en uovertruffen
afslutning, som f.eks "Omerta", mens andre lægger hårdt ud som f.eks "Break
you". "Remorse is for the Dead" viser til sidst, hvor perfekt vokalen passer
til riffene.

> Riffet i førstnævnte er jo Pantera på stereoider, og er en suveræn intro
> til en suveræn plade.
> Sammenspillet mellem trommetoms og bækkenslag på det midterste nummer er
> intet mindre end gysende vidunderligt

Midterste nummer? Der er 11 tracks .
Men jeg kunne forespille mig du tænkte på "Blood of the Scribe" igen.

, ligesom man vist skal være hurtig i
> en spurt for at følge med i de afsindigt detaljerede riffs i sidstnævnte.
> Jeg må heller ikke glemme 'Hourglass', som minder mig om Testament i deres
> storhedstid, bare *endnu* federe.
>
> Jo, det er i sandhed en tæskefed plade.

Jeps... Men har du ikke givet "As the palaces burn" en chance endnu? Eller
brød du dig ikke så meget om albummet?

Fra : -V-

Dato : 17-03-05 23:51

Søren Kjeldsen wrote:

> Midterste nummer? Der er 11 tracks .
> Men jeg kunne forespille mig du tænkte på "Blood of the Scribe" igen.

Nej.
Læs nu, hvad jeg skriver. Det midterste *af de tre jeg nævner*.

> Jeps... Men har du ikke givet "As the palaces burn" en chance endnu?
> Eller brød du dig ikke så meget om albummet?

Jeg har hørt den et par gange, og det er skam også en udmærket plade.
Man kan sagtens høre starten på de riffs, som senere er blevet perfekte på
'Ashes...', men den er ikke helt så homogen som sidstnævnte.

Huskede jeg at nævne, at det er en suveræn plade?

-V-

Fra : Morten Jensen

Dato : 18-03-05 12:44

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
> "Ashes of the Wake" er en 11-numres lang CD, fyldt med "hits" fra det
> fedeste hardcore/thrash/death-band til dato! IMHO

Hørt!
Jeg hørte titelnummeret på ChroniX radio for noget tiden siden, og måtte
straks efter anskaffe denne suveræne skive.
LOG er grunden til at jeg er fristet til at tage til Rock am Ring i år.

/Morten

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 19-03-05 00:37

> [...]
> straks efter anskaffe denne suveræne skive.
> LOG er grunden til at jeg er fristet til at tage til Rock am Ring i år.

FEDT!!!! Hvor kan man læse mere om det?

Fra : Morten Jensen

Dato : 20-03-05 15:35

http://www.rockamring.de