Flest covers
Fra : Ukendt

Dato : 14-03-05 22:40

Hej drenge

Er der nogen af jer der ved hvilken sang, der er blevet indspillet af flest
forskellige bands?
Og hvor mange drejer det sig så om?

:Jonas

Fra : Trolden

Dato : 14-03-05 23:18

Hej Jonas

"Blackbird" med beatles er da ihvertfald een af dem man ikke kan komme uden
om......

mvh Trolden

Fra : cykellapper

Dato : 14-03-05 23:19

Jonas Fauerholdt Lind wrote:

> Er der nogen af jer der ved hvilken sang, der er blevet indspillet af
> flest forskellige bands?
> Og hvor mange drejer det sig så om?

Hep! Jeg huskede rigtigt

The Beatles' "Yesterday"

(Fra http://www.answers.com/topic/yesterday-song )

"The song remains popular today with more than 3000 recorded cover
versions, the first hitting the United Kingdom top 10 three months after
the release of Help!. According to the Guinness Book of Records,
"Yesterday" has the most cover versions of any song ever written, while
BMI asserts that it was performed over seven million times in the 20th
century alone."

Fra : Trolden

Dato : 14-03-05 23:40

Det gjorde du ja

Trolden

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 10:30

> [...]
> "Yesterday" has the most cover versions of any song ever written, while
> BMI asserts that it was performed over seven million times in the 20th

Imponerende! Lige hvad jeg havde brug for, tak skal du have Cykellapper.

:Jonas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-03-05 16:20

> [...]
> Hej drenge
>
> Er der nogen af jer der ved hvilken sang, der er blevet indspillet af
____

Jeg´tror ikke at der er nogen tvivl om at det er "Alley Cat"

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 16:53

On Tue, 15 Mar 2005 16:19:51 +0100, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Jeg´tror ikke at der er nogen tvivl om at det er "Alley Cat"

Nej. Det er som "Cykellapper" skriver, Paul McCartneys "Yesterday"

http://www.guinnessworldrecords.com/gwr5/content_pages/record.asp?recordid=50867

/Alex