Streame netradio
Fra : Henrik

Dato : 10-03-05 12:05

Hej

Jeg kan se at der har været flere tråde om det at streame netradiokanaler...

Jeg har prøvet Replay Radio 5.2, været inde omkring StationRipper og et par
stykker mere, med varierende succes.

Men jeg vil i første omgang gerne lege med et Freeware program, før end jeg
går et trin videre og har set at der har kørt en diskussion om bl.a. WinAmp
og et eller andet plug-in - men jeg synes ikke jeg har kunnet finde det ...

Kan man forøvrigt også streame TV/videoer med samme program ??

Henrik

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-03-05 12:32

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> wrote in message
> [...]
netradiokanaler...

> Jeg har prøvet Replay Radio 5.2, været inde omkring StationRipper og et

StationRipper er fantastik IMO til shoutcast kanaler, jeg har efterhånden
fået rippet 350+ sange.
Det eneste problem jeg kan se er at man oftes får 3-5 sekunder af den
foregående sang og mister nogle gange 3-5 sekunder af den rippede sang, men
nogle af disse problemer skyldes helt sikkert DJ'enes mixning.

--
mvh/regards Christian........Min playlist i bilen for tiden bl.a.:
Gretchen Wilson-Redneck Woman ; Alan Jackson-Chattahoochee ; Brooks &

Fra : Henrik

Dato : 10-03-05 13:51

"Christian B. Andresen" skrev i en meddelelse

> StationRipper er fantastik IMO til shoutcast kanaler,

ups .. jeg troede ellers eg var ved at få styr på de enkelte begreber, men
hvad er en "shoutcast kanal" ?

> jeg har efterhånden fået rippet 350+ sange.
Nu er det mere hele udsendelser på f.eks. DR jeg gerne ville genhøre ...

> Det eneste problem jeg kan se er at man oftes får 3-5
> sekunder af den foregående sang og mister nogle gange
> 3-5 sekunder af den rippede sang,

Well ... det ville jeg også gerne undgå

Henrik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-03-05 14:00

Henrik skriver:

> Nu er det mere hele udsendelser på f.eks. DR jeg gerne ville genhøre ...

Så forbinder du bare til DR

Er det tidligere udsendelser du vil høre, kan jeg evt anbefale cocsoft
streamdown.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-03-05 14:01

http://www.shoutcast.com

> Nu er det mere hele udsendelser på f.eks. DR jeg gerne ville genhøre ...

OK, ja så ved jeg ikke hvad du skal bruge.

> Well ... det ville jeg også gerne undgå

Men man kan editere i dem bagefter med en mp3 editor, og hvis det er enkelte
programmer og ikke 1000+ rips så er det jo overkommeligt.

Fra : Rune Jensen

Dato : 19-03-05 18:15

Christian B. Andresen wrote:
> "Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> wrote in message
[SNIP]
> Det eneste problem jeg kan se er at man oftes får 3-5 sekunder af den
> foregående sang og mister nogle gange 3-5 sekunder af den rippede sang, men
> nogle af disse problemer skyldes helt sikkert DJ'enes mixning.

Ja det er godt nok til at blive træt af, synes nærmere det er mere
reglen en tilfældet, og det gør sange lidt ubrugelige synes jeg.

-Rune Jensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-03-05 09:52

"Rune Jensen" <rune@FJERNmcdaddy.dk> wrote in message
> [SNIP]
> >
> Ja det er godt nok til at blive træt af, synes nærmere det er mere
> reglen en tilfældet, og det gør sange lidt ubrugelige synes jeg.

Gode nok til cd'er ud til bilen.
Fordelen er at man kan få musik som kan være svært at skaffe herhjemme.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-03-05 14:37

Henrik wrote:
> [...]
> netradiokanaler...

> Kan man forøvrigt også streame TV/videoer med samme program ??

Begrebsforvirring.

Net-radio og TV streamer helt af sig selv.

Du mener "rippe".

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-05 23:40

> Men jeg vil i første omgang gerne lege med et Freeware program, før end
> jeg
> går et trin videre og har set at der har kørt en diskussion om bl.a.
> WinAmp

http://www.winamp.com/
Winamp 5.08

> Kan man forøvrigt også streame TV/videoer med samme program ??

Ja