Hvorfor har danske kunstnere intet på hjer~
Fra : Morten Bowman

Dato : 07-03-05 02:02

Hejsa
Jeg fandt det meget slående at alle prisvinderne havde præcis _intet_ at
sige, andet end at takke gud og hver mand!
Sanne som vandt æresprisen havde ikke engang? Come on hvad sker der?
Men det hænger selvfølgelig fint sammen med at der også er meget lidt dansk
musik der har noget som helst på hjertet.
Hvad siger I andre?

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Thomas H.

Dato : 07-03-05 12:18

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Hejsa
> Jeg fandt det meget slående at alle prisvinderne havde præcis _intet_ at
> sige, andet end at takke gud og hver mand!

....men så var godt at der kunne komme et par radikale politikere ind, og
sprede lidt radikalt propaganda!

Fra : Jake

Dato : 07-03-05 17:50

Det er trodsalt DR-TV ikke? ;)

- Jake

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 08-03-05 13:09

> [...]
> dansk
> musik der har noget som helst på hjertet.

Synes ikke de danskes takketaler var værre en alle andre takketaler man ser.
Generelt så er disse takketaler elendige, og egentligt også ligegyldige. Når
jeg ser en udsendelse som DMA eller P3 Guld osv. Så ser jeg først og
fremmest for at se og høre den musik der spilles. Desuden er det da
indimellem også lidt sjovt at se hvem der er nomineret i de forskellige
kategorier. Alt det med hvem de skal takke osv. er jeg fuldstændig lige glad
med.

Men noget synes jeg DMA skal have ros for, i forhold til de andre lignende
udsendelser. Der var ingen forsøg fra værternes side om at skulle sige en
masse instudrede jokes. De præsenterede rimeligt hurtigt og præcist hvad der
kom osv. Flot, værterne skal blot skabe flow i showet, de skal helst ikke
fylde ret meget.

Mht. at have noget på hjertet, så synes jeg da at det er dejligt at nogle af
de danske sange der faktisk har noget på hjertet kommer fra dansksyngende
kunstnere. Fx. er Ataf sang sommerfugl, en sød lille sang, med en god lille
historie, og den har faktisk noget på hjertet. Det samme tror jeg nu også at
Peter Sommer har, hans Valby Bakke synes jeg også fortæller en sød lille
historie. Så synes ikke du er helt fair. Desuden kan musik godt være fedt
uden at have noget dybt budskab, de kan jo ikke alle være Bob Dylan wanna
bees...og gudskelov for det

Mvh. brian

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-03-05 15:40

Morten Bowman wrote:

> [...]
> Men det hænger selvfølgelig fint sammen med at der også er meget lidt dansk
> musik der har noget som helst på hjertet.

Nu er det jo ikke i deres takketaler men i deres musik de skal have
noget på hjerte. Bare fordi man er en god musiker behøver man ikke at
være en god taler.

Når det så er sagt, så har de fleste musikere (især til DMA), danske som
udenlandske, ikke meget på hjerte. Nogle få har heldigvis.

/David

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-03-05 23:01

> [...]
dansk
> musik der har noget som helst på hjertet.

Mon ikke mange af dem, får det lige som en konfirmand... Hver gang de åbner
munden, bliver tungen for lang. Jeg går ud fra, at selv om de måske ikke
altid får den pæneste medfart herinde, så er det vel alligevel for dem som
får dem, en stor begivenhed i deres liv, og når man er lige er blevet ramt
af et alvorligt anfald af spontan lykke, er det nok ikke pokkers let, at
være meget kreativ i sin takketale.

M.V.H.....Benny..

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 14-03-05 19:47

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in

> [...]
> Men det hænger selvfølgelig fint sammen med at der også er meget lidt
> dansk musik der har noget som helst på hjertet.

hør hér kids – la vær’ at høre efter
ignorér os med dovne slag
vi fortjener smældende skud
vi knæler halal på skafottet

vi gir’ jer mobiltelefoner
I får brækposepædagogik
vi gir jer skilsmissebaggrund og sulten for sjov

hva’ får vi så - en vild reaktion?
nej et klynkende omkvæd så trist som en tigger i Bombay

I hænger med mulen på MTV
men I jubler til Music Awards
en joke at være kunstner i Danmark
no Danish words - no thoughts

okay – klar besked
men hvorfor i mol og så trist
som en tigger i Bombay?

I svæmer for Beatles ballader
hvad med Twist & Shout?
cover Baba O’Reily
-bang it out loud

live it up - som Iggy Pop
Iggy der ligner en tigger i Bombay

de har rejst – hele natten fordi de vil se –
de har overlevet DSB –
nu står de i plaster til halsen
med hænder der danser i regn
de har drømt de var hos jer i bussen
betalt jeres T - shirts og tildelt jer flag
de vil ha’ jer
da de ser silhouetter på scenen
jubelflod blir hav
trommestikker tæller for
og stjernen i spotlyset tar’ mikrofonen
- og så:

åååuu lonely Jezibell and her five footed pony
got struck by a thought
of consumption – and ate a cake

klynkeri - eller stor poesi
i hvert fald så trist som en tigger
i Bombay

I Mumbay

12 millioner har skudt sig selv
siden Courtney’s love blev så trist
som en tigger i Bombay

Tekst/Musik: Allan Olsen

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Morten Bowman

Dato : 14-03-05 20:30

On 14 Mar 2005 18:47:28 GMT, Simon Haugaard Pedersen <spam@email.dk> wrote:

snip

>Tekst/Musik: Allan Olsen

Ja jeg ved ikke præcist hvad du mener. Men hvis du tænker at Allan er en
opreklameret spradebasse (ligesom Krebs og Madsen), så er vi da helt enige.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 14-03-05 21:03

> Ja jeg ved ikke præcist hvad du mener. Men hvis du tænker at Allan er
> en opreklameret spradebasse (ligesom Krebs og Madsen), så er vi da
> helt enige.

Jeg ville sige at det lyder som om Allan Olsen er enig i dit første indlæg.
Selv er jeg dog ikke enig i det du skriver i indlægget som jeg svarer på
her. Der er særdeles meget dybde i AO's tekster.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen