DMA05 / Nephew
Fra : bettersexinc

Dato : 06-03-05 07:49

Hvis ikke det havde været muligt at samtlige danske teenagetøser kunne
stemme via SMS, og DMA05 derimod blev afgjort af en KOMPETENT jury, (som ved
Oscar uddelingen) så ville minimalmusikerne fra Nephew ikke have vundet shit
!! Bare det faktum at de vandt "bedste video" for "Superliga" er jo
fuldstændigt til grin...
Tænk over det. Der er MANGE videoer, og endnu mere musik der overgår
Nephew's.

bsi

Fra : Holst

Dato : 06-03-05 08:54

bettersexinc wrote:

> [...]
> fuldstændigt til grin...
> Tænk over det. Der er MANGE videoer, og endnu mere musik der overgår

Det mest skræmmende ved DMA var, at Souvenirs vandt for bedste
dansktopudgivelse. Indrømmet, af de nominerede måtte Souvenirs bestemt
vinde, men hvem pokker har fundet på at placere Souvenirs i en
dansktopkategori. Det er for det første en skændsel mod Souvenirs musik
- og derudover giver det jo de øvrige dansktopkunstn ... øh ..
dansktopudøvere en helt uretfærdig konkurrence, som de ikke har en
chance for at hamle op imod.

Fra : Christer Holte

Dato : 06-03-05 09:47

"Holst" <newsfeb05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og derudover giver det jo de øvrige dansktopkunstn ... øh ..
> dansktopudøvere en helt uretfærdig konkurrence, som de ikke har en chance

Rygtet vil vide at det er en reseptionist på et pladeselskab, der for sjov
har sendt Souvenirs ind og deraf den lidt uheldige placering. Jeg tror det
var Kurt i "det er dansk" på p4 der snakkede om det i ugens løb.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-03-05 11:11

Holst wrote:

> [...]
> dansktopudgivelse. Indrømmet, af de nominerede måtte Souvenirs bestemt
> vinde, men hvem pokker har fundet på at placere Souvenirs i en

Hvem pokker har besluttet at placere Swan Lee, Claus Hempler og Mikael
Simpson i Rock kategorien?
Nephew og Saybia virker IMHO også en anelse fejlplaceret der, men de 3
øvrige er da helt til hest.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 06-03-05 12:25

"Robert Eriksen" <ROEblåbærgrød@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem pokker har besluttet at placere Swan Lee, Claus Hempler og Mikael
> Simpson i Rock kategorien?
> Nephew og Saybia virker IMHO også en anelse fejlplaceret der, men de 3
> øvrige er da helt til hest.

Nephew, Saybia og Swan Lee hører da alle tre hjemme i rockkategorien. Godt
nok er det pop-rock, men de hører mere hjemme der, end i en pop-kategori.

Mht. Claus Hempler ved jeg ikke helt, og jo Mikael Simpson er fejlplaceret
alle steder. Synes han virker totalt mærkelig, hans musik har jeg ikke de
store problemer med, men han opfører sig sku mærkeligt. Lige ved at jeg
bedre kan lide Nik og Jay end hans opførsel.

Mvh. Brian

Fra : Brian

Dato : 06-03-05 16:36

Hejsa!

Brian, Rikke & Kristian tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> [...]
> musik har jeg ikke de store problemer med, men han opfører sig sku
> mærkeligt. Lige ved at jeg bedre kan lide Nik og Jay end hans

Hvad er det ved hans opførsel du ikke bryder dig om ?
Har han et stor skandale bag sig, eller er det bare et indtryk du
har af ham ?

/Brian

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 06-03-05 20:04

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Hvad er det ved hans opførsel du ikke bryder dig om ?
> Har han et stor skandale bag sig, eller er det bare et indtryk du
> har af ham ?

Okay nu lyder det jo meget hårdt. Men jeg kender jo ikke manden, så han kan
jo sagtens være en fin fyr. Men de sidste gange jeg har set ham på tv, P3
Guld og DMA, har han virket meget overlegen og som om han slet ikke har
humor omkring hans musik. Fx. til P3 Guld fyrede Mads Vangsø en eller andet
dum joke af, som kom til at fremstå lidt negativ i forhold til de kunstenere
han præsenterede. Noget med at prisen burde hedde "vi sælger ikke en skid,
men vi er skide fede", det kommenterede Hr. Simpson meget surt og negativt,
hvilket der egentligt ikek var nogen grund til. Her til DMA så han flere
gange sur ud over at han ikke vandt en pris, samt hans ornaneren for åben
skærm. Men kender ikke manden så godt, det kan godt være at han bare kommer
uheldigt afsted med sin optræden til den slags. Har ikke set et længere
interview med ham, hvor man har bedre mulighed for at bedømme ham.

Men indtil videre har han ikke hos os tegnet et særligt godt billede.

Mvh. Brian

Fra : Peter Juhl

Dato : 06-03-05 23:08

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> [...]
> prisen burde hedde "vi sælger ikke en skid, men vi er skide fede", det
> kommenterede Hr. Simpson meget surt og negativt, hvilket der egentligt

Jeg er uenig - Mads Vangsø er nok noget af den dummeste og mest selvfede
idiot man kan finde i æteren og det var da tydeligt at han irreterede
Mikael Simpson en del, jeg tror jeg ville gribe til vold, men sådan er
vi alle så forskellige. En kunstner til et award-show skal ikke
nødvendigvis finde sig i det der bliver sagt fra enhver selvpromoverende
idiot på scenen bare fordi han får en statue for det - og Mads Vangsø er
om nogen mr. no clue.

Der var et længere indslag med Simpson i Musikprogrammet for nogle uger
siden, der virkede han som en ret almindelig og passioneret herre. Jeg
bryder mig dog ikke selv om hans musik.

> Her til DMA så han flere gange sur ud over at han ikke vandt en pris,
> samt hans ornaneren for åben skærm.

En ellers ret rammende "kommentar", synes jeg.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 07-03-05 15:12

"Peter Juhl" <spam.min@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

> En ellers ret rammende "kommentar", synes jeg.

Ja hvis han havde holdt sig væk, kunne han rakke ned på det lige så meget
han ville. Men når han møder op og modtager sin pris......

Fra : Peter Juhl

Dato : 07-03-05 16:10

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Ja hvis han havde holdt sig væk, kunne han rakke ned på det lige så
> meget han ville. Men når han møder op og modtager sin pris......

....så skal han opføre sig ordentligt?

Må han istedet male sin statue?
Må han istedet sætte den til salg senere eller under selve showet?
Må han istedet svine en optrædende kunstner til?

Du overdriver Simpsons reaktion, især når man ser på hvad andre elskede
kunstnere har lavet af stunts gennem tiderne. Og Mads Vangsø er stadig
universets størst idiot.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 07-03-05 17:50

Peter Juhl wrote:

> elskede kunstnere har lavet af stunts gennem tiderne. Og Mads Vangsø
> er stadig universets størst idiot.

Jeg synes du overdriver. Teoretisk set kunne der jo godt være en større
derude et sted, selv om det er svært at forestille sig.

Ole Thomsen

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 07-03-05 22:00

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes du overdriver. Teoretisk set kunne der jo godt være en større
> derude et sted, selv om det er svært at forestille sig.

Nej der er en hendes initialer er PK, mere siger jeg ikke.... Men hun får MV
til at ligne en spejderdreng.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 07-03-05 21:59

> ...så skal han opføre sig ordentligt?

Det synes jeg. Har ingen problemer med at kunstnere synes at DMA er noget
kommercielt pis...men det er svært både at blæse og have mel i munden.

> Må han istedet male sin statue?
> Må han istedet sætte den til salg senere eller under selve showet?
> Må han istedet svine en optrædende kunstner til?

Nej...men at en eller anden kunstner heller ikke kunne finde ud af hvorfor
at han var mødt op og modtog sin pris...betyder jo ikke at andre kan opføre
sig på samme måde eller hvad??? Det må vel være HUG du hentyder til. Han
laver sgu godt musik, men det var et mærkeligt stunt han lavede dengang.

> Du overdriver Simpsons reaktion, især når man ser på hvad andre elskede
> kunstnere har lavet af stunts gennem tiderne. Og Mads Vangsø er stadig
> universets størst idiot.

Det kan sagtens være at jeg overdriver Simpsons reaktion, nu ved vi jo ikke
helt hvad den onaneren for åben skærm var møntet på...men alligevel. MV
universets største idiot??? tjae synes ikke særlig godt om mandens shows,
hverken i sin tid i tæskeholdet, eller som vært på ...hvad er det nu det
hedder det der på P3. Men må sige at når jeg en sjælden gang ser Scenen er
Din, så er MV sgu den eneste af de dommere der gør sit job ordentligt...Men
nej han er heller ikke lige min ynglings person.

Fra : N/A

Dato : 07-03-05 15:12

Fra : N/A

Dato : 07-03-05 15:12

Fra : N/A

Dato : 07-03-05 15:12

Fra : N/A

Dato : 07-03-05 15:12

Fra : N/A

Dato : 07-03-05 15:12

Fra : N/A

Dato : 07-03-05 15:12

Fra : N/A

Dato : 07-03-05 15:12

Fra : Morten Larsen

Dato : 07-03-05 14:49

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:zJBWd.181$c_1.75@news.get2net.dk...
> "Robert Eriksen" <ROEblåbærgrød@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Nephew, Saybia og Swan Lee hører da alle tre hjemme i rockkategorien. Godt
> nok er det pop-rock, men de hører mere hjemme der, end i en pop-kategori.

Det er pigernes valg. De har mest magt (gider bruge flest penge+ dette gøres
muligt af en latterlig july der ikke selv bestemmer) Så du skal nok vænne
dig til Swan lee populisme oglign. Og samtidig deres begreber for
Rock....SHit

Mvh Morten

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-03-05 14:57

Holst <newsfeb05@shelter.dk> wrote:

> Det mest skræmmende ved DMA var, at Souvenirs vandt for bedste
> dansktopudgivelse.

Ja, for fanden da.
Jeg blev helt bange - jeg var lige ved at tro, at jeg kunne lide
dansktop musik!!
Jeg synes Souvenirs er fede (endnu en baglæns parallel til Kliché), og
de fleste jeg kender, der 'kun' kan lide popmusik, kan ikke fordrage
Souvenirs.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Holst

Dato : 07-03-05 15:07

Steen Jensen wrote:

> [...]
> Jeg synes Souvenirs er fede (endnu en baglæns parallel til Kliché), og
> de fleste jeg kender, der 'kun' kan lide popmusik, kan ikke fordrage

Kan de lide Kandis?

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-03-05 15:47

Holst <newsfeb05@shelter.dk> wrote:

> Kan de lide Kandis?

Nix, men det er vel osse dansktop-musik...eller hvad er egentligt
forskellen på dansktop og pop....Åge?
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-05 17:06

"Holst" <newsfeb05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> øh .. dansktopudøvere en helt uretfærdig konkurrence, som de ikke har en
> chance for at hamle op imod.

______

Det lyder meget rigtigt det du skriver, men jeg vil liiiiiiige opponere mod
det du skriver om en konkurrence som de ikke kan hamle op imod. Det kan de
sagtens. Det kommer altså bare an på i hvilket selskab den konkurrence
foregår.
At en gruppe som Souvenirs (som IKKE spiller danskttopmusik) kunne vinde
i gruppen for dansktopmusik, viser jo tydeligt at dem som skal finde
vinderen ikke kan lide dansktop. Og det var endda det de skulle vælge.
En dansktopgruppe vil jo aldrig kunne vinde overfor en pop-rockgruppe,
hvis de bliver stillet overfor hinanden og valget bliver foretaget af
pop-rockfolk.

Modsat kan du stille en Souvenirs overfor Kandis på Dansktoppen i
radioen. Her vil Kandis altid vinde en absolut sejr. Man tester en sjælden
gang lidt poprock, som nogle gange lige kan snige sig ind i bunden af
dansktoppen, men hurtigt får sparket af ægte dansktop, som fræser til tops
denne hitliste.

Det er det der med selskabet som bestemmer. Souvenirs er jo generelt ikke
tilnærmelsesvis lige så populær som Kandis.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-03-05 23:55

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:422c7b94$0$48676$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det er det der med selskabet som bestemmer. Souvenirs er jo generelt ikke
> tilnærmelsesvis lige så populær som Kandis.

Ups, her tror jeg, at jeg må nedlægge protest. Souvenirs er nu ganske godt
udbredt der, og klarer sig fint i Dansk top regi.
Jo jeg tror de er lige så populære, men de er ikke så produktive som Kandis.
Til gengæld laver de så vist en del mere, som er helt deres eget.
Men jeg ved godt, at du er forelsket i Smilende Susie, og hader Susanne.
Nå det sidste var en joke ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Brizz

Dato : 06-03-05 09:43

> [...]
> er jo fuldstændigt til grin...
> Tænk over det. Der er MANGE videoer, og endnu mere musik der overgår

Nu var det jo kun 3 kategorier som var lytter/seer bestemt til DMA. Men enig
i at Nephew nok ikke burde have vundet bedste video. De vandt den fordi de
var Nephew og alle landets teenage tøser stemte på dem, fordi de er Nephew.
Men må da give dem. Det er et fedt album de har lavet. Det er fed musik de
laver og de har fortjent den anerkendelse de får.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Olesen

Dato : 06-03-05 09:47

"bettersexinc" <you@cant.mail.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> fuldstændigt til grin...
> Tænk over det. Der er MANGE videoer, og endnu mere musik der overgår

Alt er styret af P3's rotationshelvede...

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 12:39

Hvem fanden gider også spilde sit liv på DMA, med mindre man har influenza
og kun har tre tvkanaler...

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 06-03-05 13:26

> Hvem fanden gider også spilde sit liv på DMA, med mindre man har influenza
> og kun har tre tvkanaler...

.... 2 kanaler...

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-03-05 14:57

Lasse <NoMail> wrote:

> Hvem fanden gider også spilde sit liv på DMA,

Måske mennesker der læser indlæg, postet af mennesker der topposter.
Tjek evt. usenet.dk
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 06-03-05 12:36

> Alt er styret af P3's rotationshelvede...

Gab...

Fra : JJ

Dato : 06-03-05 13:08

On Sun, 6 Mar 2005 07:49:22 +0100, "bettersexinc" <you@cant.mail.me>
wrote:

> [...]
>Oscar uddelingen) så ville minimalmusikerne fra Nephew ikke have vundet shit

De burde ikke i hvert fald. Danmark er gået i selvsving over nephew.
Indrømmet at Movieklip har en vis klasse, men resten er da direkte
bras. Superliga sangen er så gyselig at det kun kan være selvsving der
giver den noget som helst anerkendelse.
Jeg håber Nephew holder en meget lang pause - det er noget af det mest
elendige musik, jeg har oplevet.

Fra : Lasse

Dato : 06-03-05 18:33

JJ <Jsins@hotmail.com> wrote in news:nhsl211tnr55ppambjm82un48j0iojcnf0@
4ax.com:

> De burde ikke i hvert fald. Danmark er g†et i selvsving over nephew.
> Indr›mmet at Movieklip har en vis klasse, men resten er da direkte
> bras. Superliga sangen er s† gyselig at det kun kan v‘re selvsving der
> giver den noget som helst anerkendelse.
> Jeg h†ber Nephew holder en meget lang pause - det er noget af det mest
> elendige musik, jeg har oplevet.

Hvis du ikke skriver, hvorfor at det er gyseligt, kan vi jo ikke bruge din
mening til noget som helst. Så er det jo blot en tilkendegivelse på linie
med de folk, som stemte på Nephew, Summa summarum smag er relativt, men kan
godt diskuteres, hvis man ellers gider bruge et par argumenter i ny og næ,
og ikke blot ligegyldige udbasuneringer af egen smag.
Desforuden synes jeg Nephew spiller noget ok musik. Givet det er ikke det
største orkester i musikhistorien, men mindre kan også gøre det. Alle
numre, synes jeg, har en fin blanding af melankoli og optimisme. Der er jo
også god gang i musikken.

mvh

Lasse

Fra : Brizz

Dato : 08-03-05 19:42

> Jeg håber Nephew holder en meget lang pause - det er noget af det mest
> elendige musik, jeg har oplevet.

Så lad være at høre det!!

Mvh Brian

Fra : Insane

Dato : 08-03-05 20:11

Brizz wrote:

> Så lad være at høre det!!

Du har hermed tabt.

Fra : Brizz

Dato : 08-03-05 20:14

> Du har hermed tabt.

Har jeg?

Mvh Brian

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-03-05 14:57

bettersexinc <you@cant.mail.me> wrote:

> Der er MANGE videoer, og endnu mere musik der overgår
> Nephew's.

Nu hører jeg til de yderst få, der inden DMA ikke havde det store
kendskab til Nephew, men jeg blev da positivt overrasket.
Jeg har de sidste par dage nærlyttet USADSB, og jeg kommer til at tænke
på 'gode gamle' Kliché!
Musik der ikke behøver at handle om fester med drengene, kærlighed eller
ulykkelig kærlighed(?)!
De skæve sange leder osse mine tanker hen på det tidlige Sort Sol, så
alt i alt mener jeg, at Nephew er en velkommen fornyelse i den danske
musikbranche.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 07-03-05 17:44

Steen Jensen wrote:

> [...]
> kendskab til Nephew, men jeg blev da positivt overrasket.
> Jeg har de sidste par dage nærlyttet USADSB, og jeg kommer til at

Jeg har også noteret mig ligheden. Forskellen er blot at f.eks. OK OK
Boys var forholdsvis nyskabende, mens USADSB er ca. 20 år for sent på
den til at være mere end glad pop

Minder mig om hvor sørgeligt det er at Kliché brød op. Den gruppe var
meget mere end summen af de enkelte medlemmer.

Og højdepunktet nu om dage er Lars Hug på slap line i Go'aften Danmark,
akja.

Ole Thomsen

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-03-05 18:11

Ole Thomsen <ot@networks.dk> wrote:

> [...]
> den til at være mere end glad pop

> Og højdepunktet nu om dage er Lars Hug på slap line i Go'aften Danmark,

Jeg synes stadig det er lidt skægt, at der var et par enkelte numre fra
den første plade fra Kliché med på Pære Punk...den (vistnok) første
danske punk-plade. I dag kan den spilles i Giro 413

Jeg har aldrig brudt mig om Lars Hug solo - men God Save Me From This
Rock & Roll er nu alligevel en rar lille skive. Den er så'n lidt alt.
country...
--
Steen
Sendes uden porto.