Efaringer med åndbare jakker
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 30-05-01 15:52

Jeg har haft den uheldige oplevelse at købe en Nomad vadejakke (den
tynde). Jakken skulle være både åndbar og vandtæt. Jeg har haft jakken
nogen år men har ikke brugt den ret meget og nu er den altså ligeså tæt
som en pastasi. Jeg er meget irreteret over det, mit argument for at
købe en dyr jakke var netop at jeg så regnede med at få noget kvalitet.
Generelt har jeg erfaret at alle "åndbare" jakker jeg har haft med tiden
bliver utætte (helly hansen, ABU mm.). Derfor ville jeg høre om der var
nogen der har erfaringer med åndbare fiske/vade jakker i den billigere
ende.

Jeg ved godt at jeg bare kan købe en Goretex jakke, men billige er de
jo ikke

Jeg vil meget gerne høre fra folk der har brugt samme jakke intensivt
over længere tid.

Hygge

Jakob Højer Kristensen

Fra : Rino Hansen

Dato : 30-05-01 19:12

Hej Jakob!

Jeg har selv haft to jakker af typen Nomad "Chestwader" (den brune).
Det er en kanonlækker jakke og meget komfortabel. Den første jakke holdt
ikke længe før, at vandet begyndte at trække ind når det regnede. Specielt
var det et problem omkring ærmerne. Da jeg købte jakke nr. 2 blev jeg lovet
, at dette problem ikke opstod igen da membranen var blevet forbedret. Nr. 2
jakke som jeg bruger i øjeblikket, var kun ca. 1 år gammel da de samme
problemer med indtrængende vand begyndte igen. Meget ærgeligt da det er en
rigtig lækker jakke.

Knæk & bræk!

Rino Hansen

Fra : Claus

Dato : 30-05-01 20:56

Hvis jeg var dig, så fik den der lovede den holdt tæt, jakken lige i
hovedet igen, og så stoppede jeg med at handle dér!

Claus

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 31-05-01 07:14

Rino Hansen <kongelys@post9.tele.dk> wrote:

> da det er en
> rigtig lækker jakke.

Det kan man bare ikke bruge til noget hvis den ikke er tæt

Jeg har foriøvrigt fået fortalt at de hos nomad (eksisterer det mere ?)
har en meget dårlig service med hensyn til reklamationer.

Hygge

Jakob H K

Fra : Lars Matthiessen

Dato : 31-05-01 08:52

Jeg har en Nomad af de dyre. Jeg synes også at den er lækker, men efter 1,5
år må også jeg konstatere at den er blevet meget utæt på ærmerne. Min
omgangskreds har dog stort set alle det problem uanset mærke, så vores
konklusion er at åndbart desværre ikke holder i længden, hvor der er slid og
pres på stof og syninger.
Måske var det en ide at lave en vadejakke med åndbar krop og ikke åndbare
ærmer, der så til gengæld forblev tætte. Hvem får overtalt Tom Ronsom, Geoff
Anderson og hvad Svendsen, Larsen osv ellers hedder på kinesisk

mvh
Lars

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 31-05-01 16:55

> så vores
> konklusion er at åndbart desværre ikke holder i længden, hvor der er slid og
> pres på stof og syninger.

Så vidt jeg ved holder Goretex jakken ud, der er vist livstidsgaranti på
Goretex membraner, jeg har ihvertfald kun hørt godt om goretex. Det kan
være at det er den vej man skal gå, men til de priser er vejen tung

Hygge

Jakob H K

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 07-06-01 21:33

On Thu, 31 May 2001 17:55:22 +0200, jaggehk@ofir.dk (Jakob Højer
Kristensen) wrote:

>Så vidt jeg ved holder Goretex jakken ud, der er vist livstidsgaranti på
>Goretex membraner, jeg har ihvertfald kun hørt godt om goretex. Det kan
>være at det er den vej man skal gå, men til de priser er vejen tung
Hvem laver GoreTex vader jakker andre end Tierra/Loop?

Jeg kigger selv efter en vadejakke og har overvejet en Ron T. jakke da
man kan få den til rimelig penge men hvis de ikke holder vil jeg
heller give spidsen af en 15" fluestang for en Goretex jakke.

Der er ingen tvivl om at goretex er et virkelig kvalitets produkt
desværre er det dyrt.

mvh
Anders

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 08-06-01 00:06

Anders H. Andersen <aha@_Remove_this_ worldonline.dk> wrote:

> Hvem laver GoreTex vader jakker andre end Tierra/Loop?

Det gør cabela som er omtalt i denne tråd. Der er et andet meget kendt
firma der også laver goretex jakker men navnet kan jeg ikke huske lige
nu jeg skal nok komme på det

hygge

Jakob H K

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 09-06-01 00:40

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> jeg skal nok komme på det

Det var patagonia jeg tænkte på

Hygge

Jakob H K

Fra : Niels Olsen

Dato : 31-05-01 20:54

Det må så være det samme med åndbare waders.
de holder vel så hellere ikke i længden?
Er de så pengene værd??
Mvh Niels

Fra : Morten Nielsen

Dato : 02-06-01 22:19

Jeg har haft en Catch jakke i snart 2 år og har aldrig haft problemer. Den
er åndbar og billig. De fleste forretninger har den på tilbud. Af en eller
anden grund er den lyngfarvede som regel billigere (399,-) end den grønne
(499.-). Ron thompson laver den samme jakke, bare med andre lommer og
manchetter ved ærmerne.