et par nybegynder spørgsmål
Fra : Jeppe Jensen

Dato : 08-05-05 08:12

Er det mit speedometer jeg har taget et billede af?.

plus har pillet en zinkklods af, men synes den har en speciel form. Nogen
der har set sådan en før?.

Sidste ting, hvad er de ledninger til som går ind under dækslet
"powertrim"?.
Som det kan ses er den ene ledning knækket, men hvad gør de to ledninger,
powertrim virker fint. Dog virker måleren ikke på hvor meget der er trimmet.
Men den er magen til i den anden siden, uden den knækkede ledning.

Alt fejlede i dk.binaer.motor så billeder kan ses her:

ftp://news:news@80.162.162.246

Fra : Flemming

Dato : 08-05-05 15:10

Kan ikke åbne mappen
/Flemming

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-05-05 15:51

"Flemming" <vikingis@hotmail.com> skrev

> Kan ikke åbne mappen

Ditto.
Men min explorer kører også passiv ftp.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 08-05-05 19:45

> Ditto.
> Men min explorer kører også passiv ftp.

Sad ved en kammi der kunne jeg godt via ie, prøv at ændre passiv mode under
Funktioner->Internet Indstillinger-> Avanceret..... eller endnu bedre brug
en rigtig ftp klient :)

Takker for hjælp til dem der kan komme igennem.

vh
jeppe

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 09-05-05 09:10

>eller endnu bedre brug en rigtig ftp klient :)

heller ingen held

-Leon

Fra : JJ

Dato : 09-05-05 09:51

> heller ingen held
>
> -Leon

Hmmm skulle da mener jeg godt kunne finde ud af det her. Men har i
mellemtiden set at det hele er kommet frem i dk.binaer.motor alle 47 dele.
Har fået svar på det meste undtagen om det er mit speedometer jeg har taget
billede af. Der er 2 billeder, af det.

vh
jeppe

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 09-05-05 09:40

(pics på dk.binaer.motor)
> Er det mit speedometer jeg har taget et billede af?.

Jeps.. det er vandtryk-pickups, pust (til) i dem og du får udslag.

> plus har pillet en zinkklods af, men synes den har en speciel form. Nogen
> der har set sådan en før?.

Hvad er det for et drev ? det er ikke helt nyt mere... zinkklodser kommer i
mange former og størrelser.
Det kunne vist godt trænge til den helt store rengøring-slibe-male tur

> Sidste ting, hvad er de ledninger til som går ind under dækslet
> "powertrim"?.

Mangler lige et billed

> Som det kan ses er den ene ledning knækket, men hvad gør de to ledninger,
> powertrim virker fint. Dog virker måleren ikke på hvor meget der er
trimmet.

Det kunne feks. være signalledningen fra trimmet

-Leon

Fra : JJ

Dato : 09-05-05 10:25

> Jeps.. det er vandtryk-pickups, pust (til) i dem og du får udslag.
Ok, vi prøvede at suge(støvsuger) gav intet, troede det var det der skulle
til.

Nogen

> Hvad er det for et drev ? det er ikke helt nyt mere... zinkklodser kommer
> mange former og størrelser.
> Det kunne vist godt trænge til den helt store rengøring-slibe-male tur

Har fundet og købt ny klods

> Mangler lige et billed

> trimmet.
>
> Det kunne feks. være signalledningen fra trimmet
Er også fundet ud af(næsten), i den ene side står der trim limiter og den
anden side står der trim sender. og begrænseren virker fint, så ja det må
bare være sender kablet der er i stykker, no big deal.

Mange tak for hjælpen. Hvad med speedometeret, checker den ved tryk i stedet
for vacum?.

vh
jeppe

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 09-05-05 12:08

> Hvad med speedometeret, checker den ved tryk i stedet
> for vacum?.

Ja... det er et rør der har en åbning vendene fremad, når du så sejler
trykkes vandet ind i røret og op igennem slangerne. Nogle gange trykkes det
helt op til Loggen (eller "Speedometeret" på vandskibåde) eller der sidder
en mellemstation, hvori der er en anden væske som så trykker på loggen.
Slangerne kan sprække og blive utætte, så er den gal.
Pust kraftigt i pickup'en og se om der kommer udslag, hvis nu loggen først
starter ved 10miles så skal der pustes til
Brug evt. let trykluft

Mvh
Leon

Fra : Martin [5220]

Dato : 09-05-05 20:00

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev

> Jeps.. det er vandtryk-pickups

Har du evt. et link til sådan en Leon, jeg mgl. nemlig en til min Mariner.

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 09-05-05 23:03

> Har du evt. et link til sådan en Leon, jeg mgl. nemlig en til min Mariner.

Den type pickups sidder kun på både med indenbordsmotor eller motor uafhæng
log.
Hvad der lige sidder på/ er indbygget i diverse påhængs-motorer, har jeg
ingen anelse om.

Mvh
Leon