Puhaa, det er en svær en den her
Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 30-05-01 13:54

Hejsa...

Jeg søger en sang som jeg bare ikke kan huske hvad hedder. Det er den
første rigtige hip hop sang ( har jeg hørt ) der kom frem omkring 70
erne... Musik videoen er en masse afroamerikanere der danser og rykker
( forsangeren er vist rimelig halv buttet ) Beatet fra sangen er brugt i
mange sange helt frem til nu...
Kan I hjælpe????

Med venlig hilsen Betina

Fra : Studiet

Dato : 30-05-01 14:48

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> skrev
i en meddelelse
> [...]
> erne... Musik videoen er en masse afroamerikanere der danser og rykker
> ( forsangeren er vist rimelig halv buttet ) Beatet fra sangen er brugt i

Det lyder grangivelig som "Sugarhill Gang" med "Rapper's Delight".

mvh Claus
Radio Limfjord

Fra : LazyA

Dato : 30-05-01 14:51

Betina Jørgensen /LO-Skolen <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk>

> Jeg søger en sang som jeg bare ikke kan huske hvad hedder.

Har aldrig det videoen, men var
"Sugar Hill Gang - Rappers delight"
ikke noget af det første?

mvh

Anders Hagstrøm

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 30-05-01 15:30

Reverend "LazyA" <lazya@iname.com>, High Priest of Bollocks Talking
mumbled:

>Betina Jørgensen /LO-Skolen <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk>

> [...]

It's like a jungle sometimes
it makes me wonder
how I keep from going under.

Fra : LazyA

Dato : 30-05-01 15:51

Thomas Lund Hansen <thomas@BACKSPACETHISbendejo.dk>

> It's like a jungle sometimes
> it makes me wonder
> how I keep from going under.

Ja, Grandmaster Flash kan det vel osse være.
Og hvorfor skal jeg kaldes "High Priest of Bollocks Talking"?

Anders

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 31-05-01 07:24

> [...]

>Ja, Grandmaster Flash kan det vel osse være.
>Og hvorfor skal jeg kaldes "High Priest of Bollocks Talking"?

Det skal alle

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 31-05-01 07:09

Tusind tak

Med venlig hilsen Betina

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-05-01 14:28

En af de første hip hoppere er Grandmaster Flash. Sangen hedder "the
message" og han rapper noget i stil med "dont push me cause i'm close
to the eedge, i'm try-ing not to loose my-selv"
tjeck evt denne her side http://www.geocities.com/lekdrol/gmf-and-f5.html

Den har været brugt i masser af film og samplet en million gange.

mvh

Michael